Gå til innhold

Hvor har det blitt av SVs Inga Marte Thorkildsen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Too hot.

 

Ingen som hører på flotte damer med politiske meninger. Det blir som i missekonkurranser, man ser dem sier noe, men siden vi vet det ikke gir noen mening hører vi ikke etter.

 

Jeg aner ikke hva hun har sagt de siste årene, fordi jeg puttet henne i "missefella".

Når hun blir eldre vil jeg uansett ikke høre på henne, ettersom SV stort sett jobber mot det jeg er for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Too hot.

 

Ingen som hører på flotte damer med politiske meninger. Det blir som i missekonkurranser, man ser dem sier noe, men siden vi vet det ikke gir noen mening hører vi ikke etter.

 

Tja, jeg tror ikke Inga ville nådd langt i en missekonkurranse på utseendet, men det som kommer ut av kjeften er ganske riktig komplett idioti.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du må se hvem hun står på podiet med.

Mannsjåvinisten i meg blir distrahert av hennes åsyn - derfor vet jeg ikke hva hun står for.

 

Edit:

Spøk til side, hun brukes antakelig mer aktivt i rikspolitikken. Fra Oslo står det vel mellom Stang og I. Hagen.

Endret av Sovehest
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sansen for Thorkildsen heller, men jeg er overrasket over hva dere får dere til å skrive om andre mennesker. Vi er kanskje ikke enige med henne, men jeg synes vi skylder hverandre såpass at vi i det minste gidder å ta hverandre seriøst.

 

Jeg synes ikke politikere har krav på å bli tatt seriøst.

 

Noe av det hun har sagt:

- Alle bør ha lik lønn

- Feministisk selvforsvar bør bli et fag i skolen

- Oljeutvinningen bør stanses

- Formuesskatt er bra for det rammer i hovedsak menn

- Vi trenger ikke folk som ikke bidrar her i landet (sagt om John Fredriksen, som har skapt flere tusen arbeidsplasser og betalt utallige milliarder i skatt)

 

Etc. Etc.

 

Hun virker rett og slett stokk dum.

Endret av 2xjohn
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har planer om å starte et eget parti. Selvskrevne medlemmer skal være alle de smarte unge (og etterhvert ikke så helt unge) damene som ikke får gehør i eget parti. At de henges ut på internettforum av folk som synes person er viktigere enn sak skal ikke brukes mot dem. Jeg skulle gjerne hatt med Thorkildsen, men hun synes vel forlikt med sitt parti.

 

On topic: Thorkildsen driver aktiv valgkamp i Vestfold for tiden. Det er hennes hjemfylke, og dette er fylkes- og kommunevalg, må vite.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

On topic: Thorkildsen driver aktiv valgkamp i Vestfold for tiden. Det er hennes hjemfylke, og dette er fylkes- og kommunevalg, må vite.

 

Geir :)

 

Da er SV garantert et dårlig resultat i Vestfold i hvert fall.

 

Synd hun ikke brukes nasjonalt.

 

Det er da ganske naturlig å lure på hvor det er blitt av en politiker som tidligere var veldig profilert. Og det er da også ganske naturlig å lure på om forsvinningen har sammenheng med X antall idiotiske utspill.

Lenke til kommentar

Og det sier en god del om både deg og meg, men ikke så mye om Thorkildsen.

 

Men det er vel som H.L. Mencken observerte, politikere er mer opptatt av å finne de andres svakhet enn å framheve egen styrke:

 

"Under democracy one party always devotes its chief energies to trying to prove that the other party is unfit to rule - and both commonly succeed, and are right."

 

Internett har ikke endret på det, tvert om.

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

At jeg er uenig med noen betyr ikke at jeg synes de er dumme, tvert i mot.

 

Hva gjelder Inga Marte Thorkildsen er mange av hennes rare utspill så totalt blottet for refleksjon og tankevirksomhet at jeg ikke ser noen annen forklaring enn at hun er dum, rett og slett.

 

For eksempel var hun plutselig for valgfrihet i forhold til fødested da hun selv ble gravid, noe Frp og Høyre har vært for i alle år, og SV konsekvent har vært i mot.

 

Da hun ble konfrontert med dette fikk man en oppskrift i politisk svada.

 

http://www.dagbladet.no/2009/08/12/nyheter/politikk/sv/frp/inga_marte_thorkildsen/7622342/

 

I tillegg det kostelige ansiktsutrykket da hun skjønte at hun hadde dummet seg totalt ut i en debatt om unge uføre.

 

http://blogg.nho.no/blog/nar-aftenposten-tar-en-inga-marte/

Endret av 2xjohn
Lenke til kommentar

Og det sier en god del om både deg og meg, men ikke så mye om Thorkildsen.

 

Men det er vel som H.L. Mencken observerte, politikere er mer opptatt av å finne de andres svakhet enn å framheve egen styrke:

 

"Under democracy one party always devotes its chief energies to trying to prove that the other party is unfit to rule - and both commonly succeed, and are right."

 

Internett har ikke endret på det, tvert om.

 

Geir :)

På generelt grunnlag kunne jeg vært enig med deg, men når det gjelder Inga Marte og hennes oppførsel så må hun stå til rette for sine håpløse uttalelser og personangrep.

 

Når hun bruker sin politiske stilling som talerstol for personangrep mot Jon Fredriksen og alle trygdede som ikke bidrar til fellesskapet i Norge så må hun også forvente direkte svar.

 

Påstanden om likelønn fikk hun også muligheten til å trekke, faktisk la vel journalistene ordene i munnen på henne, du mener vel ikke lik lønn, men lik lønn for likt arbeid, men nei hun mente lik lønn for ulikt arbeid, noe de fleste skjønner er økonomisk "higway to hell" for et land.

 

Ellers skal vi ikke glemme hennes gjentatte (som senere viste seg å være feilaktige) angrep på den private organisasjonen Evangeliesenteret som gir til bud til rusavhengige. Her gikk hun hardt ut og skadet organisajonen kraftig med avisoppslag og kutt i statstøtten, når Evangeliesenteret senere fikk medhold i klagen av Justisdepartementet var skaden allerede skjedd og senteret hadde pga økonomiske problemer vært nødt til å selge fem av sine institusjoner. Som igjen gikk utover tilbudet til rusavhengige. At staten selv burde sørge for tilbud til rusavhengige som vil forandre retningi livet er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke sansen for Thorkildsen heller, men jeg er overrasket over hva dere får dere til å skrive om andre mennesker. Vi er kanskje ikke enige med henne, men jeg synes vi skylder hverandre såpass at vi i det minste gidder å ta hverandre seriøst.

 

Jeg synes ikke politikere har krav på å bli tatt seriøst.

 

Noe av det hun har sagt:

- Alle bør ha lik lønn

- Feministisk selvforsvar bør bli et fag i skolen

- Oljeutvinningen bør stanses

- Formuesskatt er bra for det rammer i hovedsak menn

- Vi trenger ikke folk som ikke bidrar her i landet (sagt om John Fredriksen, som har skapt flere tusen arbeidsplasser og betalt utallige milliarder i skatt)

 

Etc. Etc.

 

Hun virker rett og slett stokk dum.

 

Spørs om det er så mange norske arbeidere nå som han trekker seg ut fra landet og ikke betaler skatt.

 

nr.2 og 4 har hun vel aldri sagt. har du en link til dette i så fall?

Lenke til kommentar

Spørs om det er så mange norske arbeidere nå som han trekker seg ut fra landet og ikke betaler skatt.

 

nr.2 og 4 har hun vel aldri sagt. har du en link til dette i så fall?

 

Nei, han tok henne på ordet. Så hun klarte egenhendig å rasere flere tusen arbeidsplasser med idiotien sin.

 

Hun har sagt både 2 og 4 og ørten andre idiotiske ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...