Gå til innhold

( løst) Autorisert forhandler til verdi av pcer.


Anbefalte innlegg

Hei.

Om jeg har postet feil så takker jeg om noen setter tråden på riktig sted.

 

Jeg må ha en autorisert forhandler til og sette verdi på pc utstyr, da diverse servere, rack+++

 

har søkt en god del på google i dag, uten og lykkes så takker for all hjelp.

Endret av hewkings
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å forstå deg rett:

 

- Du har diverse PCer/servere/rack du ønsker å selge?

- Du ønsker en autorisert forhandler til å vurdere verdien av dette?

- Hva slags autorisasjon skal forhandleren ha? MicroSoft? HP? Novell...?

- Hva ser du for deg av kostnader knyttet til dette?

- Til slutt: Hvorfor skal en autorisert forhandler ønske å bidra med at du skal selge utstyret?

Lenke til kommentar

Det finnes ingen autorisasjon på å gi en verdivurdering på salgspris i forbindelse med bruktsalg.

 

Den beste til å vurdere bruktprisen er produsent, men om det er mange forskjellige produsenter så blir det vanskelig og kostbart å gjennomføre noe slikt.

 

Den beste vurderingen du får er ved å se på bruktmarkedet hva tilsvarende gjenstander går for, og deretter sette en pris på utstyret ut i fra tilstand i forhold til det. Om du ikke føler deg kvalifisert til å gjøre den vurderingen der så holder det med en som har kjennskap til serverdrift for å vurdere bruksverdien. Her trengs ingen autorisasjon.

Lenke til kommentar

Takk takk.

 

Jeg trenger en autorisert forhandler pga økning av aksekapital til et AS, der revisor ønsker også vite dette, men jeg trenger papirer ifra en autorisert forhandler, jeg har kvitteringer osv på kjøp, men dette er vist ikke godt nok ifølge revisoren og han er ikke akkurat behjelplig med og finne en autorisert forhandler heller til verdi vurdering av utstyret.

 

Spurte levrandøren av alt utstyret som da er HP. Men de er ikke intresert i dette i det hele tatt. Så er usikker på hvor jeg skal hendvende meg.

Lenke til kommentar

Er det ikke greit for revisor at du bruker regnskapmessig verdi her, og støtter deg på vanlige rutiner for avskrivning? Vanlig avskrivningstid på datautstyr er 3 år.

 

Etter 1,5 år er utstyret verdt halvparten av da det var nytt, ref. kvitteringen.

Er det tre år eller eldre er det verdt null.

 

Hørest ut som om du har en kranglete revisor spør du meg.

(Evt. mener han at det du prøver å gjøre med AS-et her ikke er helt etter boka og at han dermed ikke ønsker å bidra i prosessen.)

 

Wish

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...