Gå til innhold

Nye komponenter, lurer paa ram'en.


Anbefalte innlegg

Har tenkt paa aa kj0pe (vel, d.v.s. kj0per mest sannsynlig)

 

Abit IC7

P4 3ghz/800

 

men er usikker paa rammen. Har tenkt paa Twinmos 3200 ddr m/ winbond (i dual mode, 256x 2). Leste ett eller annet sted at en nerd skrev at twinmos funket daarlig sammen med 875 chipsettet? Feedbacks please.

 

Bestiller ogsaa etterhvert asetek waterchill :D fun fun

 

peace

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp heller en 512MB brikke istedet for 2 256MB brikker, så slipper du å muligens dumpe en 256 brikke når du skal oppgradere...

 

 

Det er faktisk ikke dumt. Det helt store ytelseshoppet blir det ikke ved å kjøre dual, PC'n kommer til å daske uansett. Og når det blir penger i kassa igjen er det bare å smekke inn en brikke til.

Lenke til kommentar

er usikker paa rammen. Har tenkt paa Twinmos 3200 ddr m/ winbond (i dual mode, 256x 2). Leste ett eller annet sted at en nerd skrev at twinmos funket daarlig sammen med 875 chipsettet? Feedbacks please.

 

Les denne tråden på Abit sitt forum før du bestiller Twinmos-brikker. Det er problemer med brikkene som bruker CH-5 chips. Får f.eks. ikke kjørt 5:4 og 3:2 divider. :-?

Det er altså de Twinmos-brikkene som ikke er anbefalt. Ikke Twinmos generelt. Finnes også andre merker med CH-5 chips. Styr unna dem, så slipper du å bli skuffa.

Lenke til kommentar
takk for bra respons, men jeg er fortsatt litt usikker.

 

hva sier dere til at jeg driter i p4 3 ghz/800, og kj0per en p4 2,8ghz/800, og sparer 2k, og heller bruker litt mer penger paa ram?

 

er 200 mhz i cpu loss noe stort eller?

 

Der traff du spiker'n Planiar. :) Med bra ram vil du trolig klokke like bra, eller bedre med en 2,8 GHz. 2K på bedre ram er garantert mer ytelse for pengene.

Go for it. :woot:

Lenke til kommentar

lurer på noe i den samme duren.

 

Hvor mye ram har jeg egentlig brukt for på et moderne p4 system?

 

Holder med 2x256mb i dual eller bør jeg gå for 2x512 i dual?

Jeg tenker også på pris og ytelse!!!

 

Men i så fall hvilken ram bør jeg gå for. Crosair eller Twinmos med winbond.

 

Mvh Eirik

Lenke til kommentar
takk for bra respons, men jeg er fortsatt litt usikker.

 

hva sier dere til at jeg driter i p4 3 ghz/800, og kj0per en p4 2,8ghz/800, og sparer 2k, og heller bruker litt mer penger paa ram?

 

er 200 mhz i cpu loss noe stort eller?

 

Meget fornuftig tanke, en 2,8 med geil 3500 golden dragon da er du sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...