Gå til innhold

Tilbakemelding på PC komponenter


Anbefalte innlegg

Hej.

 

Skal kjøpe meg en ny datamaskin og vil gjerne ha tilbakemelding(er) på de komponentene som er trekt ut.

 

Komponentene er som følger:

 

Fractal Design Define R3 Titanium Grey

Corsair strømforsyning, HX850W

ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155

Intel Core i7 2600K Quad Prosessor

Corsair XMS3 8 GB DDR3 1600MHz

Samsung 2TB 5400RPM S-ATA2 32MB

ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX

Samsung SH-B123L/BSBP Blu-Ray spiller

Microsoft Windows 7 Pro

BenQ 24" LCD G2420HD sort

 

Hovedmålet med datamaskin er å kunne dra fremtidige spill på en akseptabelt nivå.

 

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du aldri skal kjøre mere enn 1 skjermkort, kan du trygt nedgradere til HX750W.

Jeg hadde også nedgradert fra 2600K til 2500K, med mindre du skal drive med noe videoredigering eller virtuelle maskiner?

GTX580 kan nedgraderes til en 570, og du bør kjøpe deg en SSD-disk til operativsystemet.

Lenke til kommentar

Om du aldri skal kjøre mere enn 1 skjermkort, kan du trygt nedgradere til HX750W.

Jeg hadde også nedgradert fra 2600K til 2500K, med mindre du skal drive med noe videoredigering eller virtuelle maskiner?

GTX580 kan nedgraderes til en 570, og du bør kjøpe deg en SSD-disk til operativsystemet.

 

 

Du kan kjøre to 6970 på 750w

ville heller kjøpt en god 550-650w psu

Lenke til kommentar

HD med 5400rpm blir litt tregt, og feil i dette oppsettet.

 

Kjør heller med 2 x 1TB 7200rpm i RAID . 1TB bør holde i tillegg til egen SSD for OS.

Trenger du mer lagringsplass så invester i en NAS kansje.

 

Prøv å få til vannkjøling (spesielt CPU men gjerne GPU også). Et bra + med vannkjøling er at du slipper mye støvoppsaming på komponentene i maskina.

 

Hvorfor PRO. versjon av Win7?

Endret av Glavalavala
Lenke til kommentar

Takker for respons. Men ser ikke behovet for å nedgradere, når jeg først skal oppgradere til en ny pc fra min 4 år gammel pc. Da har jeg iallefall kvalitet noen år framover og skulle jeg finne ut av at jeg slenger på et kort til, så har jeg strømforsyning til det.

Lenke til kommentar

Men ser ikke behovet for å nedgradere, ...

Behovet ditt for å nedgradere stammer fra det faktum at du ikke har tatt med en SSD-disk i oppsettet, og at når du kommer opp i sjiktet til 2600K og 580GTX så betaler du mye mere enn det smaker. 2500K og 560Ti/570 ligger akkurat på de prispunktene som er forsvarlige.

Lenke til kommentar

Men ser ikke behovet for å nedgradere, ...

Behovet ditt for å nedgradere stammer fra det faktum at du ikke har tatt med en SSD-disk i oppsettet, og at når du kommer opp i sjiktet til 2600K og 580GTX så betaler du mye mere enn det smaker. 2500K og 560Ti/570 ligger akkurat på de prispunktene som er forsvarlige.

 

Kommer til å legge til en OCZ 60gig SSD-disk samt å nedgradere fra 850W til en Corsair TX750W.

Lenke til kommentar

Du kan kjøre to 6970 på 750w

ville heller kjøpt en god 550-650w psu

Ja, men Corsairs 750W-modell er gullsertifisert. De under er ikke det.

Kan jo satse på en CM Silent Pro Gold 600W, BQT P9 Pro 550W eller Corsair 650AX. Men de koster ca. like mye uansett, tror jeg.

 

 

http://www.corsair.com/power-supply-units/professional-series/hx750w.html

Bare silver på hx750w

 

Men ser ikke behovet for å nedgradere, ...

Behovet ditt for å nedgradere stammer fra det faktum at du ikke har tatt med en SSD-disk i oppsettet, og at når du kommer opp i sjiktet til 2600K og 580GTX så betaler du mye mere enn det smaker. 2500K og 560Ti/570 ligger akkurat på de prispunktene som er forsvarlige.

 

Kommer til å legge til en OCZ 60gig SSD-disk samt å nedgradere fra 850W til en Corsair TX750W.

 

 

Hadde kjøpt denne jeg: http://www.dustinhome.no/fractal-design-newton-r2-650w-modular/product/5010331440

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...