Gå til innhold

Panser 2012


FYR5TeN

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Fra Hærens facebookside

Det har ikke blitt sendt ut invitasjon til utvalgt.no i år, da vi skal avskaffe løsningen slik den ser ut i dag. Hæren fokuserer nå i større grad på sosiale medier, så om du har noen spørsmål omkring verneplikten kan du stille spørsmål her eller på forsvaret sin Facebookside.

 

Synd. Var et meget godt verktøy for å skaffe seg informasjon om alle avdelingene, og få litt grundigere informasjon enn det de som sitter med Hærens facebookgruppe har. Man kan jo tross alt snakke direkte med troppssjefene i de forskjellige avdelingene.

Endret av HOK
Lenke til kommentar

Fra Hærens facebookside

Det har ikke blitt sendt ut invitasjon til utvalgt.no i år, da vi skal avskaffe løsningen slik den ser ut i dag. Hæren fokuserer nå i større grad på sosiale medier, så om du har noen spørsmål omkring verneplikten kan du stille spørsmål her eller på forsvaret sin Facebookside.

 

Synd. Var et meget godt verktøy for å skaffe seg informasjon om alle avdelingene, og få litt grundigere informasjon enn det de som sitter med Hærens facebookgruppe har. Man kan jo tross alt snakke direkte med troppssjefene i de forskjellige avdelingene.

Det er veldig synd, så litt frem til å få tilgang til utvalgt, moro å kunne "møte" på andre folk som skal inn i pbn. Men, men det er en kamel vi kan klare å svelge ^^
Lenke til kommentar

Panserbataljonen er virkelig verdt å glede seg til. Mer operativ førstegangstjeneste får man bare i type HJK og KJK

 

2.bn og panser er det ypperste innenfor offensiv krigføring, samtidig som man får stor prioritet når det gjelder utstyr og ammunisjon

 

Bk troppen i pbn fikk veldig prioritet på dette området i år, ble skutt granater for en 10-20 mill. 2. Bat fikk ikke på langt nær like mye.

Lenke til kommentar

BK-troppen til 2.BN har vel såvidt startet å skyte med BK enda. Vet ikke helt hvor mye forrige kontigent fikk skutt, men overrasker meg ikke at PBN blir prioritert, da panser kommer til å satses på, mens 2.BN nok vil forsvinne.

 

Bat = Batteri (forkortes egentlig BTT)

Lenke til kommentar

2BN forsvinner ikke.

Avdelingen videreføres som vernepliktig bataljon, men med innrykk i august. 1. halvdel av 2013 vil bli et hvileår som brukes på reorganisering og omskolering for ansatte fra å være en motorisert infanteribataljon til å bli en arktisk lett infanteribataljon.

Blir spennende å se, liker at det kommer endringer nå fremover. Betyr at flere som er motiverte for videre tjeneste kan få muligheten til det = )
Lenke til kommentar

Morsom kar som tok flybillett-bestillingen min. Han spurte om det var greit at jeg kunne ta fly fra Tromsø->Kirkenes->Bergen->Stockholm->Oslo med propellfly slik at forsvaret sparte penger...

Han brøt ut i latter da jeg fikk svart med "Øøøhhhhhhhhh...."

"Bare kødda" sa han og fiksa billett til meg på under 2 min :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Noen som vet om uniform, utstyr og annen div. duppeditter blir utlevert på sessvollmoen eller på setermoen?

Må planlegge litt hva jeg kan ha med meg, orker ikke å drasse på 60-70kg :p

Tror det blir utlevert på setermoen siden det er tjenestested ^^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...