Gå til innhold

Koble flere enheter til 1 reciever


Anbefalte innlegg

Har en Yamaha reciever som jeg gjerne vil koble til flere enheter. Har 1 tv, 1 stasjonær pc og en bærbar som alle er i radius rundt recieveren. Vanskelig å forklare detta men skal prøve så godt jeg kan. Har alltid brukt den ene minjacken fra recieveren til pcen. Men nå vil jeg også koble recieveren til bærbar og tv. Så det jeg gjorde var å kjøpe kabler som gjør om 1 minijack til 2. Kjøpte 2 sånne så jeg fikk 3 utganger og kobla opp til hver enhet med bare minijack til minijack. Dette funka fint det. Fikk alt på samma annlegg, men et problem: lyden ble 3 ganger så lav. Så lurer på om det finns no annen måte ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke Yamaha receiver har du?

 

Det normale er å bruke enten HDMI til receiver, eller digital. Kjører du analogt så brukes gjerne en minijack til RCA-stereo kabel. Brukes analog overføring så er det mange som kjører Windowslyden til 100%. Dette gir dårligere lyd en 80-90% pga mye forvrengning i lyden. Det er bedre å bruke Yamahaen til å justere volumet mer.

 

For meg høres det ut til at du kjører flere kilder til samme inngang. Da kan du få kortsluttninger som ødelegger utgangene på PCene. Alle bør ha hver sin inngang.

 

Er lyden dårlig, så kan du ha puttet de på feil inngang på receiveren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...