Gå til innhold

[Løst] Verdi på 1 år gammel brukt pc


Anbefalte innlegg

Lurte på verdien(hvor mye dette pc utstyret er verdt)

Intelcore 2duo e8500 socket lga775 3ghz 6mb 1333mhz boxed w-/fan.

corsair twin2x ram 4gb 800 MHz

Geforce gtx 275 640m 896mb physx pci ekspress 2.0 2xdvi HDCP graphics

Asus p5q turbo, p45 socet 775

Corsair power suply 550w black 120mm fan 4xSATA

samsung spinpoint f1 1TB SATA2 32mb 7200RPM

Antec 900 black med tower.

nvidia 3-d vision wireless steroscopic 3-d

Logitec G15 tasta tur(norsk layout)

Logitec mx518

SteelSeries 4HD Mousepad

Logitech Speaker System Z313

Samsung skjerm 3-d lcd VGA DVI 120 hz 22tommer 1920x1080

Endret av Darkras
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

En brukt gjenstand er ikke verdt mer enn hva en kjøper er villig til å gi. Jeg hadde bladd opp rundt tre til fire tusen. Muligens en tusenlapp til, på en virkelig god dag.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Ville denne pcn kunne kjøre wow,Tf2,APB reloaded, Hon og Lol, Rift og Aion(har lyst å prøve dem men trenger en bra pc som ikke koster så vanvittig mye ..) på max setting?(eller nesten max, shadows kan jo altids ha på lavere, vil i hvertfall spille på high med 40-60fps ..)Eventuelt battlefield 3 på high/medium? Han som selger pcn sier at prisen er udiskutabel, har du noen forslag på hvordan jeg kan forklare til han at den ikke er verdt mer enn 4000kr? Jeg tror han kjøpte den ferdig bygd gjennom netshop(Er ikke sikker på navnet) eller komplett og det koster jo mye mer enn bare å kjøpe delene selv og bygge...

Endret av Darkras
Lenke til kommentar

Det er ikke noe vits i å forklare folk hvor mye utstyret er verd, like greit å bare komme med et bud. Ikke så galt med 4000,- med tanke på at det er med en nyere 3D skjerm, men dette er ellers gammelt utstyr. Du har ikke lenger garanti eller reklamasjonsrett, og ting kan gå i stykker.

 

Hvis du senere vil oppgradere har du to muligheter. Enten kjøpe en brukt Quad core, f.eks. en Q9550/Q9450/Q9400 til ca. 7-800,- eller bytte hovedkort prosessor og ram. Med siste alternativ får du en Core i5 2500K, hovedkort og 8gb ram til ca 3000,-. Ev. 13-1800 for et nytt skjermkort.

 

Kjøper du en brukt quad til hovedkortet får du neppe noe særlig bedre ytelse i spill, men ganske mye bedre generell ytelse. Likevel er det langt bak Runes of Dublonbygget eller en i5 2500K.

 

Jeg tror jeg ville kjøpt nytt. Hvis du ikke må ha 3D-skjerm så kan du få en ny 24" helt ned i 1200,-. Runes of dublon koster ca. 4500,-. Hvis du vil ha en litt kjappere løsning kan du velge Black Refinery som er ca. 1000,- dyrere. Denne er kraftigere og vil kunne oppgraderes i større grad enn Runes of Dublon i tiden framover.

 

Hvor mye er det den udiskutable prisen for utstyret er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...