Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fest, fyll, skole :S


Anbefalte innlegg

Halo, første halve året i 8. klasse jobbet jeg som en galing for å få bra karakterer. Noe som også så ut til å virke. Men etter cirka jul gikk alt ned i dass. Før var det venner/skole/gaming, mens etter jul ble det fest,fyll,damer og venner. Og dette har det bare forsatt med helt til nå, startet i VGS nylig.

 

Har bestemt meg for å skjerpe meg, for vil noe med livet. Vil ikke gå yrkesfaglig eller slite meg i kassen på Rema. "No pain, no glory"

 

Kan si kort om meg:

- Er ganske glad i PC, så noe innenfor PC som ikke krever all verdens utdanning.

- Ønsker ganske simpelt, en utdanning som man ikke trenger alt for mye skole og som tjener ganske greit.

- Har valgt allmenn

 

Har sett på yrker som Eiendomsmegler, dette er vel et ganske greit yrke?

Noen som kan gi noen tips til hva jeg kan velge, som tjener greit og man er ferdig med studie før man har gått halvparten av livet på skolen :)

 

Takker så utrolig mye for svar, og veiledinger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig få mennekser som bestemmer hva de skal gjøre resten av livet, mens de går VGS. Man forandrer seg veldig på denne tiden. Beste du kan gjøre er å holde karakterene høye så du har mange muligheter etterhvert som du skal studere.

Hva du vil gjøre etter vgs må du nesten finne ut av selv, tror ikke det er så lurt å spørre om råd fra andre via et forum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke tenk så mye på hva du kommer til å tjene. Du lever i Norge, og du kommer til å klare deg fint uansett. Noen vil kanskje hevde at det er en teit, og til dels slapp tankegang, men jeg er uenig.

 

Hvis du er i tvil om hva du vil gjøre; ikke stress. Ikke baser udannelsen på hva som er lett og oppnå, eller hva som vil tjene mest penger. Gjør det du har lyst til. Dersom du ikke vet hva du har lyst til anbefaler jeg at du tar deg et friår etter VGS (eventuelt militæret), som du bruker til å vokse på. Bruk dette friåret til å finne ut av dine verdier, dine gleder og dine kvaliteter. Ta deg tid til å finne ut hva du vil bli, og når du føler deg sikker; kjør på! Ikke la andre fortelle deg at det du ønsker å jobbe med er feil, eller et dårlig valg. Så lenge du har det morsomt når du holder på med det, og så lenge du gleder deg til å studere/jobbe med det, er det alt som teller.

 

Er fint lite vits og ha en lønn på 5.000.000 om du kjeder dritten ut av deg hver dag. Du kan klare deg med en tiendel, og fremdeles leve et lykkeligere liv.

 

Er sånn jeg ser på ting iallefall. Personlig gjør jeg akkurat dette. Jeg tar nå et friår (delt inn i to), og skal inn i militæret. Denne tiden kommer jeg til å bruke på å ha det gøy, jobbe deltid, samt bli kjent med meg selv. Når jeg da starter på studiene vil jeg vært mer motivert. Jeg vil være eldre, mer moden, og mer klar for å ta riktige valg. Jeg tror dette er noe mange kan ha godt av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min erfaring at å være effektiv i uka og få gjort unna det meste før helgen, så går det greit å drikke seg dritings hver fredag og lørdag osv. Søndagen går som regel til film og cola pga av en helsikas bra helg. Bare pass på at du kan stoffet godt nok før eksamenene dine og ha partyfri i ukene som eksamene pågår så går det nok bra:)

 

Går andre året ingeniør.

Lenke til kommentar

Er fint lite vits og ha en lønn på 5.000.000 om du kjeder dritten ut av deg hver dag. Du kan klare deg med en tiendel, og fremdeles leve et lykkeligere liv.

 

 

 

For noe tull dette er. Tjener man 5 mill i året kan man pensjonere seg etter noen få år. Antall år man burde holde jobben kommer ann på hvor gode investeringskunnskaper man har. I dagens marked er det så lett som å diversifisere innen råvarer og man er garantert en avkastning på 10+%.

 

Det er tusen gode grunner til å gå inn i en godt betalt jobb som du hater. F.eks opptjening av egenkapital for start av et eget prosjekt. Det kan være bankroll for daytrading eller en investeringsportefølje.

Endret av Tensai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er fint lite vits og ha en lønn på 5.000.000 om du kjeder dritten ut av deg hver dag. Du kan klare deg med en tiendel, og fremdeles leve et lykkeligere liv.

 

 

 

For noe tull dette er. Tjener man 5 mill i året kan man pensjonere seg etter noen få år. Antall år man burde holde jobben kommer ann på hvor gode investeringskunnskaper man har. I dagens marked er det så lett som å diversifisere innen råvarer og man er garantert en avkastning på 10+%.

 

Det er tusen gode grunner til å gå inn i en godt betalt jobb som du hater. F.eks opptjening av egenkapital for start av et eget prosjekt. Det kan være bankroll for daytrading eller en investeringsportefølje.

Jeg er uenig. Hvorfor mistrives fler år av livet ditt, bare for å kunne tjene mer penger i etterkant? Det finnes viktigere ting enn daytrading og investeringsporeføljer.

 

Jeg ser ikke hensikten med å ta en godt betalt jobb du hater, kun for å kunne pensjonere seg etter noen få år. Mange velger å ikke forlatet yrket sitt, fordi de heller vil gjøre det enn å ha fri. Hvorfor gå rundt med et ønske om å pensjonere seg om man hver dag gleder seg til å dra på jobb?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...