Gå til innhold

vilken pc er best av disse? prisklasse 4000-5000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du vil trolig få høyere varmeutvikling, åpenbart, ettersom disken spinner raskere. Imidlertid er det lite å hente på en slik disk kontra en standard 5400 RPM-disk, for ikke å snakke om at du samtidig ofrer en svært stor del av lagringsplassen. Skal du først oppgradere disk i en laptop som kun har plass til én bør det enten være for å få større kapasitet, eller for å få inn en SSD. En SSD har langt bedre ytelse, og nesten ikke varmeutvikling i det hele tatt sammenlignet med en platedisk, men koster mange ganger så mye per GB.

 

Pastafarian sin link er trolig det beste valget med en grense på 5000 kr.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Du vil trolig få høyere varmeutvikling, åpenbart, ettersom disken spinner raskere. Imidlertid er det lite å hente på en slik disk kontra en standard 5400 RPM-disk, for ikke å snakke om at du samtidig ofrer en svært stor del av lagringsplassen. Skal du først oppgradere disk i en laptop som kun har plass til én bør det enten være for å få større kapasitet, eller for å få inn en SSD. En SSD har langt bedre ytelse, og nesten ikke varmeutvikling i det hele tatt sammenlignet med en platedisk, men koster mange ganger så mye per GB.

 

Pastafarian sin link er trolig det beste valget med en grense på 5000 kr.

jeg har ssd i hoved pc'n min som du kan se i signaturen min. men nå er det sånn at jeg ikke kan bruke mer en 5k på denne pc'n og har en samsung mp4 liggende som en kompis er veldig kåt på(hna vill ha den i en acer som overheter uten eksterne vifter :rofl: ). men jeg trenger ikke lagringsplass men fartt. og vist jeg kan bruke denne disken i pc'n så er det verdt d. desuten er det jo ikke dumt og ha en backup hdd liggende med litt plass på. :cool:

Endret av supercz
Lenke til kommentar

Iallefall ikke kjøp noen av de pcene der, når du kan kjøpe: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628848#extra

 

Den pcen der har, 3.0 ghz, og de andre har rundt 2.0 :)

Skal du ha dual-core som er den eneste prosessor typen du får rundt den prisen, bør du iallefall satse for AMD, skulle du hatt noe større som quad core etc, så burde du gått for intel.

 

I andre ord, billig pc= AMD, da sparer du penger.

Lenke til kommentar

Er definitivt det dummeste jeg har hørt i dag. Alle AMD sine modeller er utdaterte, og du kan definitivt ikke sammenligne ulike prosessormodeller på klokkefrekvens alene.

 

Det du snakker om gjaldt kanskje stasjonære maskiner før Intel kom med Sandy Bridge, i dag er det bare dødfødt å gå for AMD på en laptop som ikke er en netbook, med mindre det er en betydelig prisforskjell.

 

edit: Vanskelig å finne sammenlignende tester, men iflg. Notebookcheck.net bencher N660 dårligere enn den svakeste i5-modellen fra forrige generasjon mobile Intel Core-prosessorer (i5-430M).

Endret av srbz
Lenke til kommentar

da var pc'n bestilt og på vei i posten. sammen med en 1t samsung spinpoint f3 til stasjonæren min. :D

 

Iallefall ikke kjøp noen av de pcene der, når du kan kjøpe: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628848#extra

 

Den pcen der har, 3.0 ghz, og de andre har rundt 2.0 :)

Skal du ha dual-core som er den eneste prosessor typen du får rundt den prisen, bør du iallefall satse for AMD, skulle du hatt noe større som quad core etc, så burde du gått for intel.

 

I andre ord, billig pc= AMD, da sparer du penger.

 

hp sucks. men ikke så mye som acer.

 

asus samsung og toshiba er brae pc'er

lenon vov eller hva den nå heter er også brukbar

 

men hp og acer er bare tikkende bomber. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...