Gå til innhold

Asus A7N8X DLX + AthlonXP 2500+ Bart


sosyv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat kjøpt meg eksakt samme hovedkort og cpu, kjører i standard hastighet, 166mhz*11.

 

Bruker Thermaltake Volcano 11 kjøler, som jeg uansett er misfornøyd med pga støynivå, men det er en annen sak.

 

Systemet er ikke stabilt, slår seg av temmelig ofte.

 

Uten belastning:

Bios viser 64 grader på CPU, ASUS-probe viser 44 grader. I begynnelsen trodde jeg det var asusprobe som viste riktig, men nå begynner jeg å tro at det er bios som viser riktig.

 

Jeg må jo åpenbart ha gjort noe feil under montering av kjøler, volcano 11 skal jo funke med mye kraftigere system enn dette.

 

Bør jeg bare ta av kjøler og begynne fra scratch igjen? Hva kan det skyldes at bios og probe viser forskjellige avlesninger?

Lenke til kommentar

Vil tro det er biosen din som viser riktig temp, men for å være sikker bør du bruke AIDA32 å sjekke.

Min går nå stabilt på 2,24 GHz med en billigvifte. Er igrunnen moro å få så mye power ut av en cpu til 800 kr....

Sikkert andre her som kan mye om dette. Lykke til!

 

Mvh

Stig

Lenke til kommentar

Misunner dere med Barton 2500! :cry:

 

Jeg skulle kjøpe ny CPU, og fulgte gamer alternativet til hardware.no(altså 2600 troughbred B), og har senere lært at Barton 2500 er billigere, og bedre! Trodde aldri jeg ville si dette, men FU*** HW.no!

 

Neida,, er nok jeg som er dom som ikke sjekker.. Noen vet hvor mye guffe man kan pumpe i min CPU? Vanlig billig vifte.. Rekker til 2800

Lenke til kommentar
Klokker man faktisk en XP 2500+ så enkelt bare man har rask nok ram(pc-3200 eller mer) uten å gi cpu'n mer spenning? Lurer på hvor langt man klokker en XP 2500+ med PC-2700 ram. Noen som har prøvd det?

 

Har vært oppe i godt over 2,2 Ghz , fsp>200Mhz. Husker ikke nøyaktig. Og nå snakker vi Silent Twin som kjøler.... Skal dog ikke påstå at systemet var veldig stabilt. Nå kjører jeg 200*10 eller 200*10,5 avhengig av hvor varmt det er. Dønn stabilt.

 

Twinmos PC2700 tåler MYE bank.

Lenke til kommentar
Vil tro det er biosen din som viser riktig temp, men for å være sikker bør du bruke AIDA32 å sjekke.

Min går nå stabilt på 2,24 GHz med en billigvifte. Er igrunnen moro å få så mye power ut av en cpu til 800 kr....

Sikkert andre her som kan mye om dette. Lykke til!

 

Mvh

Stig

 

Tror faktisk at den temperaturen du leser av i biosen på Asuskortet er feil, hvis ikke burde min stakkars prossessor tatt kvelden for lenge siden. Biosen oppfatter heller ikke turtallssignalet fra viftene, så noe galt er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...