Gå til innhold

Tips til et 2.1 eller 2.0 system


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er på jakt etter et 2.0 eller 2.1 system til min nye stasjonære pc.

 

Kriterier:

- Grei lyd. Er ikke på jakt etter et anlegg som vekker hele blokka.

- Pent design. Dette mener jeg personlig er en viktig faktor.

- Pris: Rundt 500-700 kr.

 

Har sett litt på dette fra dell:

http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=no&l=no&s=dhs&cs=nodhs1&sku=520-10990&~ck=dellSearch&baynote_bnrank=0&baynote_irrank=23

 

Syntes designet var pent, men er litt usikker. Kom gjerne med andre forslag og inspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et gammalt Creative 2.1 sett. Det er fantastisk. Kosta 400,- eller lurer kanskje på om det var enda mindre. Har hatt det i 7-8 år eller noe sånt, spiller kanon. Tuller ikke. Tror ganske sikker du blir fornøyd med et Creative 2.1 sett i nesten hvilken som helst prisklasse.

 

Dettefor eksempel. Det tror jeg er veldig god valuta for penga.

 

edit: jeg vil forresten tro at det du linka til er omtrent like bra, så om du liker designen der bedre må du gjerne gå inn for det settet i stedet.

Endret av trygvan
Lenke til kommentar

Til den prisen så står det nok mellom Creative T3130 og Logitech Z523 for 2.1 oppsett. Og der vil nok Z523 vere litt betre, men til høgare pris.

Går du opp litt så vil nok Corsair SP2200 vere eit betre val.

 

For 2.0 system så er det Logitech Z520 og Creative Gigaworks T20 Series II som gjeld.

Du har M-Audio Studiophile AV 20, men er ikkje mange som sel desse.

Og same her, litt dyrare så er nok Creative Gigaworks T40 Series II tingen.

Til slutt så er nok kremen av 2.0 for pc utan tvil B&W MM-1, men desse kostar flesk. 4000 hjå HiFi Klubben ;)

Lyden er heilt utruleg til å vere så små som dei er.

Lenke til kommentar

orker ikke starte ny tråd, så spør her :p Jeg vurderer å kjøpe nytt anlegg til max rundt 700kr, for et lite rom. Har ikke optisk utgang eller lignende, bare aux og hdmi på PCen. Skal brukes mest til musikk; dubstep (aka skrillex, nero o.l.), house, electro osv. så ønsker god bass til prisen ;) Har så langt sett på Logitech Z523 . denne kan enkelt kobles til PCen min? Er det noen andre likknende høytalere til samme pris? :D

e. Disse fant jeg fra Sony SRS-D8.

Endret av skifyr123
Lenke til kommentar

Nja, ut fra de reviewene jeg får opp når jeg googler, så ser ikke det noe bedre ut enn de som allerede er anbefalt i denne tråden. Her er et review som anbefaler et Altec Lansing anlegg, som de sier er hakket bedre enn Creative og Logitechs alternativer. Fant bare en norsk butikk som selger det; her.

så vidt jeg fikk med meg skrev de at Altec Lansing hadde bedre bass enn z323, som fikk minus pga dårlig bass. Usikker på om det er bra nok for mine krav.. tror jeg bare starter ny tråd ;)

Endret av skifyr123
Lenke til kommentar

Prøver bare å hjelpe. Generelt er pc-høyttalere meget gode mtp hva du får ift pris. Men det er klart at du vil alltid kunne kjøpe noe dyrere og få noe bedre.

 

Tester av flere anlegg er her: Min lenke

 

Disse og et par andre testere har tydeligvis Harman Kardon Soundsticks III som sin favoritt (ca 14-1500,-), mens mange andre også anbefaler Corsairs 2.1-sett, SP2500 (ca samme pris). Men med ditt budsjett trodde jeg noe av ideen var å se om du kunne få noe brukbart for halve den prisen. Da må du ned på anlegg av typen jeg lenket til i sted. ;)

 

Dvs, du har jo kanskje akkurat råd til dette da; MPX - Corsair 2200

 

Review av corsair 2200.

Endret av trygvan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...