Gå til innhold

Den perfekte kroppen


Anbefalte innlegg

Hei er en gutt på 15 år.

Fra og med idag skal jeg begynne å trene hardt for å få sixpack, men spørsmålet nå er.... Hvordan skal jeg få dette til? hva slags trening skal til

 

Litt info om meg, er 1,82 høy og veier 70KG.

 

Hva skal jeg starte med og hvordan skal jeg gå framover?

 

tyty for svar

mvh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst: sixpack er ikke fasiten på den perfekte kroppen. Dessuten er det vanskelig å få resultater ved å bare fokusere på én muskelgruppe. Ha heller som mål å fokusere på hele overkroppen (bryst, mage, rygg, skuldre, triceps, biceps, underarm og lats).

 

Hva slags erfaring har du når det gjelder muskeltrening? Vært på treningsstudio?

 

Sjekk ut hvilke alternativer du har i ditt distrikt. Treningsstudioene pleier å ha aldersgrenser som varierer mellom 15 og 18 år (16 er kanskje mest vanlig). I tillegg er pris og kvalitet ganske vesentlig.

 

Om du finner noe som kan være passende, dra med deg en storebror eller venn (hjelper både på motivasjon, og som hjelpemiddel til noen øvelser). Og spør en innstruktør om du kan få en veiledningstime og en treningsplan.

 

 

Sats på generell trening i første omgang, så finner du etterhvert ut hvilke muskelgrupper du vil satse mest på =)

Lenke til kommentar

Hei er en gutt på 15 år.

Fra og med idag skal jeg begynne å trene hardt for å få sixpack, men spørsmålet nå er.... Hvordan skal jeg få dette til? hva slags trening skal til

 

Litt info om meg, er 1,82 høy og veier 70KG.

 

Hva skal jeg starte med og hvordan skal jeg gå framover?

 

tyty for svar

mvh.

 

Hjelper ikke å trene aldri så mye om du ikke har lav fettprosent. Tren opp kjernemuskulaturen din med fullkroppsprogrammer. Når du så har gjort dette en god stund og lagt på deg muskelmasse kan du starte på diett for å fjerne fett. Da vil magemusklene tre frem.

 

Kort sagt, kosthold er alfa og omega. Ikke fokuser på å få frem sixpack før du faktisk har fått på deg noe muskler. Skinnypack er ikke en del av "den perfekte kroppen".

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Vel, først vil jeg vise deg to bilder:

 

07diary600.1.jpgsix-pack.jpg

 

 

Om du synes den øverste six packen er bra, så bare spiser du mindre eller trener mer. Du går i energiunderskudd for å miste fett. Dette er nok den enkleste løsningen.

 

Om du derimot ønsker å ha slik den nederste er, må du bygge muskler og miste fett. Det finnes mange måter å gjøre dette på uten at jeg går inn på noen av dem her. Dette er en del vanskeligere enn å bare få en skinnypack, som den øverste har.

Endret av medlem-211409
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

he-he, tusen takk for fyllende svar!

Altså nøkkelordene her er løping og styrke. Med styrke så burde man trene alle deler av kroppen ikke bare fokusere på magen?

Men noen andre måter å fjerne fett fra magen på? uten kardio mener jeg da altså.

Og en annen ting jegl lurer på er; hva slags mat burde jeg spise, feks ikke Mcdonalds men heller en brødskive med tunfisk (?)

 

skal starte trening for fullt nå å statser å få bra kropp on et halvt år CA.

Lenke til kommentar

- Det går ikke an å punkt-forbrenne!

- Synlige muskler kommer av lav fettprosent

- Kosthold er 40-60& av resultatet fra trening

- Skinnypack er ikke six-pack og six-pack er ikke definisjonen på perfekt kropp!

- Sit-ups er skadelig for ryggen og vil "aldri" gi mer synlige mage muskler

- Bra kropp kommer ikke på 6 mnd, ikke på 12 mnd og sannsynligvis ikke på 24 mnd heller.

 

 

- Lykke til! :)

Lenke til kommentar

- Det går ikke an å punkt-forbrenne!

- Synlige muskler kommer av lav fettprosent

- Kosthold er 40-60& av resultatet fra trening

- Skinnypack er ikke six-pack og six-pack er ikke definisjonen på perfekt kropp!

- Sit-ups er skadelig for ryggen og vil "aldri" gi mer synlige mage muskler

- Bra kropp kommer ikke på 6 mnd, ikke på 12 mnd og sannsynligvis ikke på 24 mnd heller.

 

 

- Lykke til! :)

 

 

skjønner TAKK!, men u overdriver litt med tia, går fint an å få jævlig ''bra'' kropp på halvt år ;:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...