Gå til innhold

Ny bærbar - Hvilken av disse?


Anbefalte innlegg

Kort sagt så trenger jeg en laptop innen neste uke. Jeg har sett rundt på diverse tråder, og kom fram til disse fire:

Skriver også litt kort om diverse fordeler og ulemper jeg ser ved første øyekast.

 

Toshiba Qosmio F750

Fordeler: Hybriddisk, ok skjermkort og prosessor, blu-ray

Ulemper: Batterilevetid (opptil 2,5t(?)) og skjermoppløsning.

 

Asus N53SV

Fordeler: i7 prosessor, ok skjermkort

Ulemper: Skjermoppløsning, tastatur ser tett ut

 

MSI GE620DX

Fordeler: Ok prosessor og fin skjermkort. Eneste 15" jeg fant med bra skjermoppløsning. Full HD. Tastatur ser også fin ut

Ulemper: Ser ingen spesielle

Hvordan er MSI maskiner i forhold til Asus f.eks? Bra, dårlig?

 

Asus U46SV

Fordeler: Batterilevetid, ok prosessor og skjermkort, og tastatur!

Ulemper: Skjermoppløsning..

 

Så er det problemet mitt. Jeg klarer ikke å velge hvem skal jeg gå for. Personlig liker jeg MSI'en best, men prosessoren er vel for svak nå til dags? Er vel i7 som er "nåtiden"?

Eventuell så er N53SV'en fin, men skjermoppløsningen plager meg.. Maskinen skal bli brukt til dataingeniør-studie.

 

Litt kort om mitt bruk: Lett bilde- og videoredigering, hardcore programmering, masse filmtitting og til bruk av studie. Spill blir det også, men alle disse takler nok det jeg spiller.

Batterilevetid: Trenger noe som overlever minst 3 timer ved programmering, og minst 2 timer ved film. Budsjettet mitt er på maks 7k.

 

Jeg skal bruke maskinen jeg kjøper 3-4 år framover, og derfor er jeg usikker på om jeg trenger en i5 eller i7. Skal også bli tatt med til utlandet, når jeg studerer der..

 

Andre opplysninger: Har sett på N55SF, men den kommer aldri til lager. Stasjonær skal jeg også kjøpe når neste generasjons prosessor kommer ut.

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta det fra en som er ferdig med IT utdanning: 1080p eller bedre på skjermen er MUST!

 

Siden budsjettet ditt er maks 7000kr har jeg sjekket og dette er de som finnes med 1080p til den prisen:

 

http://www.prisjakt.no/product.php?j=930810,937990,809666

 

Du må nok klare deg med i5en.. Har en Asus N53SV med 1080p som jeg er fornøyd med. har i5 2410m som funker godt til det meste. Har ikke testet 3DSMax render eller noe enda... GT 540m drar det meste av spill i 1080p med medium settings. Har dog montert SSD og totalt 8GB RAM så blir litt bedre..

 

Av disse vil jeg anbefale MSI modellen pga bedre tastatur en N53/54 serien og kraftigere grafikk med GT555m. Du får også litt bedre HDD på 7200RPM og 2stk USB 3.0 porter som er bare digg.

Lenke til kommentar

Ta det fra en som er ferdig med IT utdanning: 1080p eller bedre på skjermen er MUST!

 

Siden budsjettet ditt er maks 7000kr har jeg sjekket og dette er de som finnes med 1080p til den prisen:

 

http://www.prisjakt.no/product.php?j=930810,937990,809666

 

Du må nok klare deg med i5en.. Har en Asus N53SV med 1080p som jeg er fornøyd med. har i5 2410m som funker godt til det meste. Har ikke testet 3DSMax render eller noe enda... GT 540m drar det meste av spill i 1080p med medium settings. Har dog montert SSD og totalt 8GB RAM så blir litt bedre..

 

Av disse vil jeg anbefale MSI modellen pga bedre tastatur en N53/54 serien og kraftigere grafikk med GT555m. Du får også litt bedre HDD på 7200RPM og 2stk USB 3.0 porter som er bare digg.

 

Tusen takk for svar. Kunne du fortalt meg litt om N53SV? Batteri, varme, vifte, hvordan den er å skrive på. Tror du den vil overleve ca. 4 år med i5 prosessor? Har planer om å kjøpe en stasjonær ved siden av.

 

MSI maskinen har kommet på lager i små kvanta i sverige; er noe diskusjon rundt den her:

 

http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1022890-msi-ge620dx-291ne-nagon-som-har-testat/

 

Eneste jeg bet meg merke i er at touchpaden visstnok er svært dårlig.

 

Tusen takk for svar. Jeg har lest litt rundt om MSI'en, og det ser ut som at tastaturet og touchpaden er litt dårlig. Samtidig kan vifta bråke mye. Leste også postene på linken du sendte, og tror jeg nok må se bort fra MSI'en, og tror jeg vil gå for Asusen med i5 og 1080p skjerm :) Skal også høre med Dustin og se om de vil få inn N55SF, har ganske lyst på den..

Endret av maXini
Lenke til kommentar

Ta det fra en som er ferdig med IT utdanning: 1080p eller bedre på skjermen er MUST!

 

Siden budsjettet ditt er maks 7000kr har jeg sjekket og dette er de som finnes med 1080p til den prisen:

 

http://www.prisjakt....0,937990,809666

 

Du må nok klare deg med i5en.. Har en Asus N53SV med 1080p som jeg er fornøyd med. har i5 2410m som funker godt til det meste. Har ikke testet 3DSMax render eller noe enda... GT 540m drar det meste av spill i 1080p med medium settings. Har dog montert SSD og totalt 8GB RAM så blir litt bedre..

 

Av disse vil jeg anbefale MSI modellen pga bedre tastatur en N53/54 serien og kraftigere grafikk med GT555m. Du får også litt bedre HDD på 7200RPM og 2stk USB 3.0 porter som er bare digg.

 

Tusen takk for svar. Kunne du fortalt meg litt om N53SV? Batteri, varme, vifte, hvordan den er å skrive på. Tror du den vil overleve ca. 4 år med i5 prosessor? Har planer om å kjøpe en stasjonær ved siden av.

 

MSI maskinen har kommet på lager i små kvanta i sverige; er noe diskusjon rundt den her:

 

http://www.sweclocke...som-har-testat/

 

Eneste jeg bet meg merke i er at touchpaden visstnok er svært dårlig.

 

Tusen takk for svar. Jeg har lest litt rundt om MSI'en, og det ser ut som at tastaturet og touchpaden er litt dårlig. Samtidig kan vifta bråke mye. Leste også postene på linken du sendte, og tror jeg nok må se bort fra MSI'en, og tror jeg vil gå for Asusen med i5 og 1080p skjerm :) Skal også høre med Dustin og se om de vil få inn N55SF, har ganske lyst på den..

 

Får du tak i N55SF så kjør på! Bedre bang for the buck til 7500kr må du lete godt etter!

 

Min N53SV (også fra Dustin) er jeg rimelig fornøyd med. Batteriet holder en 2-3 timer med surfing uten å sette på noen batterispare modus eller noe.. (har dratt den ut i nesten 5 timer med film, strømsparemodus med lavest lysstyrke, avskrudd wifi og headphones.) Men nå sitter jeg for det meste med 2stk 24" tilkoblet så har ikke drasset den mye med meg.. Tastaturet og touchpad funker, men ikke noe jeg ville ha sittet på alt for lenge.. Mus er uansett mange ganger mer effektivt en touchpad... Høyttalerne er helt konge for en laptop i den prisklassen (6000-7000kr) GT540m drar alt jeg har prøvd i 1080p med medium settings, samtidig som skjerm nr 2 er koblet til. i5 gjør jobben godt. skjeldent mer en 5-10% belastning ved surfing.. Ca 40% ved HD1080p fra youtube.

 

SSD anbefales. Også 8GB RAM i disse superbillige RAM tider.

Lenke til kommentar

Ta det fra en som er ferdig med IT utdanning: 1080p eller bedre på skjermen er MUST!

 

Siden budsjettet ditt er maks 7000kr har jeg sjekket og dette er de som finnes med 1080p til den prisen:

 

http://www.prisjakt....0,937990,809666

 

Du må nok klare deg med i5en.. Har en Asus N53SV med 1080p som jeg er fornøyd med. har i5 2410m som funker godt til det meste. Har ikke testet 3DSMax render eller noe enda... GT 540m drar det meste av spill i 1080p med medium settings. Har dog montert SSD og totalt 8GB RAM så blir litt bedre..

 

Av disse vil jeg anbefale MSI modellen pga bedre tastatur en N53/54 serien og kraftigere grafikk med GT555m. Du får også litt bedre HDD på 7200RPM og 2stk USB 3.0 porter som er bare digg.

 

Tusen takk for svar. Kunne du fortalt meg litt om N53SV? Batteri, varme, vifte, hvordan den er å skrive på. Tror du den vil overleve ca. 4 år med i5 prosessor? Har planer om å kjøpe en stasjonær ved siden av.

 

MSI maskinen har kommet på lager i små kvanta i sverige; er noe diskusjon rundt den her:

 

http://www.sweclocke...som-har-testat/

 

Eneste jeg bet meg merke i er at touchpaden visstnok er svært dårlig.

 

Tusen takk for svar. Jeg har lest litt rundt om MSI'en, og det ser ut som at tastaturet og touchpaden er litt dårlig. Samtidig kan vifta bråke mye. Leste også postene på linken du sendte, og tror jeg nok må se bort fra MSI'en, og tror jeg vil gå for Asusen med i5 og 1080p skjerm :) Skal også høre med Dustin og se om de vil få inn N55SF, har ganske lyst på den..

 

Får du tak i N55SF så kjør på! Bedre bang for the buck til 7500kr må du lete godt etter!

 

Min N53SV (også fra Dustin) er jeg rimelig fornøyd med. Batteriet holder en 2-3 timer med surfing uten å sette på noen batterispare modus eller noe.. (har dratt den ut i nesten 5 timer med film, strømsparemodus med lavest lysstyrke, avskrudd wifi og headphones.) Men nå sitter jeg for det meste med 2stk 24" tilkoblet så har ikke drasset den mye med meg.. Tastaturet og touchpad funker, men ikke noe jeg ville ha sittet på alt for lenge.. Mus er uansett mange ganger mer effektivt en touchpad... Høyttalerne er helt konge for en laptop i den prisklassen (6000-7000kr) GT540m drar alt jeg har prøvd i 1080p med medium settings, samtidig som skjerm nr 2 er koblet til. i5 gjør jobben godt. skjeldent mer en 5-10% belastning ved surfing.. Ca 40% ved HD1080p fra youtube.

 

SSD anbefales. Også 8GB RAM i disse superbillige RAM tider.

 

Tusen takk for svar! Nå er det lenger ventetid på N55SF, og prisen har steget.. Og er jeg fortsatt usikker på om jeg trenger en i7 eller i5.. Hva er den billigste maskinen jeg kan få med en i7 og full HD?

Endret av maXini
Lenke til kommentar

 

Er bare 17" versjonen som har de teite media tastene på venstre side

 

Takk for svar :) skal høre med Dustin om jeg eventuelt får studentrabatt på den. Får kjøpt N55SF til samme pris, men de får den ikke inn på lager før om 2-3 uker. Jeg trenger en maskin så fort som mulig. :p

Eventuelt går jeg for denne: http://www.spaceworld.no/produkt.shtml?30619&ref=prisjakt

Nesten samme pris, men får blu-ray, mer ram, bedre grafikkort og bt3 :)

Lenke til kommentar

Er ikke snakk om å få store summer i rabbat. Er sjeldent mer en noen kroner, men alle moner drar, spesielt gratis frakt. Den maskina er uansett så billig kontra specks at den burde ikke koste mindre

 

Prisen på N53SV er ganske random, for lenge siden kostet den bare 76xx eller noe, ser at prisen er på 8k nå. Er fortsatt i tvil i hva jeg skal velge.

 

Hvilken av disse to ville du ha gått for?

http://www.spaceworld.no/produkt.shtml?30619&ref=prisjakt

http://www.dustinhome.no/asus-n53sv-ci7-20-6gb-750-gt540m-156-w7hp/product/5010598263?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_1007

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...