Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen problem under oppstart -UANSETT-


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vil først og fremst si at problemet mitt er annerledes fra den under.

Hos han står det at den fungerer gjennom safe mode, men hos meg, så fungerer absolutt ingen mode, ikke safe mode, ikke vanlig oppstart, og heller ikke de andre alternativene etter at "pcen ble ikke skrudd av riktig". Grunnen til at pcen ikke ble skrudd av riktig er da bluescreen.

 

Prøver å reformatere PCen, med en windows 7 operativsystem. Står følgende da: cant boot from this CD - code 5

 

Hva betyr code 5?

Og hvorfor skrur ikke pcen seg på under oppstart og får bluescreen etter windows loading screen? (Den loading screenen før "velkommen" står). Pcen er kjøpt i sommer 2009, fungert helt fint fram til noen dager siden.

 

 

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags bluescreen får du ?,tipper du kan skru av automatisk omstart så du får lest feilmeldingen :)

 

Regner ikke med det er koblet til noen nye enheter til pcen ?

 

Hehe.. hva slags bluescreen? Den var hard du.. tror som regel det bare er en bluscreen?

 

Nei det er bærbar problemet er på.

 

For å kjøpe ny harddisk kjøper jeg heller ny bærbar!

 

Skal tenke på å boote fra en annen fra windows 7.. dumt jeg ikke har noen andre :s

 

 

Minnefeil?

Hva slags minnefeil da?

 

 

Og til tiddylicous: jeg vil tro det.. da PCen er 2 år gammel.

Lenke til kommentar

Minnefeil?

Hva slags minnefeil da?

Hvis det er feil tidlig på en av ram-brikkene kan dette lede til en bsod som treffer konsekvent omtrent på samme sted under oppstart. Hadde selv en morsom en tidligere hvor maskinen gikk i evig reboot loop når den forsøkte å laste windows.

 

Du kan bruke verktøy som feks. Memtest86+ for å sjekke dette.

Lenke til kommentar

(....)

Og til tiddylicous: jeg vil tro det.. da PCen er 2 år gammel.

 

Litt lettere å hjelpe om du faktisk kan sjekke om det er et slikt kort.

 

Det er endel av de hovedkortene som ikke vil boote med en win 7 pga adressering. Det samme vil skje om du booter fra win 7 på usb. Man må derfor extracte vista boot og lage en egen win 7 dvd, så skal det fungere.

 

Men dette gjelder kun om du har hovedkort fra de leverandørene. Mer kan du lese her

Lenke til kommentar

(....)

Og til tiddylicous: jeg vil tro det.. da PCen er 2 år gammel.

 

Litt lettere å hjelpe om du faktisk kan sjekke om det er et slikt kort.

 

Det er endel av de hovedkortene som ikke vil boote med en win 7 pga adressering. Det samme vil skje om du booter fra win 7 på usb. Man må derfor extracte vista boot og lage en egen win 7 dvd, så skal det fungere.

 

Men dette gjelder kun om du har hovedkort fra de leverandørene. Mer kan du lese her

 

 

Hei, det ser ut til å være problemet.

Hva mener du med extracte og så lage en egen win 7 cd? Har jo det på en dvd disk plate..

Endret av JimmyGrudgie
Lenke til kommentar

Og for å boote fra DVD, prøv å boot fra en annen bootable dvd (ikke windows 7), og sett inn windows 7 dvd'n etterpå og start setup.

 

Prøvde å boote fra en annen DVD.. når tid skal jeg bytte? Fordi den blir jo automatisk boota.

 

Tviler veldig på at det vil fungere. Uansett, lenken jeg nevnte tidligere har en guide på hvordan du skal lage en DVD du kan boote fra. Her har du også en guide med bilder.

Endret av tiddylicious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...