Gå til innhold

Dock eller liknende for IDE-disker?


Fulgu

Anbefalte innlegg

Jeg har en skuff med 5-6 3,5" IDE disker, alle under 500gb, samt 2-3 2,5".

 

Jeg ønsker å montere og tømme disse i tur og orden, for å legge innholdet over på en større lagringsenhet.

 

Hva er den letteste og ikke alt for dyre måten å gjøre dette på?

 

Bør jeg kjøpe et slikt eksternt kabinett og bytte harddisk i det etterhvert, eller finnes det enklere løsninger? (Så en dock på Clas Ohlson av alle steder, hvor du bare stakk HDen ned i en fot, uten å måtte skru og styre på. Men den var kun beregnet på eSATA...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se der ja! Den var ikke dum i det heletatt.

Men jeg stiller meg to spørsmål:

 

- Hvordan får disken strøm? Inni en vanlig PC går jo dette over en plugg som kommer i tillegg til IDE-kabelen(?)

 

- (Dette skyldes nok bare at den som har beskrevet produktet er litt unøyaktig, men det forvirrer meg uansett) Hva menes med "...flytte filer mellom to datamaskiner, uten å måtte åpne chassiet til dataene...". Om jeg skjønner denne dingsen riktig, må man jo åpne "chassiet" til den ene PCen? (Mine er allerede åpnet, de ligger jo å slenger i en skuff)

Lenke til kommentar

Skal ikke påstå at dette er den beste eller billigste usb-adapteren på markedet så surf litt rundt. Men den har ihvertfall gjort jobben for meg og mine gamle ide disker. For 2,5' disker har jeg en icy box (tilsvarende denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=637591) som jeg har skrudd av dekselet på og bare dytter diskene inn i. Denne har 2 usb kabler som sørger for data og nok strøm så ingen ekstra strømforsyning kreves.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...