Gå til innhold

Canal Digital Fryser bildet på 1 kanal


Anbefalte innlegg

Er hunde/leilighetspasser noen uker og har problemer med CD.

Enkelte av kanalene FRYSER bildet men ikke lyden. Slik kan det være i timesvis og ifølge eieren opptil 1-2 døgn enkelte ganger. Kundeservice ville ikke hjelpe meg siden jeg ikke har kundenr/avtalenr etc tilgjengelig. Hva kan dette skyldes? Er kabel-nett og det er ingen dekoder, hverken digital eller analog. Bare ledning fra antenneuttak i veggen. CD påstår at det ikke er noen feilmeldinger i nettet - men hvordan kan da bildet i 1 kanal være frosset? Noe er jo feil her......dette skjer vist bare med TvN Og Tv2 Zebra. Uansett er det svært irriterende. Hva kan være feil?

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er bildet på Tv2 Zebra helt vekk. Nå er det kun vertikale striper på skjermen. Tykke fargede striper. Ingen lyd og heller ingen bilde. Canal Digital sier derimot at alt her helt ok ifølge deres system.......

 

Alt er jo ikke helt ok når slikt skjer. Hva kan være årsaken? Hvor kan jeg be dem feilsøke?

Er det kabelnettet som er overbelastet? Forstyrrende frekvenser? Hva kan være årsaken?

Lenke til kommentar

Canal Digital har ingen mulighet til å foreta seg noe som helst uten kundenummer eller noe form for identikasjon.

 

Hvis bildet fryser, skyldes dette signalproblemer, hvis CD da sier de ikke har noe feil, kan det være noe med ledningene internt i huset. Sjekk at "kabelen" som går mellom uttaket i veggen og inn i TV er merket med Canal Digital sitt navn/logo.

 

Du har også det som heter Analog TV. Det vil si at signalene mates direkte inn i TV. Digital er når du benytter noen form for dekodere for å se på digital tv. (enten har du digitalt, eller analogt med andre ord)

 

De har der i mot ingen problemer med å søke opp adressen, og de vil heller ikke nekte å sende ut en "teknikker" selv om eier av hus/abonnement ikke er tilstede.

 

Uansett, dette er et signalproblem. Sjekk antennekabel, ta den ut og ta den inn. I begge ender. Sjekk så om det er noe trådløst utstyr i nærheten, prøv å slå det av og på og se om bildet blir bra i mellomtiden. Hvis kabelen er merket Canal Digital OG du ikke har noe trådløst utstyr (internet, mikrobølgeovn etc) så er det mest sannsynlig boksen ute i gata som er slitt. Dette vil da teknikkere finne ut og reparere.

 

 

Hilsen tidligere ansatt hos CD's kundeservice :)

Lenke til kommentar

Canal Digital har ingen mulighet til å foreta seg noe som helst uten kundenummer eller noe form for identikasjon.

 

Hvis bildet fryser, skyldes dette signalproblemer, hvis CD da sier de ikke har noe feil, kan det være noe med ledningene internt i huset. Sjekk at "kabelen" som går mellom uttaket i veggen og inn i TV er merket med Canal Digital sitt navn/logo.

 

Du har også det som heter Analog TV. Det vil si at signalene mates direkte inn i TV. Digital er når du benytter noen form for dekodere for å se på digital tv. (enten har du digitalt, eller analogt med andre ord)

 

De har der i mot ingen problemer med å søke opp adressen, og de vil heller ikke nekte å sende ut en "teknikker" selv om eier av hus/abonnement ikke er tilstede.

 

Uansett, dette er et signalproblem. Sjekk antennekabel, ta den ut og ta den inn. I begge ender. Sjekk så om det er noe trådløst utstyr i nærheten, prøv å slå det av og på og se om bildet blir bra i mellomtiden. Hvis kabelen er merket Canal Digital OG du ikke har noe trådløst utstyr (internet, mikrobølgeovn etc) så er det mest sannsynlig boksen ute i gata som er slitt. Dette vil da teknikkere finne ut og reparere.

 

 

Hilsen tidligere ansatt hos CD's kundeservice :)

 

Ja det er analoge signaler ja. Ikke digitalt. Den nye antenneledningen hjalp heller ikke. Synes det er rart at ikke CD kan finne kundenummeret, har oppgitt navnet på eieren men uten resultater. Orker ikke begynne å rote gjennom private papirer og kvitteringer for å finne kundenummeret. Da får jeg heller klare meg uten noen kanaler et par uker.

Lenke til kommentar

Nå virker alt igjen. Pussig.

Tror det må være noe form for forstyrrelser. Det er bare et par norske kanaler som forsvinner. Kan det være at disse kanalene ligger i et frekvensområde som er ekstra utsatt får "støy" fra andre kilder? Og hvilke kilder kan generere støy som blokkerer en kanal i flere døgn?

Lenke til kommentar

Trådløse routere er en gjennganger. Så har man galvaniske skiller av clas-ohlson kvalitet. Mikrobølgeovner, for lang antennekabel. Dårlig skjermet antennekabel. Alt som er trådløst, telefoner etc. og enda en ting jeg har helt glemt, splittere!

 

T-split: T%20PIECE%20F.jpg

Lenke til kommentar

Vel da har fjernet den trådløse routeren og sitter med kablet og mobilt nett. Ny antenneledning på kun 1m og har også byttet ut den galvaniske saken som var i mellom antennekabel og antenneutgangen i veggen. Litt dumt at jeg ikke gjorde alle disse tingene mens kanalen var erstattet med et slags "prøvebilde" så nå får jeg jo bare avvente å se om dette har hjulpet. Skjer det flere ganger så får nok huseier selv kontakte CD når ferien er over, så får CD evt. komme å måle hvorfor det blir slike problemer.

 

Kan forresten statiske forstyrrelser eller støy fra slike produkter generere problemer så lokalt at det blokkerer i denne leiligheten men ikke hos naboene? For naboene hadde alle sine kanaler.

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Kan forresten statiske forstyrrelser eller støy fra slike produkter generere problemer så lokalt at det blokkerer i denne leiligheten men ikke hos naboene? For naboene hadde alle sine kanaler.

Ja, når jeg sier "prøv å slå av trådløseroutere" så mener jeg de i umiddelbar nærhet (1-2 meter). Fjern det galvaniskeskillet helt. Det har du neppe noen bruk for. Hvis stikkontakten til TV IKKE er jordet, ikke bruk galvaniskskille.

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

... Fjern det galvaniskeskillet helt. Det har du neppe noen bruk for. Hvis stikkontakten til TV IKKE er jordet, ikke bruk galvaniskskille.

 

 

ikke bruk galvaniskskille?? Var ikke det akkurat dette som var så ekstremt viktig da? Forebygge brann eller noe? Hvordan stiller slikt seg i tilfelle brann da? Uaktsomt kanskje? nei vet ikke om jeg tør ta den vekk selv om TV ikke er i jordet kontakt. Dessuten så er det jo så mye som er koblet indirekte til tv via HDMI til/fra reciver.......

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

... Fjern det galvaniskeskillet helt. Det har du neppe noen bruk for. Hvis stikkontakten til TV IKKE er jordet, ikke bruk galvaniskskille.

 

 

ikke bruk galvaniskskille?? Var ikke det akkurat dette som var så ekstremt viktig da? Forebygge brann eller noe? Hvordan stiller slikt seg i tilfelle brann da? Uaktsomt kanskje? nei vet ikke om jeg tør ta den vekk selv om TV ikke er i jordet kontakt. Dessuten så er det jo så mye som er koblet indirekte til tv via HDMI til/fra reciver.......

Det har ingen ting å si hva som er koblet indirekte til TV. I tillegg er det ikke noen lov som tilsier at man MÅ ha galvaniskskille, bare at man skal selge det sammen med TV. Hør med forsikringsselskapet ditt om du MÅ ha det eller ikke, og som jeg og karen rett ovenfor sa, har du ikke jordet stikkontakt så har du ikke bruk for skillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...