Gå til innhold

Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken CPU Kjøler jeg vil ha.


wil

Anbefalte innlegg

Noctua NH-D14 er meget bra og koster "bare" 649 på Dustin.no

Ett likeverdig (eller marginalt bedre pga bedre vifter) er thermaright silver Arrow til 675,- men desverre ikke inne på lager.

 

H-80 er også i samme klasse kjølemessig, men koster mer og man burde bytte ut viftene til Gentle thypoon vifter, så prisen blir en del høyere. Di orginale viftene er ok på full pupp men med et jævlig støynivå. Og skrudd ned så yter dem ikke særlig bra.

H-80 koster 779,- på dustin og 2x GT vifter koster 318 (1150rpm eller 1850rpm)

 

Antec kuhler 920 henger bittelitt etter om jeg ikke husker helt feil.

Endret av eXa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er virkelig usikker nå altså. Jeg ser at folk skriver at H80 både koster mer og bråker mer. Den koster jo ikke så mange kronene enn Noctua D14 heller, og viftene på H80 kan man bytte ut til noe litt stillere.

Men hvordan er det med støyen på D14 da? Den har jo vifter den også, og de er det vel vanskeligere å skifte ut uansett. Er det forresten vanskelig å få på den vifta i midten på den Noctua D14 egentlig? Den har jo sånn bøyler eller hva man kan kalle det. Er ikke noe tvil om at det blir uannsett enklere å sette på den D14 hvis man tar av vifta i midten først, siden at da kan du vel ta skrujernet rett ned, uten å fikle så mye?

Prisene er som de er. Sånn er det bare. Noe koster mere og andre koster mindre. Man vil jo gjerne ha noe bra da. Og det virker som at Cosair H80 og Noctua D14 er netopp det.

Lenke til kommentar

Foreløpig ligger det vel an til at det blir Cosair H80. Dette fordi at det ser ut til å være enkelt å bytte viftene siden at det virker som det er vanlige Vifter som sitter på. Men det spørs egentlig litt hvor mye den bråker. 39 db på det værste er vel kanskje litt i meste laget, men jeg vet ikke om de regner da med at kabinettdøra er åpen eller ikke og hvilket kabinett de bruker for å sjekke det. Men det spørs vel uannsett, om det blir så jeg bytter viftene på Cosairen tenker jeg.

Så da tror jeg faktisk saken er klar. Greit å ha en litt stillegående PC også.

 

Og forresten. Den radiatoren på Cosair H80, bråker den mye?

Lenke til kommentar

Nei, pumpa lager også litt lyd. Men det er veldig lite lyd (har H-80 i en maskin her), så det kommer ann på hvor lite støy du tolererer.

 

Er 1000rpm 120m vifter maks av hva man tolererer så er det på grensa. Det kommer jo ann på hvilket kabinett man bruker også, i ett veldig åpent kabinett så vil pumpa høres bedre, mens f.eks Fractal XL (som H-80 står i her) så vil den ikke mekres like godt.

Lenke til kommentar

Der kan jeg hjelpe deg :)

 

Fractal design XL med GA990FXA-UD3 og 955BE @ 4050/2925

Asus 6870 DirectCU

H-80 med 2x 1150rpm GT vifter

di 2 140mmm viftene som følger med kabinettet er satt nede og i midten i fronten. I 5 1/4 brønnene er det montert en 120mm 1150 GT vifte til.

Viftehullet i sidedøren er beholdt lukket.

vifta i seasonic X-760 tror jeg knapt sviver noen gang :p

 

Edit: La ved ett bilde nr2 der jeg har gitt viftene på radiatoren shrouds (ramma til noen eldre vifter). Ganske massiv, men er plass så hvorfor ikke? :p

post-15532-0-28913600-1314836063_thumb.jpg

post-15532-0-16549600-1314838947_thumb.jpg

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Ja. Det der så jo bra ut :D. Jeg bestilte 2 vifter og CPU Renser rett etter klokka 12 i natt. Men det der er det utstyr jeg hadde tenkt til å ha, sant?

Men en ting jeg spekullerte på når jeg så de bildene der. På komplett var det en som skrev at man måtte ta av fita i toppen av Kabinettet, men det ser da ut til å gå bra.

Dette tror jeg blir bra. Håper det iallefall.

 

Takk for å du la ut bildene forresten :)

Lenke til kommentar

Er jo så mye plass i det kabinettet der at man får plass til mye rart inni der. Mer enn man kan si om mitt nåværende kabinett :p

Jeg trenger nok bare den nederste harddisk greiene siden at jeg skal ha 4 disker i kabinettet. 1x 120 GB Cosair SSD Disk og 3x 1 TB Samsung S-ATA Disker.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...