Gå til innhold

Skattejakt med GPS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi oi, Dette virket utrolig spennende. Hadde ikke peiling på at noe slikt eksisterte engang. Dette må jeg se nærmere på. Kanskje dette er grunnen til at jeg må bite etter presset, og skaffe meg en nyere mobiltelefon. Endelig en måte å dyrke nerde-siden sammen med trening og friluftsliv. Må få takke deg for at du opplyste meg om dette :)

Lenke til kommentar
Det å finne skatten er i seg selv en ekstra motivasjonsfaktor og belønning, men når alt kommer til alt er det selvsagt turene og stedene jeg husker.

 

Det første jeg tenkte på her var en youtube film som har gått sin seiersgang her på mørekysten i noen år nå. Det e turan som tælle, din skaille! http://www.youtube.com/watch?v=HsuMDSPqcQo

 

Forøvrig høres jo dette ganske genialt ut, kanskje finner jeg noen nye steder å gå med bikkja også. Takker for tipset og godt lesestoff!

Lenke til kommentar

Jeg vet akkurat hvor jeg skal legge en cache! :D

 

Ja, vet om et par punkter selv. men tror nok det er greit å finne en 10-20 stykker selv først, så man får et litt bedre innblikk i hvordan man skal gjøre det :p

 

Eneste jeg syns var litt synd var at det virker som om det er gjemt flere på offentlige plasser som rasteplasser i byer osv, enn det er gjemt i skogen. Jeg syns ikke det er veldig spennende å lete etter de der. Mye morsommere å måtte gå flere timer, før man "endelig" kommer fram. Virker ikke som om det går an å bare søke etter de i skogen heller. Men men. Hyttetur til helga, da må jeg vel prøve å finne noen i nærheten der :)

Lenke til kommentar

Artig at du forteller hvordan du føler at du kombinerer spill og friluftsliv.

 

Jeg driver ikke med geocaching, enda, men jeg driver aktivt og dels hardcore friluftsliv med sekk, telt og våpen (fiskestang\hagle). Ofte når jeg er på tur i nye områder, får jeg den samme deilige belønningen som når jeg utforsker vakre miljøer i rollespill. Å være på tur bak fiendens linjer i zoner lenge før man er på lvl med monstrene som er der, er litt som å være på tur i norsk fjell i skikkelig ruskevær. Eller i ukjent natur. F.eks. ett besøk i Rondane vil gi en slik opplevelse- helt "ny" type natur. Man er på oppdagelsestur hvor målet er å se terreng\områder.

 

Mulig det ligger noen latente instinkter i oss. Jakt, samling og utforskertrang... Hannbjørner og hannulver streifer jo ofte hundrevis av km på oppdagelsesferd. Kanskje noe lignende bor i noen av oss mennesker?

 

Ah, de turfilosofiske tankene man skaper i sitt hode... :D

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar

Har akkurat oppdaget dette selv. Har ikke fått prøvd det ut enda, men har fått lastet ned app til telefonen. Har og orientert meg om hvilke catcher som ligger i nærområdet. Blir spennede å prøve, og ser for meg at dette er noe jeg kan trives med :)

 

På min Android-telefon bruker jeg c:geo

 

Hvordan er dette programmet i forhold til Geocaching sitt eget program? Er der mange norske cacher der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...