Kenneth Solfjeld Skrevet 27. august 2011 Skrevet 27. august 2011 (endret) CPU ligger på rundt 35°C idle. Det er ikke i seg selv alt for gærnt. Rambrikkene har også ok verdier. Fikk dog en advarsel på PCI-e 2 sensoren i sted, som viste 60°C. Har ingenting i den sloten. Skjermkortet står i PCI-e-1. SATA6g viste under load 60°C og USB3 0-2 viser for øyeblikket 58°C. Har et antec p180 kabinett med 3 funksjonible 120mm vifter. En som suger inn luft, og 2 som blåser luften ut oppe i bakkant. Lurer på om disse verdiene er vanlige/normale, og om det kan lønne seg å montere en assist vifte på dekselet som dekker kortet? Endret 27. august 2011 av KSunhill
Kenneth Solfjeld Skrevet 28. august 2011 Forfatter Skrevet 28. august 2011 Etter å ha jobbet mye på pcen, og mange warnings fra thermalradaren om for høy tempratur på pci-e2 slotten, fikk jeg blåskjerm og nedstenging i dag. Tror jeg skal skru av dekselet som liksom skal føre til økt luftgjennomstrømming over komponentene. Ser ikke ut til å fungere her i hvertfall.
Bendik-_- Skrevet 1. september 2011 Skrevet 1. september 2011 Etter å ha jobbet mye på pcen, og mange warnings fra thermalradaren om for høy tempratur på pci-e2 slotten, fikk jeg blåskjerm og nedstenging i dag. Tror jeg skal skru av dekselet som liksom skal føre til økt luftgjennomstrømming over komponentene. Ser ikke ut til å fungere her i hvertfall. Jeg har bestilt dette kortet, er litt redd for noe sånt. Det skal vist nok hjelpe veldig å skru inn en lite vifte inn i den plassen. Noen som har gjort dette her?
Kenneth Solfjeld Skrevet 1. september 2011 Forfatter Skrevet 1. september 2011 Jeg har bestilt en 50x50 vifte til å sette på kortet. Etter hva jeg har lest på forskjellige forum, så kommer det nok til å gjøre susen. Jeg skal poste resultater så snart det er klart.
Bendik-_- Skrevet 2. september 2011 Skrevet 2. september 2011 Jeg har bestilt en 50x50 vifte til å sette på kortet. Etter hva jeg har lest på forskjellige forum, så kommer det nok til å gjøre susen. Jeg skal poste resultater så snart det er klart. Ja! Spent å høre om resultatet. Hvordan er luftflyten ellers i kabinettet ditt? Ingen store hindringer i hoved rommet?
Kenneth Solfjeld Skrevet 2. september 2011 Forfatter Skrevet 2. september 2011 Har et Antec P180 med 4 stk. 120mm vifter, 2 foran som suger luft inn og 2 bak/oppe som pumper luften ut. Tror ikke luftgjennomstrømmingen er problemet her.
N o r e n g Skrevet 2. september 2011 Skrevet 2. september 2011 Har et Antec P180 med 4 stk. 120mm vifter, 2 foran som suger luft inn og 2 bak/oppe som pumper luften ut. Tror ikke luftgjennomstrømmingen er problemet her. P180 har aldri vært et særlig bra kabinett for kjøling...
Kenneth Solfjeld Skrevet 2. september 2011 Forfatter Skrevet 2. september 2011 (endret) Har et Antec P180 med 4 stk. 120mm vifter, 2 foran som suger luft inn og 2 bak/oppe som pumper luften ut. Tror ikke luftgjennomstrømmingen er problemet her. P180 har aldri vært et særlig bra kabinett for kjøling... Bullshit.. Har hatt dette kabinettet siden 2005, og det har fungert helt utmerket kjølemessig på alle mine builds. Problemet her er uansett ikke kabinettet, siden det ikke har noe å si på airflowen under "Thermal Jacket"..... Man kan jo lese testen: Antec P180 Endret 2. september 2011 av KSunhill
N o r e n g Skrevet 2. september 2011 Skrevet 2. september 2011 Har et Antec P180 med 4 stk. 120mm vifter, 2 foran som suger luft inn og 2 bak/oppe som pumper luften ut. Tror ikke luftgjennomstrømmingen er problemet her. P180 har aldri vært et særlig bra kabinett for kjøling... Bullshit.. Har hatt dette kabinettet siden 2005, og det har fungert helt utmerket kjølemessig på alle mine builds. Problemet her er uansett ikke kabinettet, siden det ikke har noe å si på airflowen under "Thermal Jacket"..... Man kan jo lese testen: Antec P180 Ser du hvordan HDD-bura er i veien? Disse blokkerer godt for luft. Videre er det en inntaksvifte blokkert av HDD-buret. Buret kan fjernes, men det hjelper ikke på problemet med at du får lite luft inn. Uttaksmessig har du to vifter ved CPU, men dette hjelper lite på skjermkorttemperaturer som vil ende opp i en egen "lomme." Dette stemmer med at det er PCIe-måleren som viser høy temperatur Det er heller ingen bakplate å gjemme unna kabler, så luftflyten blir begrenset av dette også. Sammenligner du P180 med Fractal Design Define R3 vil du se en stor forskjell på layout, og adskillelse av PSU- og HDD-kammeret hjelper faktisk ikke på selve systemtemperaturen. Så kan du sammenligne opplegget i ditt kabinett med hvordan Silverstones Fortress 02 er lagt opp, der hovedkort og skjermkort får ren inntaksluft. Jeg gjentar: P180 har aldri vært særlig bra lagt opp for kjøling. Du kan kanskje tro noe annet, men sannheten er at det er ganske middelmådig hva kjøling angår. Støymessig er det veldig bra, men det er noe annet. Den 50mm-vifta vil definitivt gjøre susen for deg, det er jeg også enig i.
Kenneth Solfjeld Skrevet 3. september 2011 Forfatter Skrevet 3. september 2011 Fikk satt inn vifta jeg bestilte nå. Den gjorde susen. Største forskjellen ser jeg på SATA6G som er ganske nøyaktig 20 grader kaldere. USB3.0-2 gikk ned 10 grader, men er fortsatt heit og ligger på rundt 50 grader. Tror likevel det ble et bra resultat. Måling gjort etter at vifta er satt på plass
Bendik-_- Skrevet 4. september 2011 Skrevet 4. september 2011 Hva slags vifte bestilte du? Ser ut som jeg bestiller en vifte jeg å
Kenneth Solfjeld Skrevet 5. september 2011 Forfatter Skrevet 5. september 2011 Det var bare en 50x50x15 vifte å få tak i i umiddelbar nærhet. Skruehullene passet ikke helt, så jeg fikk bare festet den i en skrue. Det er likevel ikke noe problem siden den uansett sitter godt på. Blir å bestille 50x50x10 enten fra ebay, eller så snart de får den inn på en norsk nettbutikk.
sveibuen Skrevet 5. september 2011 Skrevet 5. september 2011 amentio har en vift epå lager med dei specsa du trenger: http://www.amentio.no/Mini-Kaze-5cm-50x50x10-SCYTHE/cat-p/c/p2405590.html Viss ikke så forventer komplett.no inn 50mm vifter fra komplett den 9 september
SprengtTelefax Skrevet 5. september 2011 Skrevet 5. september 2011 (endret) Tempraturtest med og uten deksel Endret 5. september 2011 av Northsve
SprengtTelefax Skrevet 5. september 2011 Skrevet 5. september 2011 Test med og uten assistfan Har selv dette hovekortet og er meget fornøyd
Kenneth Solfjeld Skrevet 5. september 2011 Forfatter Skrevet 5. september 2011 De testene har jeg sett flere ganger. Stoler ikke helt på tester gjort på en benk. I real life har man hovedkortet i et lukket miljø, som f.eks. et kabinett. Der spiller ofte andre egenskaper inn.
Bendik-_- Skrevet 5. september 2011 Skrevet 5. september 2011 Da har jeg bestilt Fractal Design 50mm silent vifte Forventet og komme inn om 4 dager hos Komplett, så står det i stil med resten av Fractal design viftene Har jo ikke fått kabinettet enda, (Amentio) så får sikkert vifta først
Kenneth Solfjeld Skrevet 5. september 2011 Forfatter Skrevet 5. september 2011 Bra! Fikk bestilt den siste Scythe vifta fra Amentio. Ser ut som den kjører på mye høyere rpm, og bedre airflow enn den jeg har satt i nå.
SprengtTelefax Skrevet 5. september 2011 Skrevet 5. september 2011 (endret) Tok en kjapp test med og uten assistfan. Vifta jeg har er en Primecooler vifte, P50x50x15mm,18.3m³/time, 27 dB(A) Alt er montert i et Antec P183 kabinet med 4 120mm vifter.. 2 i front og 2 bak. Her er mine resultater med og uten .. Endret 5. september 2011 av Northsve
Kenneth Solfjeld Skrevet 5. september 2011 Forfatter Skrevet 5. september 2011 (endret) Ser bra ut det der. Noe bedre resultat enn på mine målinger. Layouten på innsiden av p183 er jo nesten identisk med mitt p180, bortsett fra at vifta nederst foran er flyttet helt i front. Endret 5. september 2011 av KSunhill
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå