Gå til innhold

AVG rapporterer Trojan horse Generic23.CDPL


Anbefalte innlegg

Har en PC med Windows XP og alle siste oppdateringer fra Microsoft.

 

AVG 2011 (Gratisversjon) rapporterer stadig vekk at jeg har "Trojan horse Generic23.CDPL" på maskinen. Når jeg ber programmet om å fjerne den, så får jeg melding om at filen enten er forsvunnet eller at den er låst.

 

 

Har prøvd å søke litt på nett etter info om dette, men lite å finne (eller kanskje jeg leter på feil plass...)

 

Har skannet maskinen med følgende programvare:

- AVG

- Malwarebytes' Anti-Malware

- Spybot

- Adaware

- Panda online skanner

 

Ingen av disse finner noe med navnet til det AVG finner. Hvorfor finner ikke AVG dette med en vanlig scan?

 

Det refereres til "Process name: svchost.exe" og en fil som heter "A0053815.exe".

 

Noen som har kjennskap til denne trojaneren, og eventuelt hvordan jeg blir kvitt den?

 

Setter pris på alle tilbakemeldinger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en PC med Windows XP og alle siste oppdateringer fra Microsoft.

 

AVG 2011 (Gratisversjon) rapporterer stadig vekk at jeg har "Trojan horse Generic23.CDPL" på maskinen. Når jeg ber programmet om å fjerne den, så får jeg melding om at filen enten er forsvunnet eller at den er låst.

 

Det refereres til "Process name: svchost.exe" og en fil som heter "A0053815.exe".

 

Noen som har kjennskap til denne trojaneren, og eventuelt hvordan jeg blir kvitt den?

 

Setter pris på alle tilbakemeldinger...

 

Hai!

 

"Generic" betyr at ditt Av-program "tror" at det kan dreie seg om en virus/malware, men er ikke sikker. Det kan være en ny variante av en allerede kjennt virus/malware file.

Dette er heuristic analyse og her kan det dreie seg om feil alarm.

 

Last opp denne filen A0053815.exe her:

> http://www.virustotal.com/

 

Send filen til AVG med melding: Mistanke om malware.

 

Tipps:

 

Dette er en file i "windows System restore" mappen. Tøm denen mappen gjennom å deaktivere Windows system restore, restart maskinen og aktiver windows system restore igjen. Da skal filen være borte.

 

AVG er ingen bra antivirus med mye feil meldinger. Det samme gjelder for Spybot + Adaware. De var gode for lenge siden men har ikke klart å følge med lenger.

Bytt ut AVG med > http://www.microsoft.com/nb-no/security_essentials/default.aspx

Scan med den og hvis den ikke finner noe er dette ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...