Gå til innhold

Trådløs forbindelse mellom kontor og stue


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg trenger hjelp til følgende problemstilling:

 

I leiligheten kommer telefonledningen inn i stuen, og her har jeg en trådløs router fra Nextgentel. Dette fungerer forsåvidt greit, men på kontoret har jeg en rekke enheter som trenger ethernet-tilkobling. Jeg trenger derfor en router/switch/aksesspunkt på kontoret som har en trådløs tilkobling til routeren i stua. Routeren i stua kommer også til å ha et par maskiner tilkoblet over ethernet.

 

Alternativet er å legge cat5 fra stua til kontoret, men da må jeg igjennom en feit murvegg, så jeg hadde håpet på å slippe.

 

Spørsmålet er derfor: Jeg trenger to routere med 801.11n som kan kobles sammen (WDS?), og holder en god 801.11n-link til å streame 1080p?

 

Mvh Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du vil linke to routere slik du beskrive er det nok WDS som gjelder. Her kan du ta en titt på DD-WRT firmwaren som har støtte for dette, eneste er da at du trenger to routere støttes av DD-WRT. Se på denne linken.

 

Et annet alternativ er trådløskort i en datamaskin hvor du bridger tilkoblingen fra wifi til ethernet og setter opp en switch fra maskinens ethernet hvor du kan koble til de andre enhetene dine. Kan ikke garantere at streaming av 1080p fungerer over det trådløse og jeg har generelt ikke så god erfaring med dette så det er mulig du må frem med borr og cat6 kabel for å få det til å fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...