Gå til innhold

Laptopkjøler til å ha i fanget!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Som tittelen sier er jeg ute etter en god laptop kjøler som jeg kan bruke mens jeg har pcn i fanget. Har sett på en del forskjellige nå, men de fleste virker som om de er laget for et skrivebord eller liknende(mtp føtter osv).

 

Er ute etter en som er behagelig, vekt har ikke så mye å si. Skal helst passe opp til 17", prisen burde ikke overstige 1000kr.

 

Takk på forhånd :thumbup:

Endret av HFidelity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, alt er bedre enn ingenting. Viktigste er at viftene på PC-en ikke blir blokkert av bukse. Selv et serveringsfat ville hjulpet mye.

 

Mange av disse platene har jo også en vifte innebygget. Jeg har en Logitech-plate som har innebygget vifte, men her er utluftingshullet på undersiden så stort at jeg ikke blokkerer hele dette hullet med buksa.

 

Om hensikten din er at det skal være mer av den konfortable sorten, finnes det slike plater med "sakkosekk"-underlag og plate oppå. Men disse er da uten vifte.

Lenke til kommentar

Hei

 

Som tittelen sier er jeg ute etter en god laptop kjøler som jeg kan bruke mens jeg har pcn i fanget. Har sett på en del forskjellige nå, men de fleste virker som om de er laget for et skrivebord eller liknende(mtp føtter osv).

 

Er ute etter en som er behagelig, vekt har ikke så mye å si. Skal helst passe opp til 17", prisen burde ikke overstige 1000kr.

 

Takk på forhånd :thumbup:

 

 

Stikk på elkjøp eller andre butikker. det spiller ingen rolle..

 

 

Dette gjeller bare matten du kan ha på fanget...

se på denne linken, dette er den beste av alle på markedet ;)

Endret av Web King
Lenke til kommentar

Tja, alt er bedre enn ingenting. Viktigste er at viftene på PC-en ikke blir blokkert av bukse. Selv et serveringsfat ville hjulpet mye.

 

Mange av disse platene har jo også en vifte innebygget. Jeg har en Logitech-plate som har innebygget vifte, men her er utluftingshullet på undersiden så stort at jeg ikke blokkerer hele dette hullet med buksa.

 

Om hensikten din er at det skal være mer av den konfortable sorten, finnes det slike plater med "sakkosekk"-underlag og plate oppå. Men disse er da uten vifte.

 

Sitter selv med en plate uten vifte nå, men harddisken blir veldig varm og den er selvfølgelig plassert der hvor venstrehånda mi ligger msn jeg spiller. Altså ganske åpenbart at jeg trenger en med vifte >_<

 

Mener jeg en gang så en slik kjøler hvor det var litt vinkel på platen slik at viften ikke ville komme nær buksa osv, men husker selvfølgelig ikke merket.

 

Hei

 

Som tittelen sier er jeg ute etter en god laptop kjøler som jeg kan bruke mens jeg har pcn i fanget. Har sett på en del forskjellige nå, men de fleste virker som om de er laget for et skrivebord eller liknende(mtp føtter osv).

 

Er ute etter en som er behagelig, vekt har ikke så mye å si. Skal helst passe opp til 17", prisen burde ikke overstige 1000kr.

 

Takk på forhånd :thumbup:

 

 

Stikk på elkjøp eller andre butikker. det spiller ingen rolle..

 

 

Dette gjeller bare matten du kan ha på fanget...

se på denne linken, dette er den beste av alle på markedet ;)

 

Har kikket på denne, bare versjonen som støtter opp til 17.3", men synes den ser rimelig ukomfortabel ut? Er også redd for at lufttilgangen til viftene vil bli sperret?

Endret av HFidelity
Lenke til kommentar

Tja, alt er bedre enn ingenting. Viktigste er at viftene på PC-en ikke blir blokkert av bukse. Selv et serveringsfat ville hjulpet mye.

 

Mange av disse platene har jo også en vifte innebygget. Jeg har en Logitech-plate som har innebygget vifte, men her er utluftingshullet på undersiden så stort at jeg ikke blokkerer hele dette hullet med buksa.

 

Om hensikten din er at det skal være mer av den konfortable sorten, finnes det slike plater med "sakkosekk"-underlag og plate oppå. Men disse er da uten vifte.

 

Sitter selv med en plate uten vifte nå, men harddisken blir veldig varm og den er selvfølgelig plassert der hvor venstrehånda mi ligger msn jeg spiller. Altså ganske åpenbart at jeg trenger en med vifte >_<

 

Mener jeg en gang så en slik kjøler hvor det var litt vinkel på platen slik at viften ikke ville komme nær buksa osv, men husker selvfølgelig ikke merket.

 

Hei

 

Som tittelen sier er jeg ute etter en god laptop kjøler som jeg kan bruke mens jeg har pcn i fanget. Har sett på en del forskjellige nå, men de fleste virker som om de er laget for et skrivebord eller liknende(mtp føtter osv).

 

Er ute etter en som er behagelig, vekt har ikke så mye å si. Skal helst passe opp til 17", prisen burde ikke overstige 1000kr.

 

Takk på forhånd :thumbup:

 

 

Stikk på elkjøp eller andre butikker. det spiller ingen rolle..

 

 

Dette gjeller bare matten du kan ha på fanget...

se på denne linken, dette er den beste av alle på markedet ;)

 

Har kikket på denne, bare versjonen som støtter opp til 17.3", men synes den ser rimelig ukomfortabel ut? Er også redd for at lufttilgangen til viftene vil bli sperret?

 

 

 

Neida. den gjør akkuratt det den skal gjøre :p (Flipp lufta ut)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet den ut, og den er faktisk rimelig behagelig å ha i fanget.. Mye bedre enn den gamle laptop platen fra Ikea som jeg satt med :thumbup:

 

Temperaturene har fallt drastisk, fra å være så varm at jeg knapt kunne bruke venstrehånda(wasd osv i spill) pga høy harddisktemperatur - ligger temperaturen nå på rundt 30c(hdd), 35-40c(cpu/hk) i idle. Med full pupp(spill, brrips kjørende osv) ligger hdd fortsatt under 40c mens cpu og hk ligger på rundt 58-65c.

 

Regner med det er den kjølige aluminiumsplaten som gjør det meste av jobben, viftene er jo så og si lydløse til og med på max.

Lenke til kommentar

NC-2000 er beregnet på 17-tommere. Jeg har en selv, og kan ikke uten videre si meg enig i at den er behagelig eller veldig praktisk å ha på fanget ... men nå er det også uhyre sjelden jeg har behov for å bruke min bærbare på fanget. På skrivebordet derimot, fungerer den som den skal, og ser rimelig elegant ut med en 17-tommers laptop oppå seg. Med 15-tommere blir det litt mindre elegant, fordi kantene på NC-2000 da vil stikke ut på alle sider. NC-1000 er et bedre valg for 15-tommere.

 

Det er ikke hvor viftene på bærbar'en sitter, som er viktig - det er hvor på bunnplaten bærbar'en er mest varm. NC-2000 vil fokusere mesteparten av luftstrømmen den produserer, ned mot nederste halvdel, eller 2/3 av bunnplata på laptop'en. Men jeg tror ikke det betyr så mye, den vil uansett sette i gang en ekstra luftsirkulering unnder bunnplata på laptop'en, og det er det som gir effekt.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Hm, vet du om noen andre kjølere som blir mer praktisk å ha på fanget? Skal brukes for 17" laptop.

 

Jeg ser at zalman kjøleren har 40 cm i bredde. Vil den ikke passe med disse to pcene da?

 

Asus: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574463#extra

 

P170: http://www.multicom.no/main/SystemConfigurator.aspx?q=st:10600341;c:100560;fl:0

 

Asus er 42 cm i bredde og P170 er 41,2. Vil disse to bærbarene bli for store for den kjøleren?

Endret av techn9e
Lenke til kommentar

Hm, vet du om noen andre kjølere som blir mer praktisk å ha på fanget? Skal brukes for 17" laptop.

 

Jeg ser at zalman kjøleren har 40 cm i bredde. Vil den ikke passe med disse to pcene da?

 

Asus: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574463#extra

 

P170: http://www.multicom.no/main/SystemConfigurator.aspx?q=st:10600341;c:100560;fl:0

 

Asus er 42 cm i bredde og P170 er 41,2. Vil disse to bærbarene bli for store for den kjøleren?

 

Den vil nok klare begge 2 ganske bra! I følge diverse reviews osv så støtter den opp til 20".

I de fleste testene jeg har kikket på er det brukt 17" til å teste med.

 

Ellers så er jo 2500+ litt mer praktisk å ha i fanget mtp at viftene er montert lodrett i enden, fant desverre for mye negativt om kjøleeffekten til at jeg ville velge den.

Lenke til kommentar

Blir det noe problerer med å ha 2000 i fanget? Eller ubehagelig?

 

Har merket at laptopen blir litt varmere ved å ha den i fanget, men den er hverken behagelig eller ubehagelig. Kan tenke meg at kjølere som er laget til denne bruken er mer behagelig, men det er ingen skarpe kanter eller knotter som gjør at den er noe særlig ubehagelig.(

 

Allikevel tenkte jeg å modifisere den gamle laptopplaten min fra ikea til å ha under, slik at lufstrømmen ikke blir blokkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...