Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Våknet opp kl 6 på ettermiddagen...


PIN-kode

Anbefalte innlegg

Jeg la meg først klokken 02.00 på kvelden i går natt, men satte vekkerklokken på kl 09.00 fordet. "7 timer søvn duger for de fleste", tenkte jeg. Etter det husker jeg ikke så mye, annet enn at jeg vel må ha slått av vekkerklokken. Jeg kan huske å ha våknet flere ganger siden da, men vært så FRYKTELIG sliten og slapp i kroppen at jeg ikke følte NOE ønske for å stå opp av sengen.

Rundt kl 16.00 har jeg beveget meg fra sengen til stuen, kanskje i et forsøk på å stå opp. Da husker jeg at jeg satte meg ned i sofaen, og da ikke orket å gå til kjøkkenet å lage mat! Kan jeg ha vært FOR sulten? Uansett så endte jeg opp med å legge meg ned i sofaen og halv-sove litt fra eller til i et par timer til, før jeg nå kl 18.00 ENDELIG sto opp.

 

...Dette suger kraftig. Jeg HAR sommerferie, men herregud - hele dagene blir kastet bort! Jeg skulle jo begynne å trene igjen i dag, etter noen uker borte fra det. Jeg skulle handle noe greier. Jeg skulle .. I dunno, OPPLEVE DAGEN i det minste.

Endret av PIN-kode
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg la meg først klokken 02.00 på kvelden i går natt, men satte vekkerklokken på kl 09.00 fordet. "7 timer søvn duger for de fleste", tenkte jeg. Etter det husker jeg ikke så mye, annet enn at jeg vel må ha slått av vekkerklokken. Jeg kan huske å ha våknet flere ganger siden da, men vært så FRYKTELIG sliten og slapp i kroppen at jeg ikke følte NOE ønske for å stå opp av sengen.

Rundt kl 16.00 har jeg beveget meg fra sengen til stuen, kanskje i et forsøk på å stå opp. Da husker jeg at jeg satte meg ned i sofaen, og da ikke orket å gå til kjøkkenet å lage mat! Kan jeg ha vært FOR sulten? Uansett så endte jeg opp med å legge meg ned i sofaen og halv-sove litt fra eller til i et par timer til, før jeg nå kl 18.00 ENDELIG sto opp.

 

...Dette suger kraftig. Jeg HAR sommerferie, men herregud - hele dagene blir kastet bort! Jeg skulle jo begynne å trene igjen i dag, etter noen uker borte fra det. Jeg skulle handle noe greier. Jeg skulle .. I dunno, OPPLEVE DAGEN i det minste.

Du var ikke påvirket av alkohol/rus/koffein og heller ikke var våken mer enn 48 timer før du la deg?? -for slike ting er obvious forklaringer...

 

Ellers hvis jeg skal gjør et godt gjett, så er det at du har sovet dårlig siden fredagen, (naturlig nok), og kanskje hatt mye emosjonelle ting, og hjernen din har ville hatt deg i en sovende tilstand for å la underbevisstheten sette på plass de emosjonelle inntrykkene du har opplevd...

 

(for det meste vill gjetting men det høres logisk ut)

 

-frank

Lenke til kommentar

Jeg HAR faktisk sovet lite den siste tiden, så da velger jeg å se på dette som at kroppen bare trengte å "catche up". Nå ikveld skal jeg faktisk prøve å legge meg i 9-10 tiden, selv om jeg altså sto opp 18.00! Leste på nettet at det kan gå, så da kjører vi på det! Dropper vekkerklokka og står opp når det kommer naturlig. Forhåpentligvis sovner jeg tidlig i kveld og står opp tidlig i morgen. Da er jo alt i skjønneste orden!.... så det skjer sikkert ikke.

Kommer med oppdatering imorgen!

 

(dette ble veldig blogg-isj, det beklager jeg!)

Lenke til kommentar

Jeg sovnet IKKE tidlig, men kom meg allikevel opp tidlig! Var veldig motivert, så med en gang vekkerklokka ringte kom jeg meg opp og holdt meg oppe :)

 

... men det ble bare TO timer søvn. I begynnelsen gikk det greit, men nå begynner jeg å bli stuptrøtt. Mekker meg kaffe, så ordner det seg forhåpentligvis nogenlunde..

 

Til kvelds blir det vanlig leggetid, normal søvnlengde, også står jeg opp tidlig neste dag. And then all is okay!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...