r@n Skrevet 3. august 2003 Skrevet 3. august 2003 Ville virkelig satt pris på om noen kunne svare meg på følgende problem: Kjørte en ny-installering av xp på c driven (20 gig). Når jeg starter opp å skal finne Appz-disken min på 160 gig, kommer ikke denne tilsyne under my computer. Har i tilegg en brenner og en vanlig cd-rom, men jumperene på disse er ikke rørt. Kjører det samme oppsettet jeg har kjørt de siste to åra. 160 gig disken er synlig under my hardware devices, så jeg prøvde å avinstallere for deretter å installere den igjen. xp fant disken og sa at den ble installert. Men den kommer ikke tilsyne. Noen forslag???
huf Skrevet 3. august 2003 Skrevet 3. august 2003 Kanskje du skal bryne deg på en mer innholdsrik topic?
dimiles Skrevet 3. august 2003 Skrevet 3. august 2003 og kanskje lese reglene om å unngå mange utropstegn i topic
huf Skrevet 3. august 2003 Skrevet 3. august 2003 Ja, men kom igjen da, endre topic'en din så kan du kanskje ha en mulighet for å få et svar!
Nénmacil Skrevet 3. august 2003 Skrevet 3. august 2003 Hei Jeg går ut i fra at du har laget partisjoner på harddisken?
r@n Skrevet 3. august 2003 Forfatter Skrevet 3. august 2003 Nei. Disken er kun en partison. Det er det jeg synes er så merkelig. FAT 32. Hva hvis disken som jeg installerte operativsystemet på er FAT? Kanskje ikke maskinen skjønner dette? Jeg burde hatt medalje for antall ganger jeg har finni noe som xp ikke takler.
Marzo Skrevet 3. august 2003 Skrevet 3. august 2003 Høyreklikk på my computer -> manage -> disk managment Hva finner du der? Prøv og formater denne på nytt hvis du kan miste informasjonen på denne.
Nénmacil Skrevet 3. august 2003 Skrevet 3. august 2003 Jeg mener å huske at Windows XP ikke støtter disker som er over 120GB (eller var det 160GB). Dette problemet ble løst i ServicePack 1, så hvis du ikke har lagt inn det vil jeg anbefale deg det på det sterkeste.
r@n Skrevet 3. august 2003 Forfatter Skrevet 3. august 2003 Ja..der finner han HD'en. dvs den kommer tilsyne under disk0 bilde som disk1, men er ikke lista under c: Problemet er at jeg ikke kan miste det som er lagret.
r@n Skrevet 3. august 2003 Forfatter Skrevet 3. august 2003 Det har jo virka som bare det før. Lurer på om jeg ikke må prøve å endre slik at jeg før likt filsystem på begge? Hva sier dere til det? Det er jo rart, for jeg har også kjørt dette uten problemer tidligere.
romankovich Skrevet 3. august 2003 Skrevet 3. august 2003 Hei. Har et lignende problem selv. Ved dagens første oppstart kommer bare den ene av mine 2 disker frem i explorer, selv om begge diskene er installert. Når jeg restarter kommer alt frem igjen som normalt. Hva med deg? Regner med at restart var noe av det første du prøvde... Hvor stor strømforsyning har du? Jeg har selv 340W med 2 cd-rommer og 2 disker, og det burde jo være nok. rk
sblindheim Skrevet 3. august 2003 Skrevet 3. august 2003 Prøv å konverter 160GB disken til NTFS!!! mener å huske at FAt32 ikke støtter så veldig store disker.. er ikke sikker på størrelsen, men NTFS støtter vertfall opp til 16Exabyte(hakket større enn terrabyte) så det skal ikke være noe problem..
Nénmacil Skrevet 3. august 2003 Skrevet 3. august 2003 FAT32 støtter så store disker, så det er nok ikke der problemet ligger.
Snorre123 Skrevet 3. august 2003 Skrevet 3. august 2003 Jeg mener å huske at Windows XP ikke støtter disker som er over 120GB (eller var det 160GB). Dette problemet ble løst i ServicePack 1, så hvis du ikke har lagt inn det vil jeg anbefale deg det på det sterkeste. Mener å huske det var 137 GB.
r@n Skrevet 4. august 2003 Forfatter Skrevet 4. august 2003 Hei. Takk for alle svar. Nå får jeg xp til å finne HDen men da må jeg formatere den på nytt. Det går jo an å konvertere til NTFS uten å formatere, men problemet blir da at xp ikke oppfatter det nåværende filsystemet. Og da er jeg jo like langt. En del år med data på den disken.
Armitage Skrevet 4. august 2003 Skrevet 4. august 2003 Du kan lage en NFTS partisjon på ca.30GB. (eller så mye plass du trenger) flytte dataen du vil beholde over til den nye partisjonen. Deretter formaterer du resten av harddisken til NFTS. Så kan du enten velge å slette den største partisjonen og deretter utvide den gjenværende partisjonen med dataene i, eller du kan sette de to partisjonene sammen (merge?). Jeg er ikke sikker på hvilke av disse metodene som er best, men det burde fikse problemet ditt.
OofMan Skrevet 4. august 2003 Skrevet 4. august 2003 Hvis du får opp disken i 'Disk Managment' og den står oppført uten stasjons bokstav kan du høyre klikke på disken for å sette den. Har ofte vært borti dette selv med disker som er formatert.
john.einar Skrevet 4. august 2003 Skrevet 4. august 2003 Hva viser XP av partisjonsinfo om disken da? FS type etc... Kan være noe så enkelt at du ikke har mappet den opp til en stasjonsbokstav eller folder.
Papirpose Skrevet 4. august 2003 Skrevet 4. august 2003 Høres ut som problemet jeg hadde sist jeg formaterte (tenkte ikke på dette med en gang selv, så jeg ble litt skremt). Den gang var det 48bit logical block addressing (lba) som ikke var enabled. Legg inn SP1 til WinXP og les her: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;303013
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå