Gå til innhold

Prøvespill Might & Magic Heroes VI nå (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kult at gamer.no har sin egen tracker! Jeg hadde ingen problemer med nedlastingen, og fikk utnyttet linja fullt ut. Det er raskere enn direkte nedlastingstjenester vanligvis går (gratis-tjenester altså).

 

Ang. demoen... hmm... Må si jeg er litt skuffet... Det virker uferdig , kanskje litt fordi det er en demo, men det virker bare litt tungvint å spille. Grafikken og oppsettet virker rotete, litt av den samme følelsen jeg fikk i The Witcher (skills/ability-skjermen) bare ikke fullt så ille.

 

Grafikken er heller ikke helt perfekt. Det er pent, ingen tvil om det. Men det er litt mye "støy" i bildet. Fargene er litt sporadisk plassert rundt, masse ting som beveger seg og tar fokus vekk fra det man skal fokusere på. Og anti-aliasing.. var det noen som fikk til å skru på anti-aliasing? Så fort man zoomer litt ut blir det stygt...

 

En annen ting er menyene og knappene. Det minner om Civilization V. Skulle nesten tro at det var bygget på en slags "template" som de bare har kjøpt inn. Samme fargene, rammer rundt boksene. Teksten på knappene er ikke 100% sentrert... ser litt sloppy ut. Edit: Vinduene for byer/characters osv burde vært større. Er ingen grunn til å bruke kun 15% av skjermen til disse tingene. Samme med dialogbokser. Det er så smålig liksom...

 

Utifra hva jeg har sett i demoen, synes jeg det virker som spillbarhet er gitt lite fokus. Alt virker bare tungvint og lite "smooth", hvis man kan si det. Jeg mener jeg likte Heroes V bedre enn dette.

Endret av Visjoner
Lenke til kommentar

Hm, er jeg den eneste som foretrekker IV? >.>

 

Oh well! Kudos for å bruke torrent forøvrig. Og i trå med egne tradisjoner har jeg latt den stå på å seede siden filen kom ut. 400 GB opplastet. Vet ikke om Lyse er helt fornøyd med meg, ettersom det gikk 1 TB opp på radioresepsjontorrenten på 24 timer i tillegg, men pytt pytt ;)

 

Når det gjelder demoen, så er jeg enig med de som synes at Town-viewet var latterlig enkelt og greit. Der må de nesten gjøre noen forbedringer. Ellers så var vel spillet helt ok. Mye grafikkglitcher hvis jeg ikke hadde vsync på, men beta and all that ;)

Lenke til kommentar

Mange av lydsporene i H6 er remixer av lydspor fra tidligere spill. Det ble gjort som en del av Might & Magic 25 års jubileet. H6 krever enda en god del balansering og justering. Jeg ville foretrukket å utsatt spillet til jul, men da det allerede er blitt utsatt et halvt år til sammen er det lite trolig at det skjer. Håper bare at de største balanseproblemene, brukergrensesnittet og town screens er i orden når spillet slippes slik at det ikke blir lidende under et dårlig førsteinntrykk som H5 gjorde. Spillet har mye bra potensialet!

Lenke til kommentar

Gud hvor jeg egentlig hater Skirmish kartet og de mange portalene det brettet har. Blir så kaos :p Attpå til har de lagt til waterwalking for hærer bestående av amfibier. Gah! Mer kaos! Men et koselig gjensyn fra HoMaM II :)

 

Men har spilt igjennom skirmish brettet som Necro nå, og syns det er mye bra med. Opplevd noen veldig rare bugs, men regner med at slikt fikses. Alt i alt, en god demo/beta. Men håper inderlig at det blir flere tiers for creatures og spells/abilities. Hvis ikke blir det litt smått føler jeg. Og spells er fortsatt overlegent melee virker det som. Håper dette balanseres.

Lenke til kommentar

Litt overrasket at jeg er den første som kommenterer på at mappet i demoen er en fornyet version av ett Heroes 2 map :) La merke til det nesten med engang også :D knakende bra demo. og ett mye bedre spill en 4'ern og 5'ern for min del.

 

Men fortsatt er det noen ting som veier ned :

*Den alt for enkle townview

*For meg virker magisystemet HELT på bærtur. går man som might vinner man uansett. Det skal sies at jeg siden heroes 1 har vært magiker men nå gikk dette heller dårlig.

*Håper at de fikser litt på xpsystemet til heroene. opp til lvl10 går fort så blir man satt i "pausemodus"

*Savner mage's guild lvl 1-5 istedet for ett ubrukelig talentsystem

 

Alt i alt en god demo, men så er det alt det er også. Venter spent på hvilke forandringer og forbedringer fullversjon kommer med! :)

Lenke til kommentar

Du har altså ikke lest posten som ble postet før innlegget ditt, hvor jeg sier det er et koselig gjensyn fra Heroes II :p

 

Hvordan du føler at Might er bedre enn Magic syns jeg er snodig da jeg kan gå en et helt spill uten å tape så mye som 1 stack på et eneste creature ved å bruke Darkness og Life magic til å heale og beskytte. Uansett hvilken might jeg har kommet opp imot så kan jeg heale det bort. Prøv Necromancer med racial heal, life drain, mass life drain, rejuvinaiton, mass rejuvinaiton, 2x blood spell (Alle på slagmarken tar x[masse] skade og alle undeads blir healet), Vampyrer som er rank2 dyr som healer seg selv og creature heal med x1 square dmg rundt den som blir healet. Det er jo bare helt latterlig bra. Etterhvert får man jo diverse fear's og spells som setter ut fiender i flere runder også.

 

Haven og Necromancer er to sider som går veldig godt over ens med healing og defending som spilletype. De erkeenglene man får som siste dyr hos Haven healer jo også for noe hinsides mye. Veldig gøy å være "udødelig" :)

Lenke til kommentar

Sanctuary har heal som en del av sin gameplay. Det var et bevisst designvalg å gjøre "heal" en mer sentral og utbredt del av spillet. Problemet er bare at Inferno og Stronghold ikke har monstre som kan helbrede sine allierte, og derfor har en kraftig ulempe i forhold til de tre andre "lagene". Enten må heal som en creature ability svekkes betydelig eller så må en creature på de to andre lagene også få en creature som kan helbrede.

 

Heal er jo i praksis resurrection på level 1. Det er en grunn til at denne spell-en alltid har vært level 5 tidligere...

Lenke til kommentar

Vet ikke om du har testet Stronghold med en helt som har fokus på Destiny og Initiative, men det gjør susen det altså. Ikke noe behov for heals der i gården. Samtidig har de jo racialen som gir dem enda mer. Spilte mot en Stronghold Might som fikk en ekstra tur på hver eneste skapning, hver eneste runde. Det eneste som gjorde at jeg vant var at jeg var mye høyere level enn han fra før av.

 

Inferno på en andre siden. Hoj oj oj. Jeg opplevde en å møte en level 13 (tror jeg det var, selv var jeg level 9) Might. Den bruken av Gating har jeg aldri sett maken til. Hver eneste runde kopierte han skapningene sine og låse meg inne med "nye" skapninger - mens hans orginale hær bare stod tilbake og gjorde lite. Suger hardt å se en Juggernaut med 70 stacks bli til enda en Juggernaut med 70 stacks :p

 

Hadde disse to fått heals, så tror jeg det kunne blitt alt for bra. I høyere levels lurer jeg faktisk på om Haven kan bli en "taper" med den imunity-spellen sin.

Lenke til kommentar

Spilte du mot multiplayer eller AI? Healing er meget nyttig i begynnelsen av spillet under "creeping", men er mindre viktig senere i spillet. Likevel er creeping avgjørende for mid- og lategame. Jo fortere du kan ta ut fiender, jo fortere øker du i level og kan ekspandere riket ditt. I tillegg er enhetsbevaring avgjørende i heroes. Med fraksjonene som har healing-enheter kan jeg angripe mye sterkere fiender veldig tidlig i spillet uten noe som helst tap. Det er ikke mulig med stronghold og inferno. Det betyr ikke at en lvl 15 haven hero nødvendigvis er sterkere enn dem, men en haven hero vil lettere kunne nå høyere level uten tap, og det vil være avgjørende når dere etter hvert møtes, som du også opplevde.

Lenke til kommentar

Hotseat på normal var den matchen mot Inferno'n. Kampen var mot Comp. Hadde Life Leach som healet for 95% skade gjort, så jeg vil absolutt si at healing er kjekt å ha senere i spillet også.

 

Det stemmer at man kan nå høyere level uten tap med healing, men hvor stort tap det er å ikke ha healing vet jeg ikke. Det er ikke snakk om mange forsterkninger som går tapt i starten. Ofte avgjøres kamper på hvor fort man får ressursene til å gjøre nye skapninger tilgjengelige - og med de kan man sette opp nødvendige perimetere for å holde på ressursgruvene slik at man kan oppgradere skapninger osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...