Gå til innhold

Skjermkort for 2 stk Dell U2311H skjermer


Anbefalte innlegg

Heisann. Setter for tiden sammen en ny pc som skal brukes mye til skolearbeid, men også lett spilling. Skjermkortet skal kobles mot 2 stk Dell U2311H skjermer. (Utvidet skrivebord)

 

Kriteriene jeg er ute etter:

- Fungerer bra til Adobepakka

- Officepakka

- Bra til film, bilde osv.

- Lett spilling (spiller i hovedsak på xbox, så trenger ikke det beste)

 

Skal brukes sammen med en i5 2500k prosessor og et hovedkort(ikke bestemt enda).

 

Jeg lurer også på hvilken tilkobling jeg bør bruke mellom skjerm og skjermkort. Mener å huske at det ikke er HDMI inngang på skjermene (har ikke fått de enda).

 

Noen som har noen gode tips? Er ganske blank når det gjelder skjermkort egentlig. Er så mye å velge mellom :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kaster bort strøm? En PSU dumper det ikke som varme.

Perfekt oppsett med 650W spør du meg, den er switchet så den trekker bare det som trengs, men effektiviteten varierer, har ikke sett grafen for den enheten der dog men den er ikke så ille.

 

http://www.dustinhome.no/corsair-hx-750w-atx12v-22-eps12v/product/5010314588

 

Den jeg har linket til er jo på 750 watt. Er det evt en annen du mener jeg skal ha, på 650 watt? Ser oppsettet bra ut ellers?

Lenke til kommentar

Kaster bort strøm? En PSU dumper det ikke som varme.

Perfekt oppsett med 650W spør du meg, den er switchet så den trekker bare det som trengs, men effektiviteten varierer, har ikke sett grafen for den enheten der dog men den er ikke så ille.

Strømforsyninger er lite effektive under 20% last. Nyere design som AX750 kan ha høyere effektivitet under 20%, men HX 750W bruker et såpass gammelt design at jeg ikke tror den er særlig effektiv under 20%, type under 80%.

 

Dessuten koster en det langt mindre å kjøpe en 400-500W PSU enn en HX750W.

 

EDIT: M12 II 520W sparer man 300 kr på og får et noe lavere strømforbruk. Du sparer penger nå og "litt" i lengden.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Kaster bort strøm? En PSU dumper det ikke som varme.

Perfekt oppsett med 650W spør du meg, den er switchet så den trekker bare det som trengs, men effektiviteten varierer, har ikke sett grafen for den enheten der dog men den er ikke så ille.

Strømforsyninger er lite effektive under 20% last. Nyere design som AX750 kan ha høyere effektivitet under 20%, men HX 750W bruker et såpass gammelt design at jeg ikke tror den er særlig effektiv under 20%, type under 80%.

 

Dessuten koster en det langt mindre å kjøpe en 400-500W PSU enn en HX750W.

 

Har du et forslag på en PSU på ca 500W som er stillegående? Og gjerne billig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...