Gå til innhold

Ny mobiltelefon:) på elkjip:(


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Klarte å miste mobilen i vannet (nokia 3510), det var faktisk ikke med vilje. Ble litt sur fordi jeg mista masse nr og sånn :(. Men den var forsikra på elkjøp for 2150kr!

 

Jeg var der opp å prata med en fyr i dag, og det var ikke noe problem om jeg ville legge til litt og få en dyrere mobil.

 

Dermed kan man si at jeg har et gavekort på 2150kr til mobiltelefoner på elkjøp :) Litt kjipt at prisene på elkjøp er litt høyere enn i nettbutikker da.

 

Disse mobilene har jeg vurdert:

 

NOKIA 6610: 2999 (-2150) = 849,-

 

NOKIA 6100: 3399 (-2150) = 1249-

 

SAMSUNG S100: 2499 (-2150) = 349,-

 

SAMSUNG V200 SILVER: 4499 (-2150) = 2349,-

 

SONY ERICSSON T610: 3899 (-2150) = 1749,-

 

NOKIA 3510i: 1799 (-2150) = 0,-

(den det egentlig var meninga at jeg skulle få)

 

Jeg vet sånn ca. hvordan alle mobilene er, og jeg har lest tester av de (også de testene på amobil...), men jeg er likevel veldig i tvil om hvilken av de jeg skal gå for.

 

Så jeg spør enkelt og greit; Hvilken liker du best? Hvorfor? Hvilken ville du kjøpt hvis du var meg?

 

6610, 6100 & 3510i er vel omtrent samme dritten :D bortsett fra utsene og størelse (og ikke minst pris). Men jeg er et vanedyr (er det ikke det det heter?) og nesten alle mobilene jeg har hatt har vært nokia. Har blitt glad i menyene og at det går kjapt å skrive meldinger osv...

 

SE T610 har jeg veldig lyst på. Men skjermen blir jo ikke like bra som samsung'ene...

 

Jeg har testa begge samsungene (venner av meg har de), og jeg likte skjermen veldig godt. Ringetonene var også veldig bra. Kult at det høres ut som et jævIa orkester hver gang det ringer :p

 

Desutten følger det også med kabel til V200, så man kan ta backup av ting og (selfølgelig) overføre bilder. Jeg liker spesielt tanken på å ha et arkiv over alle meldinger på PC'en :D

 

Og så følger det med matrix caps og solbriller :p Og jeg er veldig fan av matrix. Vet noen om de selger V200 med den kanoanjen enda?

 

S100 er grei den og, men hadde jo vært best og kjøpe T200 m/cam og sånn når jeg først kjøper.

 

Kort sagt, jeg har mest lyst på Samsung T200.

 

Men så var det prisen da... :(

 

Enkelt og greit; Hvilken ville du kjøpt???

 

Link til side med bilder, litt mer oversiktlig osv...

 

På forhånd, takk for svar!

 

EDIT: Har ikke lyst på SE T310, liker ikke den.

 

Har ingen ting i mot siemens, liker faktisk mange av siemens-mobilene.

 

Men de eneste som kunne vært aktuelle er M55, S55 & SL55.

 

M55 liker jeg ikke designet på (og muligens for dårlig display hvis det er samme som S55).

S55 er kul, men for dårlig display og for dårlig kamera.

SL55 blir or dyr, hvis jeg skal betale så mye vil jeg heller ha samsungen eller T610.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"]Har ikke svar på spørsmålet ditt, orker ikke å skrive så mye i kveld :) Men en ting; la du ut bilder av alle telefonene bare fordi vi skulle se de? Omtenksomt :D

:lol:

 

Sorry, så "snill" er jeg ikke.

 

Var i utganspunktet bare et word-dokument jeg snekra sammen fort for å vise til mamma.

 

Også gikk det så fort og lett å paste det inn i frontpage, legge inn linker (siden opera med mobilene var oppe :) ) og legge det ut at jeg like godt gjorde det.

 

Måtte legge ut simpsons-skyene som bakgrunn selv om det bare ødelegger, klarte ikke dy meg :D

Lenke til kommentar

kunne du ikkje få ut de 2150kr i kontanter?

3510i er bare å droppe ut. Da den telefonen er STYGG.

liten skjerm.

Nokia er også kjent for å ver dårlig på polyfoniske ringetoner.

Viss du ikkje greier å vende deg av med nokia sine ordbøker/menyer.

Har du eit problem

Hadde hatt 3310 i 20mnd. Kjøpte med M. t720. Den første uka med penger på kortet var det rart å skrive sms. No er det rart på nokia (som eg sitter med iom. at Motorloaen er ødelagt)

Lurer også på kva telefon eg bør kjøpe meg.

Har ca. 2500kr

tips?

helst nokke anna en nokia.

Liker veldig godt klapptelefonen (sia min 3310 hadde problem med tastelåsen.. :p)

 

Men ikkje kvinnfolktelefonen til siemens, den har for dårlig skjerm.

Lenke til kommentar
Har blitt glad i menyene og at det går kjapt å skrive meldinger osv...

 

 

Mange anbefaler SE T610 men er ikke den ganske treg på sms?

Jeg har en Nokia 3650 og er veldig fornøyd med den! :) Kjøpte den på elkjip for 3600,- uten ab.

Valget stod mellom T610 og 3650 men da jeg leste at T610 var rimelig treg på sms så utelukket jeg den øyeblikkelig da jeg skriver mest meldinger på mobilen.

Eneste med 3650 er utseende som er litt snålt :-?

Men med litt tid så blir man vant til det og kan skrive sms meldinger meget rask. Jeg sleit i begynnelsen men nå er jeg "proff". Skriver t.o.m raskere på denne mobilen enn min forrige som var en Motorola T720 :)

Lenke til kommentar
PS: er det Simpsons skyene du har som bakgrunn på siden der?
Jepp!
jeg burde velge T610
Ja da tenker jeg at jeg kjøper SE T610. Leste over testene en gang til og jeg finner bare to ulemper med den:

 

-STN-display (eller hva det nå heter) som er dårligere en TFT og vanskeligere å se i sollys (men til gjengjeld har SE dritlang bateri-tid)

 

-Går tregere å skrive medlinger (jeg skriver mange meldinger, men regner med at dette er en tilvennings-sak. Og om det skulle ta litt mer tid, så er ikke det noen krise så lenge mobilen ellers er så bra)

 

I tilegg er det jo SE, og faren min har masse ericsson stæsj: Sigarett-lader, infarød til USB-kit (som han aldri bruker pga. han har laptop) handsfree og masse annet jeg kan bomme av han :p

 

Så vidt jeg vet finnes det ikke noen sigarett-lader å få kjøpt til Samsungen og det kunne blitt et problem da jeg ofte er på hytta der det ikke er strøm :( . Spesielt hvis jeg flyr rundt og tar bilder hele tida.

 

Desutten har ikke samsungen stoppe-klokke, nedtelling, bra kallender, java, skikkelig MMS osv... Det er ting jeg vil ha. Spesielt nedtelling, det bruker jeg veldig ofte.

 

Da har jeg bare et par spørsmål:

-Når kommer SE T610 i rød og blå varianter? (liker den blå best)

-Når man synker med outlook, kan man senere lese hele mailer da? Det hadde jo vært genialt!

-Kan den sende/motta sammensatte meldinger? (meldinger som er nesten tre ganger så lange)

-Hvor mange bilder kan lagres på mobilen?

Lenke til kommentar
kunne du ikkje få ut de 2150kr i kontanter?
Det tviler jeg sterkt på. Dessutten er det 2år igjen på forsikringa, vil jo gjerne ha en mobil der så jeg fortsatt har mobil med forsikring :wink:
3510i er bare å droppe ut. Da den telefonen er STYGG.

liten skjerm.

Ja den er vel ikke så spesielt pen akuratt, elendig mobil, men jeg synes ikke den er direkte stygg heller. Skjermen er jo ikke for liten da. Uansett tror jeg at jeg går for T610=)
Nokia er også kjent for å ver dårlig på polyfoniske ringetoner.
Hvis resten av nokia'ene er like dårlig som 3510 når det gjelder polyfoniske ringetoner, så kan du banne på det ja!
Viss du ikkje greier å vende deg av med nokia sine ordbøker/menyer. Har du eit problem
Skal da alltids greie det... :)
Liker veldig godt klapptelefoner
Det gjør jeg og! Derfor jeg håpa på at det skulle bli samsung T200. Men den hadde såpass store mangler når det gjelder software og bateri-tid, at jeg tror T610 er et bedre valg for meg.
Lurer også på kva telefon eg bør kjøpe meg.

Har ca. 2500kr

tips?

helst nokke anna en nokia.

Hva med Samsung S100? Koster 2499 på elkjøp...
Men ikkje kvinnfolktelefonen til siemens, den har for dårlig skjerm
Har ikke den bittesmå knapper og da? Synes den var litt stilig jeg, men tenk så mye jeg hadde blitt mobba hvis jeg hadde hatt en dame-telefon :lol:
Lenke til kommentar
Men ikkje kvinnfolktelefonen til siemens, den har for dårlig skjerm
Har ikke den bittesmå knapper og da? Synes den var litt stilig jeg, men tenk så mye jeg hadde blitt mobba hvis jeg hadde hatt en dame-telefon :lol:

 

Ikke la oss synke til det nivået der man kaller SL55 en dametelefon. Den er utrolig lekker å se på, og har en masse funksjoner. Jeg lurte faktisk på om jeg skulle kjøpe den framfor T610 da jeg vant 5000 kr. her en dag, men gikk (heldigvis) over til T610 til slutt. Men lyst på den, det har jeg :) (hvem kan si nei til en sånn en?)

 

Og forresten - knappene er herlige de, og jeg har ikke små hender :)

Lenke til kommentar
Men ikkje kvinnfolktelefonen til siemens, den har for dårlig skjerm
Har ikke den bittesmå knapper og da? Synes den var litt stilig jeg, men tenk så mye jeg hadde blitt mobba hvis jeg hadde hatt en dame-telefon :lol:

 

Ikke la oss synke til det nivået der man kaller SL55 en dametelefon. Den er utrolig lekker å se på, og har en masse funksjoner. Jeg lurte faktisk på om jeg skulle kjøpe den framfor T610 da jeg vant 5000 kr. her en dag, men gikk (heldigvis) over til T610 til slutt. Men lyst på den, det har jeg :) (hvem kan si nei til en sånn en?)

 

Og forresten - knappene er herlige de, og jeg har ikke små hender :)

Vi prata ikke om SL55 da :lol: (Det var vel CL 50? Var ihvertfall den jeg trodde "Kaksa" mente, og det var den jeg prata om...) Den er jo utrolig feet. Ikke noe dametelefon det nei...

 

Bare for å gjøre det litt klarere:

 

 

SL 55:

siemens_sl55_front.jpg

Feet mobil!

 

CL 50:

siemens_cl50_grensesnitt.jpg

Dametelfon, som jeg synes er litt tøff, men jeg ville som sagt aldri hatt den bl.a pga. at jeg hadde blitt mobba ikke så rent lite hvis jeg hadde gått rundt med den:D

 

 

EDIT: Enda ingen som har svar på spørsmålene mine???

 

I tilfelle noen skule være for late til å scrolle opp til den posten så var dette spørsmålene:

 

-Når kommer SE T610 i rød og blå varianter? (liker den blå best)

 

-Når man synker med outlook, kan man senere lese hele mailer da? Det hadde jo vært genialt!

 

-Kan den sende/motta sammensatte meldinger? (meldinger som er nesten tre ganger så lange)

 

-Hvor mange bilder kan lagres på mobilen?

 

 

(når jeg tenker meg om blir jo det litt meningsløst, for hvis man er for lat til å scrolle opp, så er man jo også for lat til å svare på sprøsmålene... :lol:uansett, det var ment som en spøk...)

Lenke til kommentar
Hei.

 

Klarte å miste mobilen i vannet (nokia 3510), det var faktisk ikke med vilje. Ble litt sur fordi jeg mista masse nr og sånn :(. Men den var forsikra på elkjøp for 2150kr!

 

Jeg var der opp å prata med en fyr i dag, og det var ikke noe problem om jeg ville legge til litt og få en dyrere mobil

 

Tviler sterkt på at du har 2150 tilgode på forsikringen din. Isåfall har han fyren du snakket med gjort en feil. Du har vel rett til å få erstattet din telefon 3510, men den finnes vel ikke lenger så 3510i blir erstatningen. Den koster vel ca 1600 uten abo så jeg vil tippe du har 1600 til gode hos dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NN7wWQ

-Når kommer SE T610 i rød og blå varianter? (liker den blå best)

Noen har de nå ganske snart, kanskje noen har fått de inn allerede (?) Men du skal vel handle på elkjøp, så det er vel vanskeligere å vite når de får den.

 

-Kan den sende/motta sammensatte meldinger? (meldinger som er nesten tre ganger så lange)

Ja det kan den.. (har prøvd selv til 4, og kunne enda fortsette)

 

-Hvor mange bilder kan lagres på mobilen?

Ett bilde i høyeste oppløsning tar ca 30-50kb.. så med ca 2mb kan du jo regne selv, antar du ikke er så lat som du tror andre er :p Men så bruker du jo mye av den plassen på andre ting også.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Klarte å miste mobilen i vannet (nokia 3510), det var faktisk ikke med vilje. Ble litt sur fordi jeg mista masse nr og sånn :(. Men den var forsikra på elkjøp for 2150kr!

 

Jeg var der opp å prata med en fyr i dag, og det var ikke noe problem om jeg ville legge til litt og få en dyrere mobil

 

Tviler sterkt på at du har 2150 tilgode på forsikringen din. Isåfall har han fyren du snakket med gjort en feil. Du har vel rett til å få erstattet din telefon 3510, men den finnes vel ikke lenger så 3510i blir erstatningen. Den koster vel ca 1600 uten abo så jeg vil tippe du har 1600 til gode hos dem.

Jasså? Jeg prata med en trivelig fyr (ved skranken der man henvender seg hvis det gjelder noe med ting som skal til service) som sa at jeg sannsynligvis ville få en 3510i. Jeg pekte på den 13måneder gamle kviteringen og viste at den var kjøpt for 2150kr og så spurte jeg om jeg kunne legge til litt å få en bedre mobil. Han sa at det sannsynligvis ikke var noe problem.

 

Kjenner en som gjorde det samme for veldig lenge siden. Han hadde forsikra en 3410 og fikk en 3510 mot å betale et par ekstra hundre-lapper.

 

Kjenner også en som hadde en Motorola T720 som betalte litt ekstra å fikk en T68i.

 

Hvis det ikke skulle la seg gjøre klarer jeg meg helt fint med en 3510i og, men jeg vil tro det går siden han sa at det var greit.

 

Gjelder bare å spørre litt pent :wink:

 

Uansett, om det ikke skulle gå, så er det bare fint og få beholde de pengene og jeg klarer meg som sagt helt fint med en Nokia 3510i (hadde bare vært brå å få en splitter ny T610 :))

 

-Når kommer SE T610 i rød og blå varianter? (liker den blå best)

Noen har de nå ganske snart, kanskje noen har fått de inn allerede (?) Men du skal vel handle på elkjøp, så det er vel vanskeligere å vite når de får den.

Ja elkjøp er vel litt treige av seg, så hvis det blir noe av så går det vel fint med sølv-fargen. Den er jo fin den og, bare ikke så din som den blå (ikke den rød heller) :(

 

-Kan den sende/motta sammensatte meldinger? (meldinger som er nesten tre ganger så lange)

Ja det kan den.. (har prøvd selv til 4, og kunne enda fortsette)

Høres bra ut!

 

-Hvor mange bilder kan lagres på mobilen?

Ett bilde i høyeste oppløsning tar ca 30-50kb.. så med ca 2mb kan du jo regne selv, antar du ikke er så lat som du tror andre er :p Men så bruker du jo mye av den plassen på andre ting også.
Hehe :lol: Tror ikke alle andre er så late, men jeg mistenker at enkelte andre, i likhet med meg, blir fryktelig late om sommeren :yes:

 

Uansett, det høres bra ut, fant masse fete bilder på My T610 og forøvrig masse annet kult stæsj der og, så jeg tror ikke det blir noe problem og fylle opp de to megabytene.

 

Noen av spillene så kule ut og. Mange av bakgrunnene var ihvertfall fine. Også er det jo ganske heftig å ha et stilig theme som det var mange av...

 

Forhåpentligvis har jeg også litt plass til overs til bilder som skal tas med kameraet også.

 

Masse nyttig info
Takk for bra svar! Gleder meg som den ungen jeg er til jeg får labbene i en T610!
Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at du har 2150 tilgode på forsikringen din. Isåfall har han fyren du snakket med gjort en feil. Du har vel rett til å få erstattet din telefon 3510, men den finnes vel ikke lenger så 3510i blir erstatningen. Den koster vel ca 1600 uten abo så jeg vil tippe du har 1600 til gode hos dem.
En ting til; hvorfor tror du det? (tenkte kansje hvis du hadde en spesielt god grunn til å tro det eller .no)

 

Som sagt, han jeg prata med sa at det ikke var noe problem.

 

Var faktisk nøyaktig det han sa og; "Ikke no' problem" og senere sa han at jeg mest sannsynlig ville få lov til å få en T610 istedenfor (mot å betale mellomlegget selfølgelig).

Lenke til kommentar

Har en T610 og har ingenting negativt å si om den. SMS skrivingen som ALLE sier er så grusomt dårlig, jeg må si jeg er ganske fornøyd med den. Bruker du orboken og skriver passe fort går det jo greit. Går som en drøm for meg i alle fall. Skjermen er vel kanskje ikke så god som Samsung V200. Men jeg greier å se det meste på skjermen uansett vær. Kan ha noe med hvilken theme du bruker da når det gjelder det med sollys? Jeg har laget min egen som er helt hvit. Screenshot finner du her. :D

Lenke til kommentar
Har en T610 og har ingenting negativt å si om den. SMS skrivingen som ALLE sier er så grusomt dårlig, jeg må si jeg er ganske fornøyd med den. Bruker du orboken og skriver passe fort går det som en drøm for meg i alle fall. Skjermen er vel kanskje ikke så god som Samsung V200. Men jeg greier å se det meste på skjermen når solen er på topp. Kan ha noe med hvilken theme du bruker da når det gjelder det med sollys? Jeg har laget min egen som er helt hvit. Screenshot finner du her. :D
Fint theme det der :)

 

Du kunne ikke sendt det til meg som vedlegg i mail da (når/hvis jeg får SE T610) ?

 

Kan isåfall sende PM...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...