Gå til innhold

Dårlig nett om natten!?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et vanvittig frustrerende problem, som jeg håper noen kan hjelpe meg med!

 

Har nemlig hatt fibernett fra Viken Fibernett et par år nå. Først hadde jeg en gammel Philips trådløs ruter. Den leverte stabilt nett, men ønsket å oppdatere til en "n" ruter for å utnytte mest mulig av nettlinjen.

 

Jeg kjøpte derfor en Dlink Dir-655 i våres. Problemet er bare at den er vanvittig ustabil! Om dagen har jeg nogen lunde stabilt internett med en ok hastighet. Det som er rart er at jeg får rundt 25 mb i nettleseren, men om jeg bruker f.eks bittorrent får jeg veldig lav nedlastningshastighet, samtidig som firefox strupes totalt. Jeg kan heller ikke spille Battlefield f.eks.

 

I 01:00 tiden på natten blir netthastigheten ytterligere begrenset igjen. Nå er jeg nede på 0.31 mb i nettleseren. Nettsider vi lofte ikke laste i det heletatt!

 

Noe annet merkelig er at om jeg kobler fra og så til wifi nettverket mitt igjen så har jeg gode hastigheter (opptill 1,5 mb i Bittorrent) i omtrent 20 sek, før alt strupes igjen!?

 

Har prøvd å resette ruteren, samt rotet rundt med diverse innstillinger. Hjemmesentralen skal stå i bridgemodus.

 

Håper noen kan hjelpe meg med å vinne tilbake nettet mitt :p

 

Vetle

 

EDIT: Etter 01:00 941328.jpeg

Klokken halv 11: 941331.jpeg

Endret av vetle666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo altids prøve å legge inn DD-WRT eller OpenWRT som e blitt populært i det siste. Eller få bytta ut routern, den har ikke noe spes god rykte på seg på komplett.no

Har selv en kompis som sleit med sin dlink-655 pga av han bor i boligbygglag hvor mange andre også har trådløs nettverk så det e mye støy på 2,4ghz båndet på alle kanalene.

 

Har selv opplevd det samme som du oppleve med treg nedlasting/nettsider ikke vil loade, men det var på en gammel dlink 524-up. Hatt ofte problemer med det trådløse nettverke med den, så jeg kjøpte meg en TP-LINK TL-WR1043ND 11n Gigabit Router som funke gangske bra. Kjøre med default firmware helt fint.

Endret av flabben2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

DIR-655 støtter ikke custom firmware, men D-link UK har FTP-server med relativt ny firmware.

ftp://ftp.dlink.co.u...B1_FW200b07.rar

Det er firmware 2.00 b07 som vil si at det kanskje er en nyere enn den du har.

 

Upload Failed

 

 

 

The uploaded firmware file may not be correct. You may have uploaded a file that is not intended for this Gateway, or the uploaded file may be corrupted.

 

If the uploaded file is correct, it is possible that the gateway may be too busy to properly receive it right now. In this case, please try the upload again. It is also possible that you are logged in as a "user" instead of an "admin" - only administrators can upload new firmware.The Gateway will not be reprogrammed.

 

 

B07 er Hardware-versjonen, så det er nok mer eller mindre samme fw som den 2.0 jeg allerede har :(

 

EDIT: Tulla, måtte visst pakke ut zip filen og installere bin filen. :blush: . Men har uansett Fw 2.0 og HW B1 :(

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...