Gå til innhold

Oppgradere spill-PC til BF3, maks 3-4k


Anbefalte innlegg

Hei,

 

skal oppgradere PCn min til BF3 kommer. Og når jeg da skal kjøpe bl.a. mere minne, finnes den lengre ikke i sortimentet og bla bla. Lurer på om noen kan hjelpe meg å oppgradere minne, skjermkort og hovedkort.

 

Pris: 3000-4000 - Aner egentlig ikke :S

 

Jeg har tenk til å oppgradere disse:

-------------------------------------

4GB minne - Av denne

Tenkte å bytte til 16GB minne, sidend en ikke lengre finnes. Forslag?

 

Skjermkortet til SLI:

Nå står denne i. Hvor finner jeg eventuelt denne, eller hva burde jeg bytte den ut med?

 

Jeg må også bytte hovedkort for å få SLI.

 

--------------------------------------

 

 

Resten av PCn:

Intel® Core™ i7-870 Processor

Chieftec Super Series 750W PSU

 

Er litt noob i dette, men vil ha en merkbar oppgradering. Målet med oppgraderingen er å legge opp til slik at jeg kan kjøpe meg skjrmkort nr2 litt senere, dersom det blir litt dyrt. Men ikke spar på kruttet i de andre leddene.

 

Trenger dere å vite noe mer, fyr løs.

Endret av The_Tom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp 8GB 1600MHz-minne, du trenger ikke 16GB til spilling ihvertfall.

 

Disse 4 kortene vil helt sikkert kunne kjøres i CrossFireX med det kortet du har.

 

Problemet blir hovedkortet; vet ikke om du trenger x16/x16 til CrossFireX i den generasjonen eller om du klarer deg med x8/x8 eller x16/x4, som de fleste rimelige kortene gir deg. Skal du opp i x16/x16 så må du punge ut ganske kraftig ser det ut som.

Lenke til kommentar

Du mener jeg bør kjøpe noe brikker?

 

Dette med hovedkort har jeg aldri skjønt. Kan egentlig dette med at socketen må være det samme som CPUen. Er det noen middels kort du vil anbefale meg?

 

edit

du får unnskylde meg, men du vil jeg skal kjøpe ett av de linka skjermkortene? Siden de passer med den jeg har fra før?

Endret av The_Tom
Lenke til kommentar

16GB for spilling er bortkastet. Spill bruker maks 2GB, over dette er umulig med mindre du ødelegger kompatibiliteten med 32-bits OS, 8GB er derfor mer enn nok. Et sett med 8GB RAM koster deg rundt 400kr for 1600MHz DDR3 CL9, og det er ikke vits i å betale mer for "bedre RAM" siden RAM har minimalt å si på ytelsen til andre komponenter.

 

Du får ikke tak et nytt hovedkort til LGA1156 med CFX-støtte nå, det nærmeste du kommer er et demokort og jeg finner kun EVGA P55 FTW, jeg ikke vet noe særlig om hvor bra dette er.

 

Et nytt 5850 fra komplett koster 1885 kr, sammem med hovedkort kommer dette på 2685 kr. Dette er såpass mye at du likegreit kan kjøpe et enkelt nyere og bedre kort og du vil få bedre ytelse. Crossfire og SLI ser bra ut på papiret, men microstutter vil ødelegge veldig mye av opplevelsen og jeg kan garantere at HD 6970 eller GTX 570 vil gi deg bedre spillopplevelse, for ikke å snakke om mindre støy og strømforbruk.

 

Siden du er på utkikk etter merkbare oppgraderinger: en SSD vil gi deg den mest merkbare oppgraderingen som er mulig å få. M4 64GB er et veldig godt valg og fikk nylig en firmware-oppdatering med 5-25% bedre ytelse avhengig av hva man tester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...