Gå til innhold

Gamer Pc. 10k Litt hjelp å få?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg holder nå på å sette sammen en pc som jeg tenker å bruke til software-utvikling, gaming og film. Jeg ønsker å gjøre dette så billig som mulig (men vil gjerne spille på max grafikk på 1920x1080) og håper på å få noen innspill fra dere med peiling her inne.

Her er den foreløpige handlelisten: Ny pc 2011

 

Kort oppsummering:


  •  
  • CPU: Intel i5 2500
  • GPU: Asus GeForce GTX560Ti 1 gb
  • Mem: Corsair XMS DDR3-1600 CL9 16gb (Trenger mye minne for softwareutvikling)
  • SSD: OCZ Agility3 120gb
  • HDD: WD Caviar green 1TB

 

Jeg tenker ikke å overklokke pc-en så dermed regner jeg med jeg kan kjøre stock cpu-vifte. Har foreløpig satt opp Asus P8P67 PRO som hovedkort,

men lurer på om jeg kan finne et billigere som er like bra?

Finnes det forresten hovedkort med inkludert wifi?

Eller er det like billig å kjøpe wifi separat?

 

Er det noen som vet hvor sterk strømforsyning jeg vil trenge? Hva er i så fall et godt billig valg her?

 

Angående skjerm jeg har satt opp: BenQ G2222HDL. Er dette en fin skjerm? (Har i dag en 8 år gammel samsung syncmaster 204B så regner med det blir et bra hopp opp uansett?)

 

Og til slutt. Er det noen som har gode forslag til et rimlig og greit kabinett? Fint om det er lett å flytte på (feks til lan kvelder). Og trenger jeg å kjøpe egne vifter til kabinettet?

 

Vil veldig gjerne ha tips til hvor jeg kan spare penger og fortsatt ha en pc som takler kravene mine :)

 

På forhånd takk for alle svar!

Endret av daheri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...