Gå til innhold

Panser 2012

FYR5TeN

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fra Hærens facebookside

Det har ikke blitt sendt ut invitasjon til utvalgt.no i år, da vi skal avskaffe løsningen slik den ser ut i dag. Hæren fokuserer nå i større grad på sosiale medier, så om du har noen spørsmål omkring verneplikten kan du stille spørsmål her eller på forsvaret sin Facebookside.

Synd. Var et meget godt verktøy for å skaffe seg informasjon om alle avdelingene, og få litt grundigere informasjon enn det de som sitter med Hærens facebookgruppe har. Man kan jo tross alt snakke direkte med troppssjefene i de forskjellige avdelingene.

Endret av HOK
Skrevet

Fra Hærens facebookside

Det har ikke blitt sendt ut invitasjon til utvalgt.no i år, da vi skal avskaffe løsningen slik den ser ut i dag. Hæren fokuserer nå i større grad på sosiale medier, så om du har noen spørsmål omkring verneplikten kan du stille spørsmål her eller på forsvaret sin Facebookside.

Synd. Var et meget godt verktøy for å skaffe seg informasjon om alle avdelingene, og få litt grundigere informasjon enn det de som sitter med Hærens facebookgruppe har. Man kan jo tross alt snakke direkte med troppssjefene i de forskjellige avdelingene.

Det er veldig synd, så litt frem til å få tilgang til utvalgt, moro å kunne "møte" på andre folk som skal inn i pbn. Men, men det er en kamel vi kan klare å svelge ^^
Skrevet (endret)

Panserbataljon sin dimmefilm for 2011/2012 har kommet ut, ble bare litt gira etter å ha sett den :D

Endret av Super-Camper
Skrevet (endret)

1 måned igjen ca :D

Du vet at den profileimaget ditt passer så ekstremt bra til alle de innleggene hvor du sier at du gleder deg? :D

And yes indeed! Bare litt under 1 måned igjen! :D :D :D :D

Endret av Ilcapo93
Skrevet

1 måned igjen ca :D

Du vet at den profileimaget ditt passer så ekstremt bra til alle de innleggene hvor du sier at du gleder deg? :D

And yes indeed! Bare litt under 1 måned igjen! :D :D :D :D

Haha, det har jeg faktisk ikke tenkt på :X sykt konge :D
  • Liker 1
Skrevet

Panserbataljonen er virkelig verdt å glede seg til. Mer operativ førstegangstjeneste får man bare i type HJK og KJK

2.bn og panser er det ypperste innenfor offensiv krigføring, samtidig som man får stor prioritet når det gjelder utstyr og ammunisjon

Bk troppen i pbn fikk veldig prioritet på dette området i år, ble skutt granater for en 10-20 mill. 2. Bat fikk ikke på langt nær like mye.

Skrevet

BK-troppen til 2.BN har vel såvidt startet å skyte med BK enda. Vet ikke helt hvor mye forrige kontigent fikk skutt, men overrasker meg ikke at PBN blir prioritert, da panser kommer til å satses på, mens 2.BN nok vil forsvinne.

Bat = Batteri (forkortes egentlig BTT)

Skrevet

2BN forsvinner ikke.

Avdelingen videreføres som vernepliktig bataljon, men med innrykk i august. 1. halvdel av 2013 vil bli et hvileår som brukes på reorganisering og omskolering for ansatte fra å være en motorisert infanteribataljon til å bli en arktisk lett infanteribataljon.

Blir spennende å se, liker at det kommer endringer nå fremover. Betyr at flere som er motiverte for videre tjeneste kan få muligheten til det = )
Skrevet

Morsom kar som tok flybillett-bestillingen min. Han spurte om det var greit at jeg kunne ta fly fra Tromsø->Kirkenes->Bergen->Stockholm->Oslo med propellfly slik at forsvaret sparte penger...

Han brøt ut i latter da jeg fikk svart med "Øøøhhhhhhhhh...."

"Bare kødda" sa han og fiksa billett til meg på under 2 min :)

• Liker 7
Skrevet

Noen som vet om uniform, utstyr og annen div. duppeditter blir utlevert på sessvollmoen eller på setermoen?

Må planlegge litt hva jeg kan ha med meg, orker ikke å drasse på 60-70kg :p

Skrevet

Noen som vet om uniform, utstyr og annen div. duppeditter blir utlevert på sessvollmoen eller på setermoen?

Må planlegge litt hva jeg kan ha med meg, orker ikke å drasse på 60-70kg :p

Tror det blir utlevert på setermoen siden det er tjenestested ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...