Gå til innhold

Tykt hår


Anbefalte innlegg

Halo, vel jeg har ganske tykt og krøllete hår når det vokser.

Derfor har jeg bare alltid hatt kort hår, selv om jeg alltid har ønsket å la det vokse.

For noen dager siden så jeg en gammel kamerat, han er afrikaner og hadde fått helt rett og langt hår. Han hadde utrolig krøller før, han sa at han bruke noe som het Relax. Jeg er ikke afrikaner og har derfor langt mindre krøller, men håret mitt er veldig tykt.

 

Er det noe som skjenner til denne Relax greien, eller vet om måter jeg kan få håret tynt/mykt og rett, slik at jeg kan style håret, uten at det må være kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også hatt veldig tykt hår når jeg var liten. men jeg kjøpte meg en tynnesaks, slik som frisørene bruker, men jeg kjøpte en billigere variant da. Men den fungerer no. For å få håret ditt permanent stritt, så kan du gå til frisøren din og spørre om du kan få en anti-permanent, da vil håret ditt være stritt helt til det vokser ut nytt hår. Eller du kjøper deg en rettetang, men da må du rette det hver dag da. Det koster en del å ta anti-permanent. Det kommer helt ann på tykkelsen og lengden på håret, men det ligger på 2-4 tusen ca. jeg bruker også noe som heter " Define shine and smooth serum" det gjør håret ditt silkemykt og gir det proteiner og beskytter det for varme og slitasjer. Det får man kjøpt for under 100 lappen på H&M /cubus++

Lenke til kommentar

Det er ikke mulig å faktisk gjøre håret særlig merkbart tynnere, men noen produkter vil gi følelsen av det.

Selv har jeg meget tykt hår og sverger til BioSilk Silk Therapy og en olje fra Joico K-Pak (bruker de litt om hverandre). Begge er leav-in-produkter som påføres i håndkletørket hår, før styling. For krøllene finnes det utallige produkter som er rettet mot det å dempe/rette ut krøllene, inkludert sjampo, balsam og leave-in-produkter.

Ellers er en god klipp alfa omega.

 

Edit: Slik bruker du tynnesaks:

http://www.youtube.com/results?search_query=how+to+thin+out+hair&aq=0&oq=how+to+thin+out

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Det er ikke mulig å faktisk gjøre håret særlig merkbart tynnere, men noen produkter vil gi følelsen av det.

Selv har jeg meget tykt hår og sverger til BioSilk Silk Therapy og en olje fra Joico K-Pak (bruker de litt om hverandre). Begge er leav-in-produkter som påføres i håndkletørket hår, før styling. For krøllene finnes det utallige produkter som er rettet mot det å dempe/rette ut krøllene, inkludert sjampo, balsam og leave-in-produkter.

Ellers er en god klipp alfa omega.

 

Japp, klipper meg hos en ganske pro frisør, og det blir bra, men ikke noe særlig når det vokser.

 

Cool-style-for-medium-long-hair.jpg

 

Hovedmålet er å få noe i den duren der, litt lengre uten at krøllene går i veien.

Hvor kan jeg gjøre BioSolk Silk Therapy?

 

Edit: Om jeg klipper med tynne saks helt inntil hodet vil jeg ikke da miste alt hår som er der?

Og det vil vel ikke fungere på hår som ikke er fullt så langt, eller?

Endret av Verbal Hologram
Lenke til kommentar

Saksen kan dessverre ikke finne ut om håret er langt eller ikke. Den tar bare jevnt over en liten del av håret ditt. Å miste/klippet helt ned hår er jo i prinsippet det man ønsker å oppnå, men du mister jo ikke alt håret ved å bruke den inn mot hodebunnen. Det er jo liksom litt mot formålet.

Skjønte forresten ikke helt hva du mente med setningen "Hvor kan jeg gjøre BioSolk Silk Therapy?".

Lenke til kommentar

Saksen kan dessverre ikke finne ut om håret er langt eller ikke. Den tar bare jevnt over en liten del av håret ditt. Å miste/klippet helt ned hår er jo i prinsippet det man ønsker å oppnå, men du mister jo ikke alt håret ved å bruke den inn mot hodebunnen. Det er jo liksom litt mot formålet.

Skjønte forresten ikke helt hva du mente med setningen "Hvor kan jeg gjøre BioSolk Silk Therapy?".

 

Oja, forstår :)

Dæven er trøtt, mente hvor kan jeg kjøpe BioSilk

 

Da tror jeg at jeg gjør det slikt:

- Tynnesaks

- Den kuren fra H&M

- Og https://www.blush.no/p-4058-flatout-shampoo-750ml.aspx denne, men vil det være noe mening i det, om jeg skal bruke den kuren fra H&M? Vil helst ikke overbelaste håret så mye :)

Lenke til kommentar

Saksen kan dessverre ikke finne ut om håret er langt eller ikke. Den tar bare jevnt over en liten del av håret ditt. Å miste/klippet helt ned hår er jo i prinsippet det man ønsker å oppnå, men du mister jo ikke alt håret ved å bruke den inn mot hodebunnen. Det er jo liksom litt mot formålet.

Skjønte forresten ikke helt hva du mente med setningen "Hvor kan jeg gjøre BioSolk Silk Therapy?".

 

Oja, forstår :)

Dæven er trøtt, mente hvor kan jeg kjøpe BioSilk

 

Da tror jeg at jeg gjør det slikt:

- Tynnesaks

- Den kuren fra H&M

- Og https://www.blush.no/p-4058-flatout-shampoo-750ml.aspx denne, men vil det være noe mening i det, om jeg skal bruke den kuren fra H&M? Vil helst ikke overbelaste håret så mye :)

 

Det er ikke en KUR, den fra H&M, det er bare et serum som gjør at håret ditt blir som silke liksom, og det beskytter håret for varme. jeg pleier å ta det i når jeg har dusjet, og så føner jeg håret etterpå. men du får jo varmebeskyttende sprayer også. man kan også kjøpe dette. sayos hadde en, og den var helt ok. Og om du skal bruke tynnesaks, så må du liksom etterarbeide det. du kan ikke bare tynne 1 gang, for det vokser jo ut igjen, så for å holde det ville jeg tynnet det hver gang du føler at håret ditt er for tykt. du må ikke ta helt av, for da kan håret ende opp helt jævli. Neste gang du er hos frisøren å klipper deg, så ber du de om å tynne hele håret ditt. det gjorde eg, og da tok hun langs hele hodebunnen. litt mindre oppå hodet enn under da, slik at det ikke sto små hår rett opp. Du kan også klippe håret ditt litt i etasje-klipp, da kan det også virke tynnere. så hvis du tar etasjeklipp og tynner det hos frisør, så tror eg du vil bli fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...