Gå til innhold

Masse friksjon/ulyd på nykjøpt fiskesett


Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte nylig et komplett fiskesett hos XXL:

 

Berkley IM-6 todelt stang

 

Abu Cardinal 104i snelle

 

Berkley 0,2 / 270 FireLine (flame green)

 

Alt er montert korrekt, men når stanga brukes er det en enorm friksjon mellom FireLinen og den siste hempen på stanga (når sluk er satt på og FireLinen hviler over den siste hempen).

 

Dette synes jeg er veldig rart, ettersom det er en sammensatt pakke solgt i mange tusen eksemplarer. Det skal da ikke være en slik friksjon og ulyd i stanga?

 

Jeg kjenner på FireLinen at den er rurere enn nylon, men for min del kjennes det veldig rart å fiske med en slik friksjon og lyd..

 

Det gjør det helt unaturlig (og følgelig tungt og rykkete) å sveive inn snøret med motstand på. Kan ikke tenke meg hvordan det blir når en fisk biter på..

 

Har noen av dere erfaringer med noe lignende?

 

Hva kan være galt? Feilproduksjon på stanga? Feilproduksjon på FireLinen? Eller skal det simpelt enn være en slik brå forandring fra nylonsnøre?

 

God sommer, forøvrig.

 

Mvh

 

Bjørnar

Endret av bearnar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt vanlig med den "ulyden" når man bruker multifilament. Er rett og slett en tilvenningsak og liker du det ikke er det bare å bytte over til monofilament.

 

Forøvrig har eg nå fisket litt med Fireline crystal (0.25mm) og den er vel den som bråker minst av de multifilamentensnørene eg har (vanlig fireline, powerpro, RT multi, Spiderwire)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...