Gå til innhold

Android til ca. 2000kr


Anbefalte innlegg

Heisann.

Nå er (desverre) tiden kommet for at jeg er sugen på en ny telefon, og da Android. Har ikke lyst å bruke noe særlig mer enn 2000,-

 

Foreløpig har jeg funnet tre telefoner som er interessante; HTC Wildfire S, Huawei U8800 (Ideos X5) og Motorola Defy (Min lenke).

 

Hadde Motorolaen hatt bedre batterikapasitet og ikke Motoblur, hadde jeg nok kjøpt denne på stedet da den skal tåle en trøkk, og det passer meg veldig bra. Motoblur skal visst gå an å fjerne ved å roote telefonen, så dette er jo i og for seg ikke et kjempeproblem (har ikke personlige erfaringer med Motoblur, men har lest at dette er mer i veien enn til nytte, og i tillegg gjør telefonen tregere).

 

Huaweien virker jo som er den telefonen man får mest for pengene, men jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk til merket. Usikker på hvordan batterikapasiteten på denne er i forhold til de to andre.

 

HTCen er den av telefonene som koster mest (godt tilbud hos Ventole på de to andre), minst skjerm og samtidig har den 600 MHz prosessor mot de to andres 800 MHz. Som Motorolaen har også denne fått kritikk for litt svakt batteri. Uten at jeg vet hvor stor forskjellen er, så har denne Android 2.3 mot de andre som kun har 2.2. Ser også at denne har fått kritikk at den ikke har full flashstøtte.

 

 

Har skjønt det slik at ingen av disse telefonene har spesielt godt kamera, men det spiller ikke den store rollen for meg så lenge man ser hva man tar bilde av.

 

Som nevnt er det Motorolaen som frister mest da jeg skrur en del bil o.l. og det kan da være greit at telefonen tåler litt. Huaweien kommer på en andreplass, mens HTCen ligger bak pga. prosessoren, skjermen og prisen.

 

Vil kanskje tro at Motorolaen og Huaweien bil bli oppdatert til 2.3 på sikt? Evt, går dette an å gjøre ved rooting? Hva er egentlig forskjellen på 2.2 og 2.3?

 

Noen som har noen innspill?

Setter pris på all hjelp :)

 

EDIT: Ser ut til at Samsung Galaxy Ace også er et alternativ på linje med HTC Wildfire S. Samsungen skal visst ha bedre batteritid enn de tre andre nevnte, 800 MHz prosessor, men ganske svak videoinnspilling. Virker som Ace er et hakk bedre enn Wildfire S.

Endret av Kivlos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er batteritiden? Vet jo at dette avhenger veldig av bruk, men ved normalbruk (sånn ca. sending av SMSer, ringing og litt surfing).

 

Lurer også på byggekvaliteten og kvalitetsfølelsen generelt. Tåler den en tur i gulvet?

 

EDIT: Er det ripefri skjerm?

Endret av Kivlos
Lenke til kommentar

Min U8800 varer vel gjennomsnittlig i 3 dager, med moderat bruk.

 

Glassplaten i front har lett for å slå sprekk, da det skjedde meg en kompis sin etter en tur i gulvet fra ett bord.

 

2.3 kommer forøvrig i oktober, men 2.3 er egentlig ikke store oppdateringa fra 2.2.

 

vil forøvrig annbefale deg å kle telefonen med noe slikt: http://cgi.ebay.com/Black-silicone-Skin-Case-Huawei-U8800-mobile-phone-/110727231421?pt=US_Tablets&hash=item19c7db77bd

 

Finnes i masse farger å former, og beskytter telefonen vesentlig.

 

 

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Protip: Når du skal gjøre noe som gjør hendene dine skitne (baking, bilmekking etc) og du vil være tilgjengelig med mobil uten å skitne den ut, putt den i en plastpose.

 

Om du er av typen som ofte mister telefonen i bakken, kjøp silikondeksel. Eller ha den i et nøkkelhalsbånd.

Endret av The Owl
Lenke til kommentar

Hvordan er batteritiden? Vet jo at dette avhenger veldig av bruk, men ved normalbruk (sånn ca. sending av SMSer, ringing og litt surfing).

 

Lurer også på byggekvaliteten og kvalitetsfølelsen generelt. Tåler den en tur i gulvet?

 

EDIT: Er det ripefri skjerm?

 

2-3 dager vil jeg tro, men det er ikke noe dårligere enn andre telefoner av slikt kaliber på markedet.

Lenke til kommentar

Ok. Ut ifra det jeg har forstått når jeg har lest diverse fora og tester har jeg fått inntrykk av at batteritiden på U8800 skal være bedre enn Defy. Uten at det beviser noe, får jeg også dette inntrykket ved å søke på poor battery motorola defy vs. poor battery huawei ideos x5 / U8800 (telefonen har forskjellig navn i Europa og USA).

 

Har du noe å utsette på Defyen? :)

Endret av Kivlos
Lenke til kommentar

Absolutt verdt en titt, men desverre har den ikke LED-lys, noe som nesten er et must for meg (lommelykt). Ellers virket den jo veldig lik Galaxy Ace, bare mindre skjerm (men fortsatt samme oppløsning), dårligere kamera (3 MPx vs 5 MPx) i tillegg til mangelen av LED-lys.

Endret av Kivlos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...