Gå til innhold

Guds eksistens


Anbefalte innlegg

Hei hei!

Les igjennom alt før du uttaler deg så er jeg fornøyd.

Jeg laget en tråd som var rettet mot bibelen tidligere, den ble raskt useriøs. Så jeg lager denne, en tråd som omhandler vår allmektige gud. Når det kommer til dette, sier jeg NEI til frihet til å tenke. Er jo latterlig.

Ja, jeg vet, alle har frihet til å tenke... Men hvorfor lar vi folk reklamere for dette. Hvorfor er det ingen som faktisk PRØVER å gjøre noe? (For eksempel fagfolk = Lærere kunne vært en god start)

For eksempel, å avkrefte at religion er tull er en ting, men hele konseptet "Gud". Hva er greia, hvorfor må det finnes en gud? Jo det starter med hjernevask fra fødsel. Vi blir hele tiden foret med gud, det er til slutt ingen som tørr å sette den allmektige i tvil.

 

Jeg har nå i full seriøsitet argumentert FOR gud;

 

"Noen tror at gud ikke finnes, til de, sier jeg bare, bevis det. Du kan ikke bevise det, akkurat. Men alt her i verden er skapt av gud, det er beviset vi trenger. Så alle som ikke tror på gud som oss er de som må komme fram med bevis som påpeker at han ikke finnes.

 

---------------------------------------------------------------------------------

Hvem er gud?; Gud er overhodet, "skaperen"

- Han er oppmerksom og levende

- Han skapte universet med mening (Alt som skjer i verden, har en mening og er bestemt av gud)

- Han kan gjøre hva enn han vil

- Han gjennomfører utrolige mirakler hver eneste dag

---------------------------------------------------------------------------------

 

Desverre kan ikke ateister bevise at noe av dette er tull. Så det betyr at alt sammen må være sant! enklere blir det ikke.

 

The Big Bang.

HVa var før the big bang?

Hva som var før the big bang, er uklart.

Dette får et hvert menneske til å tenke å klø seg i bakhue. Vi må ha svar, det ligger i vår natur. Vi er utolmodige å må ha noe å tro på. Er det ikke lettere å tro at gud bare skapte alt med sine mirakler? han kan jo gjøre hva han vil, hvorfor ikke skape et univers?

 

Alle instrumenter vi mennesker lager på jorda er laget av mennesket, akkurat som gud har skapt universet har vi skapt redskaper.

 

Dumme ateister som sier at ting i verden bare skjer, men å vite at gud står bak alt føles mye bedre.

 

Et eksempel, et jordskjelv dreper flere tusner, et spedbarn blir funnet blant dem. En ateist sier at dette ikke er mirakler av gud! Er jo latterlig, ettersom at moren til barnet ba en bønn. Som betyr at den ble hørt og gud finnes. Alt har sin forklaring; Gud.

 

Syntes du dette er latterlig? Bevis at bønnen ikke ble hørt.

Akkurat, du kan ikke. det finnes kun et svar; Gud finnes.

 

Så kommer vi til vitenskap. Om noe skjer i verden. La oss si at klimaet forandrer seg drastiskt, og vi plutselig får Orkaner og tornadoer her i norden. Vitenskap vil prøve å gi oss svar på dette. For det er det vitenskap er. En konspirasjon mot gud, for å gjøre alt i dens makt for å motbevise hans eksistens.

 

Hele tanken ved Gud, en usynelig mann i skyene som skaper absolutt alt som har skjedd og skjer er det som stemmer. Vi kan ikke bevise at det ikke er slikt, og beviset for at han finnes er rett foran oss. Alt som er rundt oss er skapt av gud. Dette betyr at vi har rett. Gud finnes."

 

Jeg vil at alle dere som leser skal legge merke til dette. ALDRI diskuter med en troende. (En troende(agnostiker) går i min definisjon som det samme som en religiøs, begge er like geniale)

Religiøse har ALLTID et tullesvar på alt, som basere seg på ting som ikke kan bevises/motbevises. Siden det er slikt, må de som ikke er troende komme fram med beviser, som vil si at diskusjonen er tapt.

 

Egentlig hva jeg sier her, er at Julenissen finnes. Tenk på det! Det kan ikke bevises/motbevises.

"Men det er ikke det samme", hører jeg. HVORFOR? HVORFOR er det ikke det samme? For at Gud er annerledes? Hvorfor er han det? For at Gud er svaret? Det er ingen grunn til at Gud er mere reell enn Julenissen.

 

Grunnen til at barn tror lettere på gud er for at gud er den "lettere utveien til forklaringen av livet". Så hovedsaklig det jeg sier her er, alle som tror på gud, har en form for redusert intelligens. Det kommer til Per definisjon om hva/hvem gud er. Hørt noen prate om at kanskje gud er et felt? kanskje han er en følelse?

Dette er tull. Har sjekket opp, definisjonen på gud er;

 

---------------------------------------------------------------------------------

- Han er oppmerksom og levende

- Han skapte universet med mening (Alt som skjer i verden, har en mening og er bestemt av gud)

- Han kan gjøre hva enn han vil

- Han gjennomfører utrolige mirakler hver eneste dag

---------------------------------------------------------------------------------

 

Fra nå av, la oss si at Gud-teorien er avkreftet (for dere som vil ta den diskusjonen, for all del, kjør på)

Men la oss gå videre, hva kan vi gjøre? Fagpersoner, som lærere i mange tilfeller forer unge opp med piss. Hvorfor må skolevesenet følge opp denne "leken"? Tanken med religion er jo latterlig. Hvem i allverden vil bruke tid på å avkrefte noe så latterlig? Akkurat, ingen. Men dette er et problem som over lang lang tid, løses av seg selv. Men hvorfor prøver ingen å gi dette subjektet et "dytt i riktig rettning"? For noe burde gjøres.

 

Istede for å si at jeg en drittunge for at jeg "setter gud i tvil" vil jeg heller har seriøse svar. Jeg ser på ting på avstand. Jeg har prøvd å se på dette konseptet i ufattelig mange måter, dette er svaret jeg får. Dette er min mening. Hele grunnlaget for tråden er dele det jeg tenker med dere, så høre hva andre har på hjertet.

Takk for meg =)

Endret av Guderstor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke noe vits å diskutere med religiøse nei, de er lært opp fra fostertiden at sånn er det, og de vil ikke skifte mening uansett hvor bra motargumentene er... Litt som AP-politikere.

 

Med deres "Siden det ikke kan motbevises er det bevist", kan forklares med en annen setning "Alle svaner er hvite, du er hvit, altså er du en svane". Det er feil.

 

Et eksempel, et jordskjelv dreper flere tusner, et spedbarn blir funnet blant dem. En ateist sier at dette ikke er mirakler av gud! Er jo latterlig, ettersom at moren til barnet ba en bønn. Som betyr at den ble hørt og gud finnes.

 

Kjenner jeg blir litt kvalm av folk som klarer å spy opp dette.

Lenke til kommentar

Er ikke noe vits å diskutere med religiøse nei, de er lært opp fra fostertiden at sånn er det, og de vil ikke skifte mening uansett hvor bra motargumentene er... Litt som AP-politikere.

 

Med deres "Siden det ikke kan motbevises er det bevist", kan forklares med en annen setning "Alle svaner er hvite, du er hvit, altså er du en svane". Det er feil.

 

Et eksempel, et jordskjelv dreper flere tusner, et spedbarn blir funnet blant dem. En ateist sier at dette ikke er mirakler av gud! Er jo latterlig, ettersom at moren til barnet ba en bønn. Som betyr at den ble hørt og gud finnes.

 

Kjenner jeg blir litt kvalm av folk som klarer å spy opp dette.

 

Egentlig så er jo grunnen til at norge har et slikt syn på religion som det har at vi enda ikke har klart å skille stat å kirke... Er helt for jævli, at det ikke blir ansett som overtro... Hele det her landet er jo organisert som en jævla fyllefest i et irsktbryggeri...

Endret av Guderstor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...