Gå til innhold

Billig-PC til nybegynner (passer delene?)


Anbefalte innlegg

Ang. høyttalere, så blir det utrolig mye bedre lyd hvis du bytter til et 2+1 sett (med subwoofer). Et eksempel: Creative Inspire 2.1 2400 til kr 405,-. Jeg har et lignende sett, og det går faktisk an å høre musikk på dette uten at ørene krøller seg :-).

 

For å ta igjen noe av prisdifferansen, kan du jo kjøpe et tastatur/mus sett fra Microsoft, f.eks. dette til kr 282,-. Du slipper da porto fra to leverandører, siden du ev. bestiller alt fra Komplett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sidene fungerer fint de. Men i hvertfall er Sapphire sitt Radeon 9000Pro kjappere enn Sapphire sitt Radeon 9100. Nå snakker jeg altså om klokkefrekvensene på kortene..

 

At et kort har høyere klokkefrekvens gjør det ikke raskere! Radeon 9600pro har høyre core-frekvens enn 9700pro, men er _langt_ ifra like raskt. Et annet eksempel er Amd Xp2500+ (cpu) som er raskere enn Intelprosessorer som kjører så samme hastighet (1.833MHz). Det er flere faktorer som spiller inn.

 

Og når man snakker om hvor 'raskt' et kort er, så er det ytelse de fleste tenker på, ikke klokkefrekvenser! :roll:

Lenke til kommentar
Det du skriver stemmer ikke. Radeon 9000Pro er raskere enn Radeon 9100. Bare ta en titt på forskjellene mellom kortene i linkene nedenfor:

 

Sapphire Radeon 9000Pro

http://www.sapphiretech.com/vga/9000pro.asp

 

Sapphire Radeon 9100

http://www.sapphiretech.com/vga/9100.asp

 

Derfor ville jeg heller valgt Radeon 9000Pro

 

Ehhh... denne posten stemmer ikke helt overens med den siste posten din...

Lenke til kommentar
Hei

 

Bare ett lite tips til dere som vurderer å kjøpe Q-Tec kabinett med strømforsyning, ikke gjør det. Disse strømforsyningene lever ikke opp til kravene og kan gjøre en pc meget ustabil.

 

Når det gjelder den pcen du skal kjøpe, ville jeg byttet Radeon 9100 kortet med ett Radeon 9000 Pro med passiv kjøling. Hovedkortet ville jeg byttet ut med ett uten vifte på northbridge. CPU kjøleren ville jeg også byttet ut med en GlacialTech IGLO Silent Breeze 462 19dB.

 

Jeg tviler ikke på det du sier der angående Q-Tech.

Det er ikke tilfellet hos meg da :roll: Rart...

Bruker et Q-Tech kabinett til serveren min (300 W PSU)

Den er dønn stabil.

Online 24/7 og ingen problemer overhodet.

Q-Tech er vel ikke akkurat i high end segmentet, men man får det man betaler for og ingen ting mer.

Navnet "Q-Tech" oser vel ikke av kvalitet heller :wink:

 

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar
Hvilket hovedkort bør jeg velge? Les det nyeste innleget fra meg under..

 

I137093.jpg

Hovedkort: MSI KT3 Ultra2-R 455,-

Skjermkort: ATI Radeon 9100 64MB 591,-

Minne: TwinMos PC2100 256MB 359,-

CPU: AMD Athlon XP2200 614,-

CD: Samsung CD-RW 360,-

Floppy: Sony 3,5" 137,-

Kabinett: Suntek TH-655 683,-

HD: Maxtor IDE ATA-133 40GB 592,-

Tastatur: Logitech OEM 136,-

Mus: Logitech Wheelmouse 170,-

CPU-vifte: Cooler Master 127,-

Kabinett-vifter: 2xEKL 172,-

Goop: GlobalWin 27,-

Høytalere: Labtec Høyttaler 150,-

Skjerm: 15" LCD (kjøpes brukt) ca. 2500,-

TOTALT 7163,- (+ frakt)

 

Brukeren skal kun bruke PC'en til internett og email og noen få spill (er skjermkortet bra nok til nye spill?), trenger ikke DVD og stæsj, men trenger nettverkskort til ADSL (innebygd i hovedkortet).. Jeg vil ikke vite hva som kunne vært bedre, for det bør ikke være dyrere enn det er. Vil bare vite om delene kommer til å passe sammen, eller om jeg har bommet noen steder...?

 

Setter pris på raskt svar så jeg kan bestille snart! :)

 

Du bør ha mer strøm for og si det på den måten.

En større psu må du ha. Må ha mer en "bare" 300W jeg ville minst gått for 350.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...