Gå til innhold

Endelig Google Maps-navigasjon i Norge


Anbefalte innlegg

Eller bare skaffer seg Nokia som har gratis nedlastbar navigasjon.

 

Hehe ja hvorfor ikke. Smaken er som baken. Delt!

Personlig syns jeg ikke GPS på telefon duger som annet enn en nødløsning.

Dedikert GPS er det eneste som duger syns jeg.

 

Hva gjør de som bruker telefonen som gps om de er i travel trafikk i en by.

Man sliter med og finne frem, titter febrilsk på gpsen,(Telefon) og akkurat da ringer den man skal til, for å sjekke hvor man blir av Ser det for meg. LOL.

Skal jeg ta tlf og kjøre feil, eller skal jeg droppe det og finne frem? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller bare skaffer seg Nokia som har gratis nedlastbar navigasjon.

 

Hehe ja hvorfor ikke. Smaken er som baken. Delt!

Personlig syns jeg ikke GPS på telefon duger som annet enn en nødløsning.

Dedikert GPS er det eneste som duger syns jeg.

 

Hva gjør de som bruker telefonen som gps om de er i travel trafikk i en by.

Man sliter med og finne frem, titter febrilsk på gpsen,(Telefon) og akkurat da ringer den man skal til, for å sjekke hvor man blir av Ser det for meg. LOL.

Skal jeg ta tlf og kjøre feil, eller skal jeg droppe det og finne frem? :)

 

Jeg har veldig god erfaring med å bruke mobilen som GPS, har fungert utmerket hos meg iallfall :thumbup:

Bruker Ovi Maps, som regel stemmer den veldig bra de fleste plasser.

 

Det eneste jeg irriterer meg over er att Nokia ikke lar talekommandoer sendes via FM-senderen slik att de overføres til bilens stereo (kun musikk pr. idag), men etter hva jeg har hørt rykte om kommer denne funksjonen på neste software oppdatering ;)

 

Ang. synlighet av selve skjermen er det en stor fordel å ha en mobilholder som festes i frontruten/dashbord, det gjelder forsåvidt like mye for en dedikert GPS som en mobil/GPS...

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Ang. synlighet av selve skjermen er det en stor fordel å ha en mobilholder som festes i frontruten/dashbord, det gjelder forsåvidt like mye for en dedikert GPS som en mobil/GPS...

 

Enig. Har det til både GPS og Galaxy S2. Men her så jeg mer for meg en på tur i leiebil i en by med mye trafikk i f. eks USA. Kan jo bli festlig å snakke i tlf og følge med på gps uten holder/handsfree i bilen :)

Lenke til kommentar

En av de beste tingene med Google Nav så langt er at den bruker Google`s søkemotor så bra. Tale funker jo ikke ennå, men jeg har testet å skrive inn alt fra museumsutstillinger til butikknavn og sted. GPS`en finne da ruten på null komma niks. Det liker jeg.

 

Så er det bare å vente på fotoboksvarsler og annet snacks.

Lenke til kommentar

Google maps har jeg brukt ganske lenge på min galaxy tab . Men nå som navigation er åpen for bruk i norge så går jeg selvfølgelig for den. Den fungerer utmerket. Den viser kor langt tid man han igjen av reisen når du har satt opp en rute. Og hvor stor fart du kjøre. Helt konge! Lenge lever android!

Lenke til kommentar

Ang. synlighet av selve skjermen er det en stor fordel å ha en mobilholder som festes i frontruten/dashbord, det gjelder forsåvidt like mye for en dedikert GPS som en mobil/GPS...

 

Enig. Har det til både GPS og Galaxy S2. Men her så jeg mer for meg en på tur i leiebil i en by med mye trafikk i f. eks USA. Kan jo bli festlig å snakke i tlf og følge med på gps uten holder/handsfree i bilen :)

 

Funker fint under samtaler, den sier nemlig hvor du skal mens du snakker :)

Men jeg merker selvom jeg har lagret endel av kartet så brukte den 2mb på min tur så var ca 30min lang. Prøvde å deaktivere gps via wifi eller mobilnettverk, men det hjalp ikke. Og når jeg deaktiverte pakke data og roaming ville den ikke finne ruten min.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...