Gå til innhold

Cpu vifte på ett ti4200?


Battone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Socket7-kjølere ble mye brukt "i gamle dager".

Da 3dFX var på høyden og overklokking var en metode for å strekke budsjettet. :wink:

Festemetoder var feks strips, superlim (kun i hjørnene) eller strikk.

Nå er både varmeledende lim og tape lettere å skaffe så selve festinga er mye enklere.

Eller så har jeg brukt masse av de gamle ribbene som fulgte med Pentium 133 og 166 til minnekjøling etc. ved å kutte opp passe store biter.

 

Er vel egentlig bare fantasien og praktiske evner som setter stopper for modding og montering av kjølere.

Blir kjølerne veldig tunge kan det bli nødvendig med "støttestag" til skjermkortet.

Lenke til kommentar
Socket7-kjølere ble mye brukt "i gamle dager".

Da 3dFX var på høyden og overklokking var en metode for å strekke budsjettet. :wink:

Festemetoder var feks strips, superlim (kun i hjørnene) eller strikk.

Nå er både varmeledende lim og tape lettere å skaffe så selve festinga er mye enklere.

Eller så har jeg brukt masse av de gamle ribbene som fulgte med Pentium 133 og 166 til minnekjøling etc. ved å kutte opp passe store biter.

 

Er vel egentlig bare fantasien og praktiske evner som setter stopper for modding og montering av kjølere.

Blir kjølerne veldig tunge kan det bli nødvendig med "støttestag" til skjermkortet.

 

Varmeledende lim og tape, hvor får du tak i dette? Det er vel ikke noe du kan kjøpe i en hvilken som helst butikk... :o

 

Takker for ideene, det er det jeg er ute etter, ideer hvordan jeg skal kunne gjennomføre det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...