Gå til innhold

37"-40" tv, maks 7000.


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Er på utkikk etter en flatskjerm med gode spesifikasjoner. UTEN 3D ;)

Denne skal være på "gutterommet", med PS3, blu-ray og hd-dekoder. Har søkt litt selv men det er mye å sette seg inn i for å få den beste TV'en til prisen. Jeg har da 7000,- å rutte med atm. Så innenfor den prisen hadde vært fint.

 

Krav:

- 37"-40" stor

- FULL-HD

- Ordentlig 100hz (ikke noe "motion plus" 50hz som "ser ut som 100hz)

- Mange tilkoblingsmuligheter

- Bra til gaming (raske spill som fks COD etc)

- Alt av nyeste standarder (hdmi 1.4 eller hva det nå er som er nyeste. ETC)

- Minst mulig delay. Har lest at noen samsung TV'er er umulige å spille med pga delay når TV'en behandler bildet fra en kilde.

IKKE:

- 3D

 

Greit å ha, men ikke must:

- DLNA

- DVI inngang så man slipper alle adaptere og slikt :p

 

Har sett litt på UE40D5005, men det viste seg at denne hadde "fake 100hz"

 

Når jeg kjøper ny TV nå tenker jeg at den skal være fremtidsrettet. Men likevel ikke det beste av det beste. Derfor har jeg satt meg en makspris på rundt 7000 kroner. Om noen kunne hjulpet meg å finne noen gode TV'er til den prisen ville jeg blitt glad :)

 

 

MVH: Olav

Endret av Olliw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Olliw

 

Lurer på akkurat det samme selv, så dessverre kan jeg ikke hjelpe deg. Fant tråden da jeg ville finne ut litt om UE40D5005. Men, du får meg til å lure, hva er galt med "100 Hz Clear Motion Rate"? Tenker bruken min blir mest film (HTPC) og kanskje noe spill.

 

Min erfaring er at en ikke kan spørre på Elkjøp, for da viser de kun forskjellen mellom "billig-tvene" på kabel-tv signaler, og de "gode" med HD-kilde. "Du kan jo enkelt se at dette er en bedre TV... duh"

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg vil anbefale Sony sin 40".

 

Jeg hadde selv tenkt å kjøpe Samsung sin 40", men onkelen min jobber på Elkjøp, og han sa at i og med at den er såppas billig for en 40" til å være, så er bildet ganske dårlig. Dårlig svartnivå, farger og den slags. Ikke anbefalt.

 

Jeg vil anbefale denne.

Ja, det er en 3D TV, men hva gjør så det? Det er jo en knapp på fjernkontrollen, 3D knappen, som du kan velge å bruke. Den skrur da selvsagt 3D av og på.

Det gjør jo ingen ting å være forberedt på fremtiden? Kan jo hende at du blir litt sugen på 3D en gang. Er jo ikke noe kjekt å måtte kjøpe en ny TV da. Har dessuten hørt at diverse skytespill (f.eks. Call of Duty: Black Ops) skal være helt fantastisk å spille med 3D på. Du får visst en helt annen opplevelse.

Se fra 9:17 i videoen.

 

Bildet på denne TVen er også veldig bra, men det kreves litt redigering i innstillingene.

Sony pleier vanligvis å ha veldig sterke farger på fabrikkinnstillingene, men dette kan du jo selvsagt rette på fort. Det er først når du gjør det at du ser hvor bra svartnivå denne TVen har.

 

Det er en Full-HD LED TV med LCD skjerm. Hva betyr egentlig LED TV med LCD skjerm?

Vel, så og si alle TVene pr. dags dato med påstått "LED" skjerm, er egentlig LED-baklyst LCD skjerm. Dette gjør at TVen blir veldig tynn, men bildet blir ikke like bra som en OLED TV. Samsung har begynt å produsere noen slike TVer. Du må ganske høyt opp i prisklassen hvis du vil ha noe slikt, da.

Den har WIFI integrert, så du kan for eksempel sjekke facebook/twitter mens du ser på tv! Dette gjør at facebook/twitter tar av ca. 2/5 av skjermen til høyre, og 3/5 til venstre på skjermen er TV programmet. Du kan også surfe på nettet med den i reklamepausen, men det er jo best å surfe på en laptop / tablet. Den har også 4 HDMI 1.4.

TVen har også 200 HZ.

 

Håper at dette hjalp deg litt i å velge TV. Det er jo ikke noe galt å ha en 3D klar TV, og 3D kommer vi til å se mye av i fremtiden. Hvorfor ikke være klar allerede nå? :)

 

EDIT: Jeg så først nå at du har max 7K å bruke, men Elkjøp har en flott kampanje akkurat nå, den går ut på at du kjøper TVen i dag, men betaler 10% hver måned i 10 måneder.

Det blir altså 800kr pr. måned. Vet ikke helt om du har mulighet til å skaffe 1K i løpet av 10 måneder, men muligheten er der! :)

Endret av Brun Melk
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg vil anbefale Sony sin 40".

 

Jeg hadde selv tenkt å kjøpe Samsung sin 40", men onkelen min jobber på Elkjøp, og han sa at i og med at den er såppas billig for en 40" til å være, så er bildet ganske dårlig. Dårlig svartnivå, farger og den slags. Ikke anbefalt.

 

Jeg vil anbefale denne.

Ja, det er en 3D TV, men hva gjør så det? Det er jo en knapp på fjernkontrollen, 3D knappen, som du kan velge å bruke. Den skrur da selvsagt 3D av og på.

Det gjør jo ingen ting å være forberedt på fremtiden? Kan jo hende at du blir litt sugen på 3D en gang. Er jo ikke noe kjekt å måtte kjøpe en ny TV da. Har dessuten hørt at diverse skytespill (f.eks. Call of Duty: Black Ops) skal være helt fantastisk å spille med 3D på. Du får visst en helt annen opplevelse.

Se fra 9:17 i videoen.

 

Bildet på denne TVen er også veldig bra, men det kreves litt redigering i innstillingene.

Sony pleier vanligvis å ha veldig sterke farger på fabrikkinnstillingene, men dette kan du jo selvsagt rette på fort. Det er først når du gjør det at du ser hvor bra svartnivå denne TVen har.

 

Det er en Full-HD LED TV med LCD skjerm. Hva betyr egentlig LED TV med LCD skjerm?

Vel, så og si alle TVene pr. dags dato med påstått "LED" skjerm, er egentlig LED-baklyst LCD skjerm. Dette gjør at TVen blir veldig tynn, men bildet blir ikke like bra som en OLED TV. Samsung har begynt å produsere noen slike TVer. Du må ganske høyt opp i prisklassen hvis du vil ha noe slikt, da.

Den har WIFI integrert, så du kan for eksempel sjekke facebook/twitter mens du ser på tv! Dette gjør at facebook/twitter tar av ca. 2/5 av skjermen til høyre, og 3/5 til venstre på skjermen er TV programmet. Du kan også surfe på nettet med den i reklamepausen, men det er jo best å surfe på en laptop / tablet. Den har også 4 HDMI 1.4.

TVen har også 200 HZ.

 

Håper at dette hjalp deg litt i å velge TV. Det er jo ikke noe galt å ha en 3D klar TV, og 3D kommer vi til å se mye av i fremtiden. Hvorfor ikke være klar allerede nå? :)

 

EDIT: Jeg så først nå at du har max 7K å bruke, men Elkjøp har en flott kampanje akkurat nå, den går ut på at du kjøper TVen i dag, men betaler 10% hver måned i 10 måneder.

Det blir altså 800kr pr. måned. Vet ikke helt om du har mulighet til å skaffe 1K i løpet av 10 måneder, men muligheten er der! :)

 

Takk for utfyllende svar :)

 

Skjønte at det var noe muffins med den samsungen ja..

 

 

Ang. pris så har jeg jo mere penger enn 7k, men tenkte det var alt jeg ville gi for tv i denne omgang. Men om KDL-40EX721 er verdt en lapp til så får vi se hva det blir til :)

 

Har du den selv siden du skryter så varmt om den? : )

Lenke til kommentar

Anbefaler deg på det sterkeste å ta en tur i butikken og kikke selv... jeg synes f.eks. noen av Philips 7676 LCD-LED tv'ene hadde grusomt bilde i forhold til Sonyen som er nevnt her... Sony-bildet har litt matte farger og er detaljrikt, på Philips ser det ut som om en kornete datarendret scene hvor personene svetter infernalsk.

 

Det var min personlige preferanse, har sett folk som har rost den tv-en opp i skyene også.

Lenke til kommentar

Har selv en Samsung og kjæresten min har ihvertfall ikke hatt problemer med å spille Super Mario på den.

 

Så å si alt av LCD TV-er har input lagg på ca 50ms, skal du ha noe bedre tror jeg du må over på plasma, noe som ikke er heldig med tanke på spilling.

 

Som noen nevnte, ingen grunn til å gå for led-baklyste skjermer når man får tak i de med vanlig baklys (CCFL) som har like bra bilde og koster noen tusen mindre.

 

Jeg har denne 46" som har svært bra bilde og koster 6.500kr.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=603676

Lenke til kommentar

Takk for alle svar! Endte med en Sony KDL-40EX721! :)

Flott nyhet!

Jeg har også den TVen,40", er STRÅLENDE fornøyd! Håper du føler det samme.

 

Jeg syntes det blir best farger når man tar den på dynamisk, hva syntes du?

Syntes dynamisk blir litt vel for kvalmt når jeg spiller da, så da har jeg en egendefinert bildemodus. Kan godt dele den med deg. Bruker den egentlig bare når jeg spiller Fifa.

På Gran Turismo 5 blir TVen satt automatisk til en modus som heter Spill. Bildemodus altså. Dette skjedde når jeg tok på 3D funksjonen i spillet. Har du noen 3D spill? Det er helt fantastisk.

 

Uansett, her er min egendefinerte bildemodus:

Bakgr.lys: Max

Kontrast: Max

Lysstyrke: 50

Farge: 45

Fargetone: 0

Fargetemperatur: Nøytral

Skarphet: 60

Støyreduksjon: Auto

MPEG støyreduksjon: Auto

Punktstøyreduksjon: Auto

Motionflow: Av

Filmmodus: Av

-Avanserte innstillinger-

Sortnivåkorrigering: Høy

Avansert kontrastkorr. : Lav

Gamma: 0

Automatisk lysbegrensning: Av

Fremhev hvitt: Høy

Ekte farger: Høy (ganske viktig, i og med at "Farge" er bare satt til 45!)

Hvitbalanse: Har ikke gjort noen endringer i det panelet.

Detaljforbedring: Høy

Kantforbedring: Av (skrur det på noen ganger)

 

Jeg ville brukt disse instillingene på alle Fifa-spill.

 

Håper du er fornøyd med TVen!

 

Brun Melk

  • Liker 1
Lenke til kommentar

EX721 er en kongetv, så gratulerer til alle som har skaffet seg den :)

 

Takker ;)

 

Takk for alle svar! Endte med en Sony KDL-40EX721! :)

Flott nyhet!

Jeg har også den TVen,40", er STRÅLENDE fornøyd! Håper du føler det samme.

 

Jeg syntes det blir best farger når man tar den på dynamisk, hva syntes du?

Syntes dynamisk blir litt vel for kvalmt når jeg spiller da, så da har jeg en egendefinert bildemodus. Kan godt dele den med deg. Bruker den egentlig bare når jeg spiller Fifa.

På Gran Turismo 5 blir TVen satt automatisk til en modus som heter Spill. Bildemodus altså. Dette skjedde når jeg tok på 3D funksjonen i spillet. Har du noen 3D spill? Det er helt fantastisk.

 

Uansett, her er min egendefinerte bildemodus:

Bakgr.lys: Max

Kontrast: Max

Lysstyrke: 50

Farge: 45

Fargetone: 0

Fargetemperatur: Nøytral

Skarphet: 60

Støyreduksjon: Auto

MPEG støyreduksjon: Auto

Punktstøyreduksjon: Auto

Motionflow: Av

Filmmodus: Av

-Avanserte innstillinger-

Sortnivåkorrigering: Høy

Avansert kontrastkorr. : Lav

Gamma: 0

Automatisk lysbegrensning: Av

Fremhev hvitt: Høy

Ekte farger: Høy (ganske viktig, i og med at "Farge" er bare satt til 45!)

Hvitbalanse: Har ikke gjort noen endringer i det panelet.

Detaljforbedring: Høy

Kantforbedring: Av (skrur det på noen ganger)

 

Jeg ville brukt disse instillingene på alle Fifa-spill.

 

Håper du er fornøyd med TVen!

 

Brun Melk

 

Jeg har ikke fått brukt den så veldig mye enda, men hittil står den til forventningene ;)

Har egentlig bare rukket å oppdatere firmware, sett litt på youtube (som forsåvidt var ganske håpløst uten et vanelig tastatur) og spilt litt COD. BlackOps skal visst ha mulighet for 3D, så det må jeg jo teste etterhvert ;)

 

Takk for innstillingene forresten, de må jeg prøve :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...