Gå til innhold

UiO, føler jeg ikke passer inn


logicfail

Anbefalte innlegg

Føler det går i mye festing og jeg drikker ikke :p

Og universitet peser på at man må være sosial, men føler egentlig ikke jeg passer sammen med noen av dem :|

De påstår jeg med stor sannsynlig ikke vil gjennomføre med mindre man har et sosialtnettverk.

Stemmer det virkelig? Noen andre som går på UiO uten å være sosial?

Har jo nylig begynt så ting kan jo forandre seg... men fortsatt. Føler hele universitet er en ren festhule :/

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler det går i mye festing og jeg drikker ikke :p

Og universitet peser på at man må være sosial, men føler egentlig ikke jeg passer sammen med noen av dem :|

De påstår jeg med stor sannsynlig ikke vil gjennomføre med mindre man har et sosialtnettverk.

Stemmer det virkelig? Noen andre som går på UiO uten å være sosial?

Har jo nylig begynt så ting kan jo forandre seg... men fortsatt. Føler hele universitet er en ren festhule :/

Takk.

 

Det er mye som skjer rundt semesterstart, slik er det jo alltid. Det tar ikke lang tid før ting er tilbake til normalt, og da vil du neppe merke noe med mindre du flyr rundt Blindern på kveldstid.

 

Har selvsagt bekjentskaper på skolen, og noen jeg også kan finne på å være sammen med på fritiden (en gang i blant), men jeg er sjeldent på studentfester og kan ikke si at mitt største sosiale nettverk er å finne på skolen. Det kommer det heller aldri til å bli, med mindre jeg møter en gruppe mennesker som passer meg veldig godt, det har fortsatt ikke skjedd.

 

Klarer meg allikevelig helt ypperlig, og kommer så absolutt til å fullføre studiet mitt. Har heller aldri opplevd universitet som en "ren festehule", med unntak av de gangene jeg selv har oppsøkt det.

 

Det blir bedre.

Lenke til kommentar

Det er sant det, i starten er det såkalt "fadderuke" der eldre studenter skal dra de nye med på allverdens festing. Men de eldre studentene må jo begynne å studere de også, ikke være bakfulle hele tiden, så det avtar naturlig etter kort tid. Ingen kan ha russetid hele året bare fordi de "studerer". Det er krevende studier de fleste går.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Denne drikkingen er vel bare de første dagene, men prøv å bli med på så mye som mulig. Lettere å bli kjent med folk nå enn senere. Men det er ikke bare på arragnementene man kan bli kjent, det er jo bare å bli kjent med sidemannen på forelesningene og seminarene. Snakk med noen i pausen, spør om dere skal sammarbeide med noe. Sannsynligheten er stor for at også sidemannen vil snakke med deg og dere studerer jo begge det samme og har opplevd de samme snåle foreleserne og pensum så noe må dere vel kunne snakke om i pausene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...