Gå til innhold

[Løst] Ikke rettselev lengre. Andre alternativer til oljeutdanning?


Toi.inc

Anbefalte innlegg

Har ikke lengre rett på videregående opplæring som tittelen sier, og må derfor finne andre metoder til videre utdanning.

 

Ser det er kurs innen vg2 bore og brønnteknikk via internett og helgesamlinger, men har hørt at det er svært få som får seg jobb etter dette. Det jeg tenker på er å ta kurset, deretter ta offentlig eksamen som privatist. Men det jeg da lurer på er om det vil bli gyldig, da jeg ikke har gått TIP førsteåret? Jeg har fullført Allmenfag GK, og medier og kommunikasjon VG1 fra første trinn i VGS. Ingen av disse kan linkes til bore og brønnteknikk.

 

 

Et annet alternativ jeg ser etter, er kurs eller nettbasert utdanning for å kunne bli prosessteknikker. Om ikke, har jeg fordelen ved at jeg har skoler rundt meg som tilbyr TIP og kjemi og prosess, og kunne derfor ha fulgt undervisningen som privatist om skolen tillater det. Har en kompis som gjorde dette, men vet ikke hva som må til for at de går med på det.

 

 

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

 

 

Takk på forhånd for kreative svar. :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VOksenopplæring

 

eller om du faktisk søker vgs på mange skoler så kan du faktisk komme inn selvom du ikke har noen rett på det .

 

 

Har søkt, er på 4 plass av de som ikke har rett, og det er over 30 av oss.. Er ikke mer enn 22 år, og har ikke rett på voksenopplæring heller. Sitter fast midt i mellom.

 

EDIT: Jeg har ringt og forhørt meg om hvor mange søkere osv på de skolene jeg kunne ha gått på, men det er over dobbelt så mange søkere som det er plasser på de fleste av dem. Er som sagt på 4 plass av de som IKKE har rett. Samt 6 og 9 plass på de 2 andre skolene.

 

Jeg kunne gjort ferdig fagene jeg mangler fra VG2 og 3 Medier og Kommunikasjon. Men mangler 5 totalt, og vet heller ikke hva jeg kan evt gjøre etter jeg er ferdig med fagene. De har petroleumslogistikk hos HiMolde, men vet ikke hvilke jobbmuligheter jeg får ut av det.

Endret av Toi.inc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...