Gå til innhold

Dårlig erfaring med komplett.no!


Anbefalte innlegg

Jeg må si at kundesrvicen hos komplett.no har tapt seg kraftig. Da jeg fikk ett defekt Asus Sabertooth for et par uker siden, viste det seg å være for varmt og ethernet nektet å fungere troas alle mulige driveroppdateringer og av- og reinstalleringer.

 

Jeg ringte kundesrevice og traff en meget irritert person jeg skulle ønske jeg husket navnet på. Jeg prøvde å forklare en løsning der de sender ett annet kort med en gang, oppretter en faktura på det nye kortet som kan slettes når de mottar returen. Jeg fikk aldri forklart ferdig da jeg bastant ble avbrutt midt i setningen flere ganger. Han insisterte på å bruke angrerett som også er feil da det kan medføre portoutgifter for meg. Reklamasjon skal benyttes i det tilfellet.

 

Jeg sendte så en klage på e-post til "leder for kundeservice" der jeg forklarte problemet, og la sterkest vekt på den dårlige behandlingen jeg fikk, og fikk skissert ønsket løsning angående erstatning.

 

Svaret var: "Vi beklager dersom du føler å ikke ha blitt mottat på en ordentlig måte når du har vært i kontakt med oss. Det er ikke slik vi i Komplett er kjent for. Jeg kjenner selv ikke til saken eller hvem du har vært i kontakt med." Videre presiseres kompletts returpolicy.

 

Denne "lederen" viser her ingen vilje til å ta opp saken med den frekke kundebehandleren. Jeg oppga nøyaktig klokkeslett og dato for starten av samtalen, og man skulle jo tro de hadde logger av noe slag der de kan finne ut hvem det var. Alle kan ha en dårlig dag, men en samtale med "lederen" skulle jeg tro var ønskelig for å unngå å miste flere kunder...

 

Jeg kan forstå deres returpolicy, men jeg tålererer ikke frekke kundebehandlere!

 

Jeg har handlet en del hos komplett og gjort det grunnet det gode ryktet om god service og fleksibilitet. Jeg betaler gjerne noen prosent mer for god service.

 

Dette er første gangen jeg har måttet sende noe tilbake til komplett, og jeg er sjokkert over behandlingen jeg har fått.

 

 

 

Dustinhome sendte meg ett returklistremerke og erstatningsvare samme dag jeg sendte e-post angående en feilsendt SSD. De opprettet så en faktura på erstatningsvaren som jeg mottok før

jeg sendte feilvaren tilbake. Da de mottok feilvaren ble faktura slettet.

 

Dette sparte meg for ca. 3 uker med venting kontra kompletts ufleksible løsninger som innebærer en uke til de mottar returen, 3-4 dagers behandlingstid (ifølge en hyggelig kundebehandler hos komplett) samt en uke til i posten med erstatningsvaren. (Bor i Finnmark)

 

Så nå tar jeg pengene mine til dustinhome.no der de faktisk ordnet en slik løsning som skissert, samt at de er raske og hyggelige. Billigere er dem og...

 

 

Kom gjerne med egne erfaringer, både gode og dårlige. Jeg synes det er viktig at slikt kommer fram så vi muligens kan få et balansert bilde av de forskjellige butikkene!!!

 

 

Edit: Fjernet navn på "leder" da han kanskje ikke ønsker navnet sitt offentlig på forum...

Edit2: Fjernet litt tekst som kunne virke usaklig. Var litt sint når jeg skrev dette :p

Endret av foffle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri hatt problemer med retur til Komplett, selv når jeg i etterkant har funnet ut at varen jeg sendte inn IKKE var defekt har de likevel byttet og gitt meg en ny vare.

 

At de vil ha inn varen først kan jeg skjønne, å sende ut en ny vare kun på grunnlag av kundens vurdering ville nok gitt endel tilfeller der folk leverer inn ting som ikke er erstatningsplikting av Komplett (vannskader, støt etc) og da er det vanskeligere å krangle med kunden om h*n allerede har fått en ny vare, enn om de kan vurdere produktet selv for så å sende deg evt. ny.

 

Kundebehandleren hørtes dog litt sur ut, trodde kanskje du forsøkte deg på en liten svindel?

Uansett, jeg har alltid kun kontaktet dem pr epost og aldri hatt noen dårlig opplevelse der.

Lenke til kommentar

Merkelig sammentreff.. jeg har også nylig opplevd varierte erfaringer.

 

Jeg har ikke vært i kontakt med Komplett ang en tilbakemelding på dette, men det kommer nok når jeg bare får formulert ting korrekt.

 

De siste 2 ukene har jeg vært i kontakt med de både som privatperson og som representant for et stort konsern i Norge.

 

Erfaring som privatperson:

Ting startet positivt i forbindelse med ordre som ble registrert og en liten feil oppstod. Personen jeg var i kontakt med da løste dette på en effektiv måte, og fremtonet seg som en god representant.

Da ordren ble levert var det plukkfeil i leveransen. Jeg rapporterte dette tilbake samme dag.

For sikkerhets skyld ringte jeg de dagen etter for å forsikre meg om at de skulle gjøre litt fortgang i dette. feilplukk er et stort irritasjonsmoment og noe vi håndterer med dagen etter levering i firmaet jeg selv jobber i.

Dette ble "elevert til høy prioritet" av han jeg snakket med, men det tok like fullt 3 hele arbeidsdager før de faktisk sendte ut varene.

 

Erfaring som firmakunde:

Jeg kontakter de for å forespørre pris på et produkt bedriften er interessert i å kjøpe inn. (noe vi alltid gjør)

Svaret jeg får er et flåsete "Det er ingen marginer på dette produktet. Skulle jeg kjøpt den selv ville det kostet det samme".

Enhver form for diskusjon rundt det blir møtt med det samme svaret.

En rask sjekk på prisguiden til hardware.no viser at det er 700,- å spare på å gå til en annen butikk. i listepris.

 

Resultatet var tapt salg for komplett, og et negativt inntrykk på håndtering av forespørslene for min/vår del.

 

Det eneste som holder meg tilbake når det gjelder Dustin er at rutine på håndtering av defekte varer ihht deres websider er at det SKAL håndteres direkte med produsent.

For min del har det resultert i et ubrukelig hovedkort som bare ligger der med en pinne bøyd/borte fra CPU sokkelen.

 

Det hjelper ikke at de også har skrudd opp prisene for bedriftskunder ift privatkunder. :/

Lenke til kommentar

Eg handlar mest hos PS, og har dermed hatt masse returer der dei siste åra. Ingenting å klage på, dei er kjappe, flinke, høflige og det hender ein sjeldan gong at dei "oppgraderer" returproduktet. F.eks eg fikk eit betre skjermkort i retur ein gong :)

 

Komplett har eg bare returnert eit skjermkort for 10 år tilbake. Då måtte eg vente i heile 2 månedar på retur. Etter det så har eg handla svært lite hos Komplett, bare når dei har ekstraordinære gode tilbod.

 

Dei frekkaste må vere Netshop, returnerte ein defekt PSU for nokre år sidan. Det var ein PSU med kvalitetsmerke som kosta litt ekstra, dei returnerte ein PSU av eit billigmerke med same antall W men langt dårlegare amper på kursane.

Etter det har eg aldri handla hos Netshop.

Lenke til kommentar

Jeg hadde nylig en god erfaring med Komplett og reklamasjon. Et PC-power tok kvelden etter å ha vært i bruk i to år. Jeg søkte om retur på www.komplett.no, og fikk returnummer uten noe om og men. Den modellen jeg hadde var gått ut av produksjon, så istedenfor fikk jeg power fra en annen produsent, men med omtrent like god kvalitet. Det hele tok ikke mange dager. Så jeg er godt fornøyd med Komplett.

 

Det hører vel med til historien at jeg ikke husket hvor jeg hadde kjøpt det defekte poweret. Den informasjonen stod i en epost i PCen som jeg ikke fikk liv i. For å finne kvitteringen for kjøpet, bestilte jeg kjapt et nytt power fra Netshop. Da jeg hadde installert dette, kunne jeg se at det defekte poweret kom fra Komplett. Så nå har jeg et flunkende nytt PC-power som jeg ikke har bruk for.

Lenke til kommentar

Her er mine EKSTREMT gode erfaringer:

 

Har 8 ordre hos Komplett, fortsatt tilgode å ikke få god behandling.

 

Første ordren min var på 7000, deler til en PC. Fikk delene raskt og enkelt. Etter 2 uker røk hovedkortet, det var min monteringsfeil, som jeg også skrev til dem i retursøknadden. Jeg sendte inn hovedkortet med retursøknadden, og fikk et nytt hovedkort tilsendt, uten noen problemer. Fikk tilogmed en beklagelse på noe JEG hadde gjort, det kaller jeg kundeservice.

 

De 7 resterene ordrene har vært småordre, men såfort jeg har ringt og spurt dem om noe, har jeg fått raskt og effektivt svar. De har vært VELDIG behjelpsomme hele tiden. De sjekker ting fort opp osv

 

Dette er da mine erfaringer, men jeg har ganske mye kunnskap om hvordan Komplett oppererer osv, så kan jo fortelle dere litt om det... (snakka mye med de ang. kjøp, hvor de har forklart prosedyrer osv)

 

Hvis en vare er defekt, SKAL og MÅ du søke retur om det på Min Side, på Komplett.no. Hvis ikke, tar det lang tid, og det er lett og bli irritert osv osv... Søker du retur, godtar de mye, omtrent alt egentlig, og de får rimelig fort svar.

 

At dere får dårlig behandling en gang kan være flere negative tilfeldigheter, som at han i kundeservicen missforstår, eller at flere ting svikter. Hvis dere ringer en gang til etterpå, skal dere nok få ordnet det. Det bør jo ikke skje, men de er mennesker de også. :) Hvis du leser http://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv , deretter support og retur, får du hvite hvordan du skal gjøre det, for at det skal gå så effektivt som mulig.

 

Noen ganger plukker robotene på lageret feil. Dette er jo ting som skjer, men ikke så veldig ofte. Hvis dere tenker på hvor mange ordre Komplett får, og hvor mange som blir feil, er nok den prosentandelen skremmelig liten... :)

 

 

Til TS: De kan jo ikke bare sende deg et nytt kort, før de har forsikret seg om at det kortet du har faktisk er defekt.. Hadde du bare søkt retur og sendt til dem, hadde nok dette vært ordnet rimelig fort... :)

Lenke til kommentar

NeBlix: Hvordan vet du hva mine initialer er?????? Er du kundebehandler hos komplett kanskje?

 

 

Videre:Jeg regner med å få forklart riktig prosess på telefon, noe jeg ikke fikk. Det er jo bra at du bare har gode erfaringer. Da er det ingen vits for deg å bytte butikk. Det kan jo og være at de behandler storkunder bedre enn lille meg som bare bruker 20K i året på data...

 

"Sjefen" var totalt uinteressert i å gjøre noe angående kundebehandleren. Han beklaget bare og henviste til returpolicy, så tiltroen forsvant helt der. Å ringe tilbake som også ble gjort førte bare til at jeg måtte sende en ny epost til denne "sjefen".

 

Når man ringer kundeservice forventer jeg at jeg får forklart hvordan ting skal håndteres korrekt og at jeg i det minste får prate ferdig uten å bli avbrutt.

 

At mitt forslag til løsning ikke ble godtatt er greit nok. De har sine rigide rutiner og det må jeg jo bare forholde meg til. Jeg kom plutselig til å skjønne at angrerett ikke var riktig og sendte en e-post om at angreretten ikke ønskskes benyttet og at reklamasjon var det jeg ønsket. Jeg fikk beskjed om å bruke utskrift av e-posten og forklare det på den ved hjelp av penn!?!?

 

En annen ting ble litt frustrerende da jeg forklarte at jeg ikke har utskriftsmuligheter. Da fikk jeg beskjed om å sende det som vanlig pakke... Det vil medføre portoutgifter som jeg ikke er ansvarlig for. Mulig hadde dem betalt tilbake i ettertid, men jeg tør slett ikke stole på det.

 

Jeg kommer ikke til å sende kortet tilbake.

 

Så nå skal jeg forske på ett svinedyrt hovedkort med loddebolt og dremel da jeg frykter komplett ikke ordner opp til slutt og jeg sitter igjen uten kort og ekstra utlegg til porto...

Endret av foffle
Lenke til kommentar

Hei igjen, Foffle!

 

Nei, jeg er ikke kundebehandler, men jeg kjenner en.

 

Du burde jo så absolutt fått forklart problemet ditt, dette er jo en grov feil... Ja, du burde fått forklart hvordan, men du kan jo også lete litt... Første jeg finner på sia hvis jeg leter litt etter kontakt info osv er Infosenter...

 

http://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=step1

 

Der har du hvordan du skal gå fram osv...

 

At sjefen var totalt uinterresert er ikke bra, sånn skal det ikke være... Er vell ikke noe å si på akkurat det...

 

Jeg vill absolutt anbefale deg å sende kortet tilbake - du får dekt ALLE frakt utgifter... Gjort dette en gang for meg selv, og flere ganger for kammerater.... Igjen: http://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=reklamasjon Deretter http://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=step1 ...

 

Nok en gang, send kortet tilbake!!

 

Kan forklare hvordan du skal få sendt det tilbake, selvom det står nøøøøye i de linkene jeg har lagt ved her...

 

1: Gå inn på Min Side, på Komplett.no .

 

2: Gå deretter inn på ''Alle ordre'' Og finn den ordren du kjøpte det defekte hovedkortet på.

 

3: Når du er inne på ordren, står det oppe i høyre hjørne: ''Søk retur innenfor garanti/reklamasjon''

 

4: Følg derfra det siden sier. Jeg kan ikke hjelpe mer her, da jeg ikke har noe jeg skal søke retur på...

 

Obs: Vær nøye på at du setter på returnummer utenpå pakken før du sender!! Står også etterhvert i sidene når du har fått godkjent retur.

 

 

Håper dette hjelper, og du blir fornøyd til slutt!

 

-NeBlix

Lenke til kommentar

Jeg bestillte noen deler for 2 uker siden.

Først fikk jeg enn defekt vare. Fikk til sendt en ny, samme problemet.

Sende mail med bilder på fredag. Sendet en klage mail på at jeg ikke fikk noe svar på tirsdagen. Ikke noe svar onsdagen. Torsdagen sende jeg mail til support og risros. Noen timer senere fikk jeg svar. Det tok nesten 1 uke. Hadde jeg ikke gjort noe tenker jeg at jeg ikke hadde fått noe svar endag i dag.

 

De begynder å bli veldig sløve...

Lenke til kommentar

Ja, men det er jo bare å ta kontakt igjen og igjen til problemet er løst. Slik skal det jo ikke være. Det er jo så beklagelig. Nei, det er altså bare å beklage at det har blitt slik. Prøv å ta kontakt igjen. Det ordner seg sikkert. Du må bare ta kontakt igjen.

 

Ja, det er mye moro bla bla bla å lese på dette forumet og der fikk dere enda mere.

 

Og sånn ellers er det faktisk slik det skal være hvis flere personer opplever det samme. Hadde det ikke vært slik det skal være hadde sjefen til de som driver på med dette circuset ordnet opp. Enkelt og greit.

 

Penger, penger og penger. Det er disse tre ordene denne sjefen trådstarter har snakket med mest sannsynlig kan.

Lenke til kommentar

Ikkje minst er di frekke, var på jakt etter en router som ville være bra til mitt oppsett. Var jo så dum og sendte inn spørsmålet til hjelp før ordre epost addressen. Til svar fekk jeg link til en av di dyreste dem hadde, og sa at neste gang jeg var på jakt etter noe om eg kunne være så snill og google meg fram til hva som passa til mitt bruk.

Det virker jo som dem forventer at alle som skal kjøpe noe fra dem har mykje peiling på data.

 

Men så lur som jeg var, sendte jeg det samme til dustin. Der fekk jeg valget mellom 3 forskjellige, og enkelt forklart på hva som var forskjellen på di 3.

Lenke til kommentar

Ja, men det er jo bare å ta kontakt igjen og igjen til problemet er løst. Slik skal det jo ikke være. Det er jo så beklagelig. Nei, det er altså bare å beklage at det har blitt slik. Prøv å ta kontakt igjen. Det ordner seg sikkert. Du må bare ta kontakt igjen.

 

Ja, det er mye moro bla bla bla å lese på dette forumet og der fikk dere enda mere.

 

Og sånn ellers er det faktisk slik det skal være hvis flere personer opplever det samme. Hadde det ikke vært slik det skal være hadde sjefen til de som driver på med dette circuset ordnet opp. Enkelt og greit.

 

Penger, penger og penger. Det er disse tre ordene denne sjefen trådstarter har snakket med mest sannsynlig kan.

 

Regner med du sikta til meg her, derfor svarer jeg deretter: Man skal selfølgelig ikke måtte slite ekstremt for å få kontakt med kundeservice... Det bør holde å ringe en gang, men noen ganger kanskje to også...

 

At flere personer opplever det samme er vell ikke så veldig rart, da massen som handler på Komplett er rimelig stor...

 

Det sisste du sier er nok riktig... Penger,penger og penger for ''sjefen'' TS snakka med...

Lenke til kommentar

NeBlix: Hvordan vet du hva mine initialer er?????? Er du kundebehandler hos komplett kanskje?

Hvis dine initialer er TS, så kan det også bety "trådstarter". Det er det NeBlix mener med TS, om det var det du reagerte på.

 

Det er bare dumt å gi opp å forsøke retur på noe, når du nå har fått det forklart her på forumet hvor enkelt det egentlig er.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har noen ganger hatt problemer med butikker som ellers har hyggelige folk på helpdesken, men det var i sommermånedene og da var det kanskje noen vikarer/sommerjobbfolk som er unggutter uten så mye erfaring i servicebransjen og kanskje litt "skrukkete" sosiale antenner.

 

Husker jeg skulle returnere et defekt hovedkort til en av de etablerte webbutikkene en juli måned, og ble møtt av en gretten gutt som nærmest virket forbannet fordi hovedkortet var gått i stykker. Ble litt vippa av pinnen der og da (siden butikken ellers behandlet meg godt), men fikk nå samlet meg uten å bli sur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...