Gå til innhold

Kalibertype, ett til allsidig jakt?


Tang1

Anbefalte innlegg

da har jeg fått montert lyddemper og beddet børsa så pipa er frittliggende. stor forskjell på samlinger nå. bare spare opp litt penger til ny kikkert og kikkertfester nå så er'n klar for jakta til høsten.

 

Legg godt med penger i kikkersikte. 10.000,- nytt koster et som er ok fort.

Ikke vær gnien da du kan bruke kikkerten senere i mange mange år.

Med rifla di kan du skyte greie treff opp til 1000 m .

Men vil nok anbefale en kikkert med minst 24X forstørrelse og 50 lysåpning.

 

Vil du "modde" rifla så er det flere stokker å få tak i + duracoating.

 

tja, tenkte å bruke 5-6000 jeg da, om jeg skal ha noen mulighet til å ha en brukandes kikkert til høsten igjen. 10 000,- blir for mye å spare opp til på lærlinglønna:P åssen er det å selge en kikkert igjen evt? mye en taper på salg igjen etter ett par-tre år?

såpass lange hold og ja. kjekt å vite:) ja var noe i den duren jeg har tenkt på og fått anbefalt tidligere og.

tja, skal vel ikke gjøre så mye mer med den tenker jeg, ikke med det første.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt tidligere, ikke vær gnien på kikkertsikte. Klarer du å spare opp 5-6000 så klarer du å spare opp til 10 000. Hvis du kjøper deg et kvalitetskikkertsikte så holder prisen godt. Bare å se på Zeiss sine kikkerter, som er et av de aller beste merkene du får tak i.

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere, ikke vær gnien på kikkertsikte. Klarer du å spare opp 5-6000 så klarer du å spare opp til 10 000. Hvis du kjøper deg et kvalitetskikkertsikte så holder prisen godt. Bare å se på Zeiss sine kikkerter, som er et av de aller beste merkene du får tak i.

 

som sagt, ikke noe med å være gnien, men på lærlinglønna og med div utgifter jeg har, så klarer jeg ikke spare opp så mye om 10 000,- om jeg skal ha en ny kikkert til jakta. derfor lurte jeg på hvordan de holder seg i pris.

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere, ikke vær gnien på kikkertsikte. Klarer du å spare opp 5-6000 så klarer du å spare opp til 10 000. Hvis du kjøper deg et kvalitetskikkertsikte så holder prisen godt. Bare å se på Zeiss sine kikkerter, som er et av de aller beste merkene du får tak i.

 

som sagt, ikke noe med å være gnien, men på lærlinglønna og med div utgifter jeg har, så klarer jeg ikke spare opp så mye om 10 000,- om jeg skal ha en ny kikkert til jakta. derfor lurte jeg på hvordan de holder seg i pris.

 

 

Kjøp brukt.

Da får du mye for penga.

 

Ligger et veldig bra Burris Laser scope på kammeret som er linket hit på QXL : http://www.qxl.no/pris/sport-fritid/jakt/sikter-kikkert-se-foto/burris-4-12x42-laserscope/v/an668550268/

 

En liten skade i avlesningsdisplayet kan det virke som, men tror egentlig ikke det gjør noe med selve siktet.

 

Ellers så er det fler på kammeret til salgs.

Endret av Glavalavala
Lenke til kommentar

kjøp en ny jahtijakt. koster 1-2 tusen og funker fint.

 

 

Funger nok ikke så lenge. Og du har nok ikke så bra optikk.

Hva slags retrikkel er det da og er det MIL / MOA med hvor mange Klik og presisjon pr . klikk?

Ikke bra at 1 klikk på 300m er 10 cm.

 

Skal det brukes på jakt så bør lysinslippet også være bra. da er 50mm objektiv å foretrekke.

Det bør også være enkelt å justere med tårn som lar seg klikke med hanske på. Hørbare og følbare klikk. Og en grei indeksering.

 

De rimeligste Leupold siktene har grei kvalitet, men dårlig funksjon med justering og brukervennlighet. + at de rimeligste har for dårlig lysinnslipp (etter min mening).

Lenke til kommentar

 

Men uansett hvor billig JJ-siktene er så er det ikke noe bra.

Du kan helt sikker se blinken igjennom de og de vil kansje virke greie for en som ikke har testet noe annet.

Men det er ikke et kikkertsikte som vil vare lenge. Har vært mye trøbbel med JJ.

 

Denne var god :Utmerket for skumrings og overraskelses jakt :!:

 

Det står også svært lite fornuftig data i annonsen.

Men du får med batteri.

 

Nei dette er absolutt ikke noe å satse på for en grovkalibret rifle.

PÅ en 22LR eller 17 HMR så er det sikker ok.

 

Men er jo så billig at det egentlig ikke spiller noen rolle. Kjøp 2 og ha en liggende i sekken :-)

Lenke til kommentar

 

Men uansett hvor billig JJ-siktene er så er det ikke noe bra.

Du kan helt sikker se blinken igjennom de og de vil kansje virke greie for en som ikke har testet noe annet.

Men det er ikke et kikkertsikte som vil vare lenge. Har vært mye trøbbel med JJ.

 

Denne var god :Utmerket for skumrings og overraskelses jakt :!:

 

Det står også svært lite fornuftig data i annonsen.

Men du får med batteri.

 

Nei dette er absolutt ikke noe å satse på for en grovkalibret rifle.

PÅ en 22LR eller 17 HMR så er det sikker ok.

 

Men er jo så billig at det egentlig ikke spiller noen rolle. Kjøp 2 og ha en liggende i sekken :-)

 

nei, blir nok til at jeg kjøper en dyrere en.. som sagt tidligere rundt 10 000 kroners klassen. får kutte ned bilkjøringa på fritia og spare alt av penger i stedet til skikkelig kikkert som ikke går i stykker etter kort tid:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...