Gå til innhold

skjermkortet er old


Anbefalte innlegg

I det siste har PC-en min crashet når jeg spiller starcraft 2 fordi skjermkortet har blitt for varmt, dette skjedde plutselig denne uken.

Før den crasher begynner skjermen å blinke i mange forskjellige farger og til slutt står skjermen helt stille. det kommer ikke noe bluescreen.

Har prøvd å sette grafikken på sc2 på det laveste, tar litt lengre tid før PCen crasher da.

Har også støvsugd PCen

Jeg har også updata skjerm drivern.

Endret av Fruitdealer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FYI:

Emnetittelen skal beskrive trådens innhold og eventuelle problemstilling godt og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Er du i tvil når du skal lage tittel, kontakt en forumveileder. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn.

 

Bare en notis til deg, så du ikke får moderatorene på nakken

Lenke til kommentar

FYI:

Emnetittelen skal beskrive trådens innhold og eventuelle problemstilling godt og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Er du i tvil når du skal lage tittel, kontakt en forumveileder. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn.

 

Bare en notis til deg, så du ikke får moderatorene på nakken

 

ja sry skal ikke skje igjen

Endret av Fruitdealer
Lenke til kommentar

Er mulig GPUen din er død, GeForce 8xxx, 9xxx og GT2xx ser ut til å ha en defekt som gjør at de dør etter ca 2 år.

Døden du beskriver ligner en PSOD eller Pink Screen Of Death som betyr at loddingene inne i GPUen har røket.

Slikt er ikke reparerbart så her må du nok belage deg på skroting eller reklamasjon.

Lenke til kommentar

Er mulig GPUen din er død, GeForce 8xxx, 9xxx og GT2xx ser ut til å ha en defekt som gjør at de dør etter ca 2 år.

Døden du beskriver ligner en PSOD eller Pink Screen Of Death som betyr at loddingene inne i GPUen har røket.

Slikt er ikke reparerbart så her må du nok belage deg på skroting eller reklamasjon.

 

Jeg så på noen noen som hadde samme problem og der var det en som sa at han bare satt ned volten på skjermkortet og det fungerte, men ofc det var jo ikke bare å gjøre det. Han sa at det skal en del til... =/

 

Men jeg ble anbefalt å kjøpe en ny skjermkort og det er det jeg skal =)

 

Hva synes dere om http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=635539

Lenke til kommentar

Er mulig GPUen din er død, GeForce 8xxx, 9xxx og GT2xx ser ut til å ha en defekt som gjør at de dør etter ca 2 år.

Døden du beskriver ligner en PSOD eller Pink Screen Of Death som betyr at loddingene inne i GPUen har røket.

Slikt er ikke reparerbart så her må du nok belage deg på skroting eller reklamasjon.

 

Jeg så på noen noen som hadde samme problem og der var det en som sa at han bare satt ned volten på skjermkortet og det fungerte, men ofc det var jo ikke bare å gjøre det. Han sa at det skal en del til... =/

 

Men jeg ble anbefalt å kjøpe en ny skjermkort og det er det jeg skal =)

 

Hva synes dere om http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=635539

Du har prøvd å skru opp viftehastighet gjennom Afterburner?

 

Om du kjøper nytt kort kjøper du enten 560 Ti eller HD 6870, GTX 560 < HD 6870 < GTX 560 Ti > HD 6950

Lenke til kommentar

Du har prøvd å skru opp viftehastighet gjennom Afterburner?

 

Om du kjøper nytt kort kjøper du enten 560 Ti eller HD 6870, GTX 560 < HD 6870 < GTX 560 Ti > HD 6950

 

nei jeg kanke skru opp viftehastigheten, altså det skjermkortet er ikke supported til det. ja jskal nok kjøpe 560 Ti

 

EDIT jeg kan styre på viftehastigheten.

Endret av Fruitdealer
Lenke til kommentar

Ja og jeg lurte på, om jeg skulle kjøpe GTX 560 Ti da trenger jeg vel ikke noe bedre hovedkort eller noe annet som må oppgraderes?

Nei, det kan hende du får en flaskehals fra prosessor, men det er ikke et direkte problem.

 

men holder det med 550W PSU? til GTX 560 Ti

Endret av Fruitdealer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...