Gå til innhold

Oppgradering av skjermkort


Tokra

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjører i dag Geforce GTX 295 og synes det er på tide å oppgradere dette nå som BF3 er rundt hjørnet.

 

Spesifikasjoner:

Hovedkort: ASUS P8P67 P67 S-1155 ATX (Merk: Støtter CrossfireX, men ikke SLI)

PSU: CORSAIR HX 850W ATX12V 2.3 / EPS12V

CPU: Intel Core™ i5-2500K

Skjerm:

1x Samsung SyncMaster BX2450 som kjøres i 1080p. Dette er primærskjermen som jeg bruker til gaming

1x Samsung SyncMaster 2243WM som kjøres i 1680x1050 oppløsning. Denne skjermen bruker jeg som støtteskjerm. Brukes i all hovedsak til nettleser osv.

 

Fremtidsplaner:

- Har en en 46" 1080p LED-TV ikke langt fra PCen. Ønsker å koble denne til pcen slik at jeg kan bruke pcen som mediasenter. Derfor bør et skjermkort minst støtte 3 skjermer og at skjermkortet har innebygget lydkort.

- Kunne gjerne tenke meg å sette opp et multi-skjerm(3 identiske skjermer) oppsett en gang i framtiden for gaming. Derfor hadde det vært greit for støtte for slik. Men dette er ikke umiddelbare planer.

 

Budsjett: 2500-5000 kr.

 

Foretrekker å kunne kjøre de fleste spill på høyeste grafikkinnstillinger.

 

Nå trenger jeg deres hjelp. Hva slags skjermkort passer best for mitt bruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den billigste oppgraderingen du kan gjøre er et GTX 580 til 3500 kr ca. Da går du opp 15-20% i ytelse og kommer deg vekk fra SLI. Siden du spiller på 1920x1080 ser jeg egentlig ingen grunn til å oppgradere med mindre du ønsker dx11, og da vil et GTX 580 passe bra.

 

Å kjøpe et GTX 590 eller HD 6990 blir bortkasta penger for 1920x1080, da de ikke yter særlig bra på såpass lav oppløsning og du får microstutterproblemer + driverproblemer og mer.

 

Ellers er det rykter om at AMD skal lansere nye kort i høst, så da er det kanskje ikke så lurt å kjøpe et nytt high-end kort nå.

 

P.S.

Hovedkortet ditt støtter 16x/4x Crossfire, som ikke egentlig gir de helt store resultatene.

Lenke til kommentar

Den billigste oppgraderingen du kan gjøre er et GTX 580 til 3500 kr ca. Da går du opp 15-20% i ytelse og kommer deg vekk fra SLI. Siden du spiller på 1920x1080 ser jeg egentlig ingen grunn til å oppgradere med mindre du ønsker dx11, og da vil et GTX 580 passe bra.

 

Tusen takk for svar Arni90.

 

Har sett en del på GTX 580, men jeg vurderer også å vente på neste generasjon skjermkort.

 

Ser at en både får 1,5 gb og 3 gb versjoner av GTX 580. Er det mye å tjene på å ha 3gb i steden for 1,5 gb i forhold til mitt bruksområde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...