Gå til innhold

Ny mobiltelefon:) på elkjip:(


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Klarte å miste mobilen i vannet (nokia 3510), det var faktisk ikke med vilje. Ble litt sur fordi jeg mista masse nr og sånn :(. Men den var forsikra på elkjøp for 2150kr!

 

Jeg var der opp å prata med en fyr i dag, og det var ikke noe problem om jeg ville legge til litt og få en dyrere mobil.

 

Dermed kan man si at jeg har et gavekort på 2150kr til mobiltelefoner på elkjøp :) Litt kjipt at prisene på elkjøp er litt høyere enn i nettbutikker da.

 

Disse mobilene har jeg vurdert:

 

NOKIA 6610: 2999 (-2150) = 849,-

 

NOKIA 6100: 3399 (-2150) = 1249-

 

SAMSUNG S100: 2499 (-2150) = 349,-

 

SAMSUNG V200 SILVER: 4499 (-2150) = 2349,-

 

SONY ERICSSON T610: 3899 (-2150) = 1749,-

 

NOKIA 3510i: 1799 (-2150) = 0,-

(den det egentlig var meninga at jeg skulle få)

 

Jeg vet sånn ca. hvordan alle mobilene er, og jeg har lest tester av de (også de testene på amobil...), men jeg er likevel veldig i tvil om hvilken av de jeg skal gå for.

 

Så jeg spør enkelt og greit; Hvilken liker du best? Hvorfor? Hvilken ville du kjøpt hvis du var meg?

 

6610, 6100 & 3510i er vel omtrent samme dritten :D bortsett fra utsene og størelse (og ikke minst pris). Men jeg er et vanedyr (er det ikke det det heter?) og nesten alle mobilene jeg har hatt har vært nokia. Har blitt glad i menyene og at det går kjapt å skrive meldinger osv...

 

SE T610 har jeg veldig lyst på. Men skjermen blir jo ikke like bra som samsung'ene...

 

Jeg har testa begge samsungene (venner av meg har de), og jeg likte skjermen veldig godt. Ringetonene var også veldig bra. Kult at det høres ut som et jævIa orkester hver gang det ringer :p

 

Desutten følger det også med kabel til V200, så man kan ta backup av ting og (selfølgelig) overføre bilder. Jeg liker spesielt tanken på å ha et arkiv over alle meldinger på PC'en :D

 

Og så følger det med matrix caps og solbriller :p Og jeg er veldig fan av matrix. Vet noen om de selger V200 med den kanoanjen enda?

 

S100 er grei den og, men hadde jo vært best og kjøpe T200 m/cam og sånn når jeg først kjøper.

 

Kort sagt, jeg har mest lyst på Samsung T200.

 

Men så var det prisen da... :(

 

Enkelt og greit; Hvilken ville du kjøpt???

 

Link til side med bilder, litt mer oversiktlig osv...

 

På forhånd, takk for svar!

 

EDIT: Har ikke lyst på SE T310, liker ikke den.

 

Har ingen ting i mot siemens, liker faktisk mange av siemens-mobilene.

 

Men de eneste som kunne vært aktuelle er M55, S55 & SL55.

 

M55 liker jeg ikke designet på (og muligens for dårlig display hvis det er samme som S55).

S55 er kul, men for dårlig display og for dårlig kamera.

SL55 blir or dyr, hvis jeg skal betale så mye vil jeg heller ha samsungen eller T610.

 

Bare gå for SE T610 du det er en meget bra telefon med et helt lass av funksjoner Nevner:inneb kamera. infrarød og bluetooth trødløs overføring.

Dette er en meget bra telefon.

 

Hva du enn gjør, ikke velg en nokia. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tviler sterkt på at du har 2150 tilgode på forsikringen din. Isåfall har han fyren du snakket med gjort en feil. Du har vel rett til å få erstattet din telefon 3510, men den finnes vel ikke lenger så 3510i blir erstatningen. Den koster vel ca 1600 uten abo så jeg vil tippe du har 1600 til gode hos dem.
En ting til; hvorfor tror du det? (tenkte kansje hvis du hadde en spesielt god grunn til å tro det eller .no)

 

Som sagt, han jeg prata med sa at det ikke var noe problem.

 

Var faktisk nøyaktig det han sa og; "Ikke no' problem" og senere sa han at jeg mest sannsynlig ville få lov til å få en T610 istedenfor (mot å betale mellomlegget selfølgelig).

 

Grunnen til jeg tenkte det var at jeg tror at du misforstår forsikringen. Selv om du har betalt 2150 for telefonen når du kjøpte den, så betyr det ikke nødvendigvis at du får den summen når du får den erstattet. Forsikringen er uten verditap, dvs at du får dekt en ny tilsvarende telefon uten utlegg. Dvs 3510i til ca 1600. Selvsagt kan du betale imellom.

Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at du har 2150 tilgode på forsikringen din. Isåfall har han fyren du snakket med gjort en feil. Du har vel rett til å få erstattet din telefon 3510, men den finnes vel ikke lenger så 3510i blir erstatningen. Den koster vel ca 1600 uten abo så jeg vil tippe du har 1600 til gode hos dem.
En ting til; hvorfor tror du det? (tenkte kansje hvis du hadde en spesielt god grunn til å tro det eller .no)

 

Som sagt, han jeg prata med sa at det ikke var noe problem.

 

Var faktisk nøyaktig det han sa og; "Ikke no' problem" og senere sa han at jeg mest sannsynlig ville få lov til å få en T610 istedenfor (mot å betale mellomlegget selfølgelig).

 

Grunnen til jeg tenkte det var at jeg tror at du misforstår forsikringen. Selv om du har betalt 2150 for telefonen når du kjøpte den, så betyr det ikke nødvendigvis at du får den summen når du får den erstattet. Forsikringen er uten verditap, dvs at du får dekt en ny tilsvarende telefon uten utlegg. Dvs 3510i til ca 1600. Selvsagt kan du betale imellom.

Da så...

 

Var sånn jeg også trodde at det var.

 

Men så sa jo han det han sa osv...

 

Uansett, jeg prøver på å få t610 til opprinelig pris (selv om den er litt høy i forhold til mange nettbutikker) minus 2150kr.

 

Hvis det ikke lar seg gjøre betaler jeg opprinelig pris minus hva 3510i koster.

 

Bare 400kr forskjell :shrug:

 

Betaler gjerne 400kr ekstra for å få så bra mobil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...