Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ingen eksistensiell forelskelse på VGS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan?

 

 

Jeg ønsker meg bare en forklaring på hans råd.

Jeg ønsker en oppskrift.

 

Det finnes ingen konkret oppskrift på hvordan man kan bygge opp selvtilliten sin. Det er veldig inviduelt fra person til person hvordan man får bedre selvtillit og selvbilde. Det som er et hovedpoeng er at de fleste menneskers selvbilde vokser etter annerkjennelse. Det vil si at mennesker får bedre selvbilde når de mottar positiv respons, ros, ei klapp på skuldra, smigrende ord og komplimenter pga. noe man har gjort eller noe man har oppnådd. Og hver gang du får høre at du er flink eller at ei jente er forelska i deg, så vil det bygge opp selvtilliten din. Det forutsetter selvfølgelig at du tror på det som blir sagt, og at du tar deg til deg.

 

I tillegg så kan man få bedre selvtillit av å prøve nye ting og lykkes med det. Å starte i ny jobb hvor man har oppgaver man mestrer, eller å overvinne en frykt eller skrekk er også bra.

 

Det er litt vanskelig å si akkurat hva DU kan gjøre for å bygge opp selvtilliten din. Som regel skjer det jo ubevisst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hørt at man får selvtillit av å gjøre det man er redd for å gjøre.

 

Det har jeg gjort, og 0 resultat.

 

Jeg får ros, anerkjennelse, komplimenter, osv. Men jeg klarer bare ikke å se at det er sannhet i det, og tar det ikke til meg.

 

Jeg kan ikke tro at jeg er snill, kjekk, og ikke stygg...

Sier seg jo sjøl da at du ikke har selvtillit.

 

TRO PÅ DEG SJØL!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, som mange sier "Innsiden teller, utsiden frister". Fra denne tråden har jeg fattet at du er 99% handikap og ikke noe selvhjulpen, så vi får vel prøve på en perfekt tutorial?

 

Start med å poste et bilde fra topp til tå av deg selv med klær som du går med i hverdagen.

 

 

Så kan vi vel også fullføre 1-10 graden. På utsiden fins det folk som er rangert som 1 og rangert som 10, (Der 10 er best). Er du en 1-er, er det lite-ingen vits i å prøve på en 10-er så samt du ikke har lomma full av gryn. Så når du starter på skolen se på alle jentene og finn en som du tror kan matche med din grad.

Endret av Verbal Hologram
Lenke til kommentar

For å heve selvtillitten din kan du f. eks begynne å trene, kjøpe noen nye klær, ta deg en hårklipp, omgå andre sosialt, fortelle deg selv hvor fornøyd du er med deg selv, minne deg på ting du er god på, trekke frem det beste ved deg selv. Er du fornøyd med håret ditt? Trekk det frem. Har du et fint smil? Vis det. Har du spesielle øyne? fremhev det. Alt dette kan også brukes på jenter. Send et ekstra blikk til den utvalgte, smil når dere omgås, osv, osv. Selvtilliten vil bare øke og øke. Etterhvert sitter du kanskje der med drømmedama. Alt handler om selvtillit. Jenter liker ikke gutter som sutrer, gutter som er negative, gutter uten mål, pessimister, osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...