Gå til innhold

Nettverk, deler jeg?


Anbefalte innlegg

Har en som har flyttet inn under meg og han har fått tilgang til mitt nettverk, betaler meg i stede for å instalere eget. Nå ser jeg at når jeg går inn på nettverk så dukker navnet hans opp der, trykte å fikk beskjed om å skrive inn passord. Men jeg får selvfølgelig til å gå inn på mitt eget men jeg aner jo ikke om han får samme beskjed eller om han kan gå rett inn å se mitt skrivebord, å ellers alt av filer? Noen som kan forklare meg om det er lukket eller åpent for han?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en som har flyttet inn under meg og han har fått tilgang til mitt nettverk, betaler meg i stede for å instalere eget. Nå ser jeg at når jeg går inn på nettverk så dukker navnet hans opp der, trykte å fikk beskjed om å skrive inn passord. Men jeg får selvfølgelig til å gå inn på mitt eget men jeg aner jo ikke om han får samme beskjed eller om han kan gå rett inn å se mitt skrivebord, å ellers alt av filer? Noen som kan forklare meg om det er lukket eller åpent for han?

Han kan ikke se dine filer uten passord. Uansett så deler du ikke hele harddisken, bare spesifiserte mapper, men som sagt trenger han passord for å se dem. (du-vet-hva er trygt xD)

Lenke til kommentar

Har en som har flyttet inn under meg og han har fått tilgang til mitt nettverk, betaler meg i stede for å instalere eget. Nå ser jeg at når jeg går inn på nettverk så dukker navnet hans opp der, trykte å fikk beskjed om å skrive inn passord. Men jeg får selvfølgelig til å gå inn på mitt eget men jeg aner jo ikke om han får samme beskjed eller om han kan gå rett inn å se mitt skrivebord, å ellers alt av filer? Noen som kan forklare meg om det er lukket eller åpent for han?

Han kan ikke se dine filer uten passord. Uansett så deler du ikke hele harddisken, bare spesifiserte mapper, men som sagt trenger han passord for å se dem. (du-vet-hva er trygt xD)

 

Phu :) Da er det bare å puste lettet ut :)

Lenke til kommentar

Har en som har flyttet inn under meg og han har fått tilgang til mitt nettverk, betaler meg i stede for å instalere eget. Nå ser jeg at når jeg går inn på nettverk så dukker navnet hans opp der, trykte å fikk beskjed om å skrive inn passord. Men jeg får selvfølgelig til å gå inn på mitt eget men jeg aner jo ikke om han får samme beskjed eller om han kan gå rett inn å se mitt skrivebord, å ellers alt av filer? Noen som kan forklare meg om det er lukket eller åpent for han?

Han kan ikke se dine filer uten passord. Uansett så deler du ikke hele harddisken, bare spesifiserte mapper, men som sagt trenger han passord for å se dem. (du-vet-hva er trygt xD)

 

Phu :) Da er det bare å puste lettet ut :)

 

Du kan også slå av deling helt om du vil. Kommer ikke på hvordan nå i slengen, men det er bare et kjapt google søk borte =)

Lenke til kommentar

Her er noen innstillinger du kan sjekke i W7 for og ikke dele noen filer på nettverket om det skulle være ønskelig

 

Control Panel - Network and Sharing Centrer - Change advanced sharing settings, hvor du skrur på network discovery, skru AV file and printer sharing, skru AV sharing to anyone whit network access, slå PÅ password protected sharing(hvis du får opp dette valget).

 

save changes, reboot maskinen.

 

gå til "start" - "network" se om begge maskinene kommer opp der nå, eller om du ser noen delte mapper

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...