Gå til innhold

BK: Slik jeg ser det!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt sett og tatt, og et flott bidrag. Det som kan nevnes er vel allerede nevnt, men samtidig åpner den stripa med lys for et hint om hva det er man ser - og det kan jo også være positivt. Om man ønsker en helt stram og ren komp så er stripa lett og klone over, ville da gkort noe med den fliken man ser av toppen på en dør/vindusåpning på motsatt side. Men altså, jeg synes dette var veldig bra!

Lenke til kommentar

Tusind tak for dit bidrag til temadagen Svein Magne.

 

Billede: "Slik jeg ser det!"

 

Hvilke styrker ser jeg i billedet?

Flot leg med linjer og elementer i en god komposition. God kontrast mellem murværk og natur. Fine toneovergange.

 

Hvilke svagheder ser jeg i billedet?

Ikke særlig mange :-) lodret linje yderst til højre bryder lidt med helheden

 

Hvilke muligheder ser jeg for at gøre billedet bedre?

Lodret linje yderst til højre rettes let op med cs5/warp.

 

Hvad er mit helheds indtryk af billedet?

Rigtig fint målrettet billede til temadagen. Flot udført. Ville være spændende at se også i sh.

 

Omsat til Digit score:

4 Sammenhæng mellem billede og titel/beskrivelse

4 Komposition

5 Håndtering af teknik

5 Personlig subjektiv vurdering

5 Samlet score

Lenke til kommentar

Ville kuttet på venstre side inn til den mørkere gule. Men det er smak og behag. Veldig god komp uansett med flotte linjer og dybder. Det treet innerst er kanskje ikke det mest spennende som blikket ledes til. Kunne tenkt meg enten ingenting der, eller noe fargesterkt som danner kontrast til resten. Men det er jo ikke alltid så lett å hugge ned trærne heller. Uansett et flott bilde og et flott bidrag til temadagen.

Lenke til kommentar

Utrolig flott Svein Magne, bøyer meg i støvet for dette her:):)

 

TAkk, takk Ferdinan! :cool:

 

Hei. Et spennende bilde det her. Det ble flott synes jeg.:-)

TAkker så mye Hortensia! :cool:

 

utrolig flott sett,smil

TAkker jeanetteroger! :cool:

 

En liten skjevhet helt til høyre ødelegger bilde litt, men eller likte jeg virkelig komposisjonen og utførelsen.

Takker bareanton! :cool:

Skjeve hotnhinner vettu.... :thumbup:

 

Ett meget artig motiv. Flotte fargetoner og fint lys.

TAkker Rolf! :cool:

 

Fint komponert, og godt sett. En ørliten stripe av lys på høyre side, drar blikket noe til seg, ellers ikke mye å pirke på her. :)

TAkker Melvin!

Den stripa var ikke tiltenkt nei.... :cool:

 

Et velkomponert bilde, med mange fine linjer, flott jobbet Svein. :)

TAkker Håkon! :cool:

 

Skikkelig stilig løsning - kreativt!!

Takker Torhild! :cool:

 

Godt sett og tatt, og et flott bidrag. Det som kan nevnes er vel allerede nevnt, men samtidig åpner den stripa med lys for et hint om hva det er man ser - og det kan jo også være positivt. Om man ønsker en helt stram og ren komp så er stripa lett og klone over, ville da gkort noe med den fliken man ser av toppen på en dør/vindusåpning på motsatt side. Men altså, jeg synes dette var veldig bra!

TAkker for den fine kommentaren Tjerneshaugen! :cool:

Lenke til kommentar

Tusind tak for dit bidrag til temadagen Svein Magne.

 

Billede: "Slik jeg ser det!"

 

Hvilke styrker ser jeg i billedet?

Flot leg med linjer og elementer i en god komposition. God kontrast mellem murværk og natur. Fine toneovergange.

 

Hvilke svagheder ser jeg i billedet?

Ikke særlig mange :-) lodret linje yderst til højre bryder lidt med helheden

 

Hvilke muligheder ser jeg for at gøre billedet bedre?

Lodret linje yderst til højre rettes let op med cs5/warp.

 

Hvad er mit helheds indtryk af billedet?

Rigtig fint målrettet billede til temadagen. Flot udført. Ville være spændende at se også i sh.

 

Omsat til Digit score:

4 Sammenhæng mellem billede og titel/beskrivelse

4 Komposition

5 Håndtering af teknik

5 Personlig subjektiv vurdering

5 Samlet score

TAkker så meget for en velfundert kommentar Webster! :cool: (og takk for en fin temadag)....

 

Ja, det var en godt svar på oppgaven. Ikke lett å se hva som kan plukkes ut av hverdagsgeometriens kaos og gjøres til kosmos, - ordnet og vakkert. Veldig tiltalende dette bildet, både når det gjelder farger og linjer.

Takker så mye Knut! :cool:

 

Meget velkomponert bilde, Svein Magne - med fine linjer og et godt perspektiv:)

Skulle gjerne sett noe annet i enden av denne tunnelen.

TAkker Birger!

Det var nå slikd et var dette vettu... :cool:

 

Ville kuttet på venstre side inn til den mørkere gule. Men det er smak og behag. Veldig god komp uansett med flotte linjer og dybder. Det treet innerst er kanskje ikke det mest spennende som blikket ledes til. Kunne tenkt meg enten ingenting der, eller noe fargesterkt som danner kontrast til resten. Men det er jo ikke alltid så lett å hugge ned trærne heller. Uansett et flott bilde og et flott bidrag til temadagen.

Takker så mye for god kommentar Ulla! :cool:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...