Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota Corolla 1994 fusker


Anbefalte innlegg

Hei.

 

har en Toyota Corolla 1994 model som fusker når jeg kjører.

 

den fusker bare når motoren er varm/begynner og bli varm.

 

den fusker spessielt visst jeg gir full gass når jeg har lavt turtall, men visst jeg har den over 3000 kan jeg gi full gass og den pleier ikke og fuske.

 

jeg har prøvd og bytte tennplugger og luftfilter.

 

jeg vurderte og bytte tennledninger og men vil ikke bytte flere deler før jeg vet hva som er problemmet.

 

den starter alltid lett og på første forsøk men med en gang jeg gir gass fusker den på lavt turtall visst motoren allerede er varm, men visst den er kald kan jeg gi full gass og den bare drar oppover uansett hvilken turtall den har.

 

den fusker mer og mer for jo mer gass jeg gir og av og til bare kutter den helt ut med og tenne visst jeg har full gass og den har lavt turtall.

 

så visst noen har peiling på hva det kan være hadde det vært bra :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med de opplysningene du har gitt ville jeg konsentrert meg om fortenningen samt forgasserjustering.

 

Hvilken farge har du på exhost og motorolje?

Har du målt kompresjonen i senere tid?

 

 

 

jeg har injection vet ikke om det er det samme som forgasser.

 

men jeg har lagt merke til at på noen av tennledningene er isolasjonen gått av så du ser rett inn på lederen vet ikke om noe av dette har noe og si på tenningen av bensinen.

 

hvordan måler mann kompresjon?

 

exhost? visst du mener eksos så er den helt greit og det samme med motoroljen.

 

men visst injection og forgasser er det samme hvordan stiller man på det?

Lenke til kommentar

Med de opplysningene du har gitt ville jeg konsentrert meg om fortenningen samt forgasserjustering.

 

Hvilken farge har du på exhost og motorolje?

Har du målt kompresjonen i senere tid?

 

 

 

jeg har injection vet ikke om det er det samme som forgasser.

 

men jeg har lagt merke til at på noen av tennledningene er isolasjonen gått av så du ser rett inn på lederen vet ikke om noe av dette har noe og si på tenningen av bensinen.

 

hvordan måler mann kompresjon?

 

exhost? visst du mener eksos så er den helt greit og det samme med motoroljen.

 

men visst injection og forgasser er det samme hvordan stiller man på det?

Forgasser og injector er to forskjellige systemer hvor forgasser kan justeres med trening. Et injection system derimot bør ettersese på merkeverksted. Lenge siden bensinfilteret ble skiftet?

 

Hva viser kilometertelleren?.

 

Når det gjelder templuggharness vil sprekker i gummien slik du beskriver lett samle fuktighet og resultere i overslag. Dette vil igjen resultere i svakere gnist.

Det er viktig når man skrur tenplugghaqrnesset på og av tenpluggen at harnessledningen ikke roterer.

 

Kompresjonen måler man ved å ha alle tennpluggene av på varm motor og holde et aparat som tetter for et tenplugghull på topplokket om gangen.

Tidligere testet vi kompresjonen på bensinstasjon, men nu til dags er de vell mer opptatt me å selge pølser.

 

Det er en bok du får kjøpt om bilen dim med injection systemet forklart. Jeg vil anbefale deg å anskaffe denne boken.

 

Husker ikke her og nu hva serien heter, men det dukker vell opp etterhvert.

Lenke til kommentar

Med de opplysningene du har gitt ville jeg konsentrert meg om fortenningen samt forgasserjustering.

 

Hvilken farge har du på exhost og motorolje?

Har du målt kompresjonen i senere tid?

 

 

 

jeg har injection vet ikke om det er det samme som forgasser.

 

men jeg har lagt merke til at på noen av tennledningene er isolasjonen gått av så du ser rett inn på lederen vet ikke om noe av dette har noe og si på tenningen av bensinen.

 

hvordan måler mann kompresjon?

 

exhost? visst du mener eksos så er den helt greit og det samme med motoroljen.

 

men visst injection og forgasser er det samme hvordan stiller man på det?

Forgasser og injector er to forskjellige systemer hvor forgasser kan justeres med trening. Et injection system derimot bør ettersese på merkeverksted. Lenge siden bensinfilteret ble skiftet?

 

Hva viser kilometertelleren?.

 

Når det gjelder templuggharness vil sprekker i gummien slik du beskriver lett samle fuktighet og resultere i overslag. Dette vil igjen resultere i svakere gnist.

Det er viktig når man skrur tenplugghaqrnesset på og av tenpluggen at harnessledningen ikke roterer.

 

Kompresjonen måler man ved å ha alle tennpluggene av på varm motor og holde et aparat som tetter for et tenplugghull på topplokket om gangen.

Tidligere testet vi kompresjonen på bensinstasjon, men nu til dags er de vell mer opptatt me å selge pølser.

 

Det er en bok du får kjøpt om bilen dim med injection systemet forklart. Jeg vil anbefale deg å anskaffe denne boken.

 

Husker ikke her og nu hva serien heter, men det dukker vell opp etterhvert.

 

så jeg burde bytte tennledninger?

men var ute og kjørte med bilen i går visst jeg gir full gass i 2 gir og jeg har den i 20 - 30 km i timen da bare stopper motoren helt med og trekke og venter til jeg tar gasspedalen nesten helt ut...

 

km telleren er på 217000 sånn ca

Endret av skybertharmp5
Lenke til kommentar

Med de opplysningene du har gitt ville jeg konsentrert meg om fortenningen samt forgasserjustering.

 

Hvilken farge har du på exhost og motorolje?

Har du målt kompresjonen i senere tid?

 

 

 

jeg har injection vet ikke om det er det samme som forgasser.

 

men jeg har lagt merke til at på noen av tennledningene er isolasjonen gått av så du ser rett inn på lederen vet ikke om noe av dette har noe og si på tenningen av bensinen.

 

hvordan måler mann kompresjon?

 

exhost? visst du mener eksos så er den helt greit og det samme med motoroljen.

 

men visst injection og forgasser er det samme hvordan stiller man på det?

Forgasser og injector er to forskjellige systemer hvor forgasser kan justeres med trening. Et injection system derimot bør ettersese på merkeverksted. Lenge siden bensinfilteret ble skiftet?

 

Hva viser kilometertelleren?.

 

Når det gjelder templuggharness vil sprekker i gummien slik du beskriver lett samle fuktighet og resultere i overslag. Dette vil igjen resultere i svakere gnist.

Det er viktig når man skrur tenplugghaqrnesset på og av tenpluggen at harnessledningen ikke roterer.

 

Kompresjonen måler man ved å ha alle tennpluggene av på varm motor og holde et aparat som tetter for et tenplugghull på topplokket om gangen.

Tidligere testet vi kompresjonen på bensinstasjon, men nu til dags er de vell mer opptatt me å selge pølser.

 

Det er en bok du får kjøpt om bilen dim med injection systemet forklart. Jeg vil anbefale deg å anskaffe denne boken.

 

Husker ikke her og nu hva serien heter, men det dukker vell opp etterhvert.

 

så jeg burde bytte tennledninger?

men var ute og kjørte med bilen i går visst jeg gir full gass i 2 gir og jeg har den i 20 - 30 km i timen da bare stopper motoren helt med og trekke og venter til jeg tar gasspedalen nesten helt ut...

 

km telleren er på 217000 sånn ca

 

Ut fra din egen forklaring om tennpluggledingenes tilstand med sprekk in til corden bør disse skiftes. Grunnen har jeg alt forklart deg.

 

At du velger å teste turtallssperren slik du beskriver er en sak for seg, men denslags aktivitet bør kun skje utenfor tettbygde strøk.

Må anta at du oppfatter begrunnelsen.

 

Ønsker deg lykke til med motoren. Den vil nok ikke fungere så lenge med den behandlingen du beskriver.

Lenke til kommentar

Med de opplysningene du har gitt ville jeg konsentrert meg om fortenningen samt forgasserjustering.

 

Hvilken farge har du på exhost og motorolje?

Har du målt kompresjonen i senere tid?

 

 

 

jeg har injection vet ikke om det er det samme som forgasser.

 

men jeg har lagt merke til at på noen av tennledningene er isolasjonen gått av så du ser rett inn på lederen vet ikke om noe av dette har noe og si på tenningen av bensinen.

 

hvordan måler mann kompresjon?

 

exhost? visst du mener eksos så er den helt greit og det samme med motoroljen.

 

men visst injection og forgasser er det samme hvordan stiller man på det?

Forgasser og injector er to forskjellige systemer hvor forgasser kan justeres med trening. Et injection system derimot bør ettersese på merkeverksted. Lenge siden bensinfilteret ble skiftet?

 

Hva viser kilometertelleren?.

 

Når det gjelder templuggharness vil sprekker i gummien slik du beskriver lett samle fuktighet og resultere i overslag. Dette vil igjen resultere i svakere gnist.

Det er viktig når man skrur tenplugghaqrnesset på og av tenpluggen at harnessledningen ikke roterer.

 

Kompresjonen måler man ved å ha alle tennpluggene av på varm motor og holde et aparat som tetter for et tenplugghull på topplokket om gangen.

Tidligere testet vi kompresjonen på bensinstasjon, men nu til dags er de vell mer opptatt me å selge pølser.

 

Det er en bok du får kjøpt om bilen dim med injection systemet forklart. Jeg vil anbefale deg å anskaffe denne boken.

 

Husker ikke her og nu hva serien heter, men det dukker vell opp etterhvert.

 

så jeg burde bytte tennledninger?

men var ute og kjørte med bilen i går visst jeg gir full gass i 2 gir og jeg har den i 20 - 30 km i timen da bare stopper motoren helt med og trekke og venter til jeg tar gasspedalen nesten helt ut...

 

km telleren er på 217000 sånn ca

 

Ut fra din egen forklaring om tennpluggledingenes tilstand med sprekk in til corden bør disse skiftes. Grunnen har jeg alt forklart deg.

 

At du velger å teste turtallssperren slik du beskriver er en sak for seg, men denslags aktivitet bør kun skje utenfor tettbygde strøk.

Må anta at du oppfatter begrunnelsen.

 

Ønsker deg lykke til med motoren. Den vil nok ikke fungere så lenge med den behandlingen du beskriver.

 

jeg har ikke turtallsperre på bilen ;) men tester bare det greiene med turtallet i 1 og 2 gir på veier med 70 og 80 sone.

 

men har du peil på om jeg kan kjøpe tennledninger fra meca eller bør jeg kjøpe orginale?

 

kjøpte tennplugger på meca men de passet ikke til bilen min måtte ha orginale tydligvis :p

Lenke til kommentar

Du bør kjøpe orginale tennpluggledninger. Da får du riktig lengde og best tilkobling.

 

Ikke ta på isolator med hendene. Da kan du lett få overslag.

 

Når du skrur ledningene på så husk at ledningen ikke skal rotere.

Bruk også lave torque. Skru mutteren intill + ca. 1/4 turn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...